Help: Argumenten gezocht om naar Zweden te gaan van de zomer.

Gestart door De Meul, 25-01-2015 13:30:28

Vorige topic - Volgende topic

De Meul

We zijn ooit een keer naar Zweden geweest met de zomervakantie. Met een Saab trouwens. Dat was heel goed bevallen, maar ik wil heel graag weer een keer, nu met de Volvo. Helaas ,ik ben de enige thuis. Kids en vrouw willen naar het mediterrane zuiden. Wie heeft hetzelfde probleem (gehad)en wie helpt mij met steekhoudende argumenten😉

rpakuypers

Citaat van: De Meul op 25-01-2015 13:30:28
We zijn ooit een keer naar Zweden geweest met de zomervakantie. Met een Saab trouwens. Dat was heel goed bevallen, maar ik wil heel graag weer een keer, nu met de Volvo. Helaas ,ik ben de enige thuis. Kids en vrouw willen naar het mediterrane zuiden. Wie heeft hetzelfde probleem (gehad)en wie helpt mij met steekhoudende argumenten😉

Simpel ..... Volvo = Zweden. Zou er ook graag eens heen willen maar met de bijna 8 meter Tabbert achter de 10V is mij dat net even te ver ;)

Groet,
Roger

elianmars

Hmmmm........ wij zijn afgelopen zomervakantie in Italië geweest. We hadden het naar onze zin, maar zelfs de kinderen zeiden weer graag naar Zweden te willen. Ze hebben het daar zo fijn gehad. De rust, vrijheid, natuur, geweldig!
Dus komende zomer weer drie weken Zweden  8)

mafvanvolvo

Mijn vrouw en ik houden allebei niet van bloedheet weer,wij gaan dus nooit naar echt warme landen ,dat kunnen wij ook niet ,hebben drie honden en die gaan hoe dan ook altijd mee,paar jaar terug ook in Zweden geweest met de camper ,lekker temperatuurtje ,niet te heet en weinig regen ,zou zeggen tegen je vrouw ,hup lekker naar Zweden en dan heerlijke wandelingen maken daar in de natuur,een soort van onthaasten.succes met jullie keuze en ook leuk is het Volvo museum bezoeken,echt een aanrader als je er toch bent.

Groeten Ted.

Midicijnman

De eerste keer dat ik op vakantie was is Zweden, hebben we twee weken fantastisch zomerweer gehad met temperaturen boven de 30 graden. Het is een absolute aanrader! De zomers zijn er over het algemeen warm en droog. Bijna Mediterraan qua temperaturen. Vooral in juli is het er vaak mooi weer. De leegte en uitgestrektheid zijn adembenemend en de natuur overweldigend. Regelmatig sta je oog in oog met rendieren. Je kunt er kanoën, wandelen, zwemmen (heel Zweden ligt vol met heerlijke stille meertjes) en nog veel meer. Zweden is heel divers. Het zuiden is agrarisch zoals Drenthe, maar dan veel groter en leger. Meer naar het noorden krijg je de bossen. Eerst berken, later dennen. Je kunt daar een halve dag rijden zonder ook maar iemand tegen te komen. Maar ook de steden zijn de moeite waard. Stockholm is een hele mooie stad met veel vertier en op iedere hoek een enorme H+M (als dát geen argument is...). O, en je mag er vrij kamperen. Plant je caravan in het bos en geniet van de omgeving.

Galactica

Mijn vrouw was ook niet zo voor Zweden.
Tot dat ze gisteren mooie plaatjes zag van meren en bossen tijdens een kookprogramma van Jamie Oliver!  :P

Zweden staat nu op het lijstje.  ;D

De Meul

H en M is een heel goed argument. Net zoal ik Ikea bedenk ik me nu. En natuurlijk ook het Volvomuseum- leuk ook voor mijn zoons! En toch ook het goede weer.... Thanks tot dusver.

coyote1980

Steekhoudende argumenten? De zweedse keuken :D  Gewoon lekker gerookte zalm eten, of gerookte garnalen, of lekker mals rendiervlees, met zelfgeplukte cantharellen als je in de herfst zou gaan. En 's zomers gewoon lekker buiten genieten van verse våfflor med sylt & grädde! Of een prinsess bakelse, zo slecht maar o zo lekker op een terrasje.

En naast al het lekkers dat het land te bieden heeft zijn er nog de landschappen, de prachtige Västkust tussen Göteborg en Noorwegen, met pareltjes als Tjörn en Orust. Daar kun je heerlijk rondtouren met je Volvo. Ja, Göteborg en omgeving is toch wel favoriet hier in huis :)

En qua accomodatie lekker een particulier verhuurd huisje huren, van alle gemakken voorzien en meestal beschikkend over een bbq zodat je jezelf 's avonds even goed kunt vermaken.

Aan de andere kant zou ik aanraden om lekker naar Italië te gaan, al die Hollanders die je in Zweden overal ziet rijden :P
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

De Meul

Je maakt me wel lekker zeg, en bent aardig op de hoogte. Maar eh in Italië struikel je ook over de Hollanders ( waar niet?). Het gemis aan het mediterrane klimaat blijft een moeilijk te nemen hobbel lijkt het. Ik leg het wel ff in de week.

coyote1980

Sinds 2000 gaan we bijna elk jaar wel naar Zweden voor een paar weken. Het is een fantastisch land om te vertoeven. :) Mijn vriendin was trouw Engeland-ganger, voor één keer zouden we dan wel naar Zweden gaan... Nou ja, ook zij was meteen verkocht.

Als je juli/ begin augustus als periode neemt, dan heb je daar een heerlijk landklimaat tot je beschikking met gemiddeld hogere temperaturen dan in Nederland in de zomer. Nee, het is niet hetzelfde als de 35/40 graden die je aan de Costa's kunt halen, maar goed heet en zonnen aan het strand kun je daar allemaal prima.

En als het weer een dagje niet meezit? Ga lekker naar het Volvo museum inderdaad, of zoek een museumspoorlijntje op en ga de geur van oude stoomtreinen opsnuiven. Of bezoek bij Göteborg het aeroseum!! :)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

De Meul

Argumenten te over zie ik. Als het nu niet lukt😉

ZC3rr0r

Citaat van: coyote1980 op 26-01-2015 20:05:36
Sinds 2000 gaan we bijna elk jaar wel naar Zweden voor een paar weken. Het is een fantastisch land om te vertoeven. :) Mijn vriendin was trouw Engeland-ganger, voor één keer zouden we dan wel naar Zweden gaan... Nou ja, ook zij was meteen verkocht.

Als je juli/ begin augustus als periode neemt, dan heb je daar een heerlijk landklimaat tot je beschikking met gemiddeld hogere temperaturen dan in Nederland in de zomer. Nee, het is niet hetzelfde als de 35/40 graden die je aan de Costa's kunt halen, maar goed heet en zonnen aan het strand kun je daar allemaal prima.

En als het weer een dagje niet meezit? Ga lekker naar het Volvo museum inderdaad, of zoek een museumspoorlijntje op en ga de geur van oude stoomtreinen opsnuiven. Of bezoek bij Göteborg het aeroseum!! :)

We hadden dit jaar meerdere weken boven de 35 graden hier.
En zelf in Norrland haalde het kwik de 30 graden meerdere dagen achter elkaar.

Zweden is niet koud in de zomer hoor :-)

Walter

Ik ben tijdens twee weken Zweden wel eens meer bruin gekleurd dan mijn zus in dezelfde twee weken Spanje  ;D

[flauwmodus aan] nog een argument; wie rijdt er? Dus wie bepaalt de koers? Of, als de vrouw kaart leest, geef de kaart onderste boven in haar handen :)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Midicijnman

;D ;D ;D

Vergeet de [flauwmodus] niet uit te zetten...  :P

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937