Rica tuningspunten adressen

Gestart door Bartje, 26-01-2015 19:34:32

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Volvotune in Uden bedoel je denk ik?

Die is hier wel bekend, staat wel het een en ander positiefs hier op het forum geschreven over deze toko

devonius

Die bedoel ik ja. Gaan binnenkort verhuizen naar Elst zie ik op de site. Ik ga is even op het forum verder lezen. Thanks

blastaway

Ik heb mijn N laten tunen door Obbe van volvotune en ben heel erg tevrden. Erg goede uitleg, neemt de tijd en geeft het gevoel dat je auto in goede handen is. Resultaat is verbuffend en binnen alle marges zoals ik het wilde.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

NinaPaul

"zelf een boel parameters aanpassen" Mensen die een "chip" zoeken willen/kunnen dit zelf niet doen?
"redelijk bedreven in zijn geraakt" Voorbeelden en namen?
"dieper in de software zitten" Voorbeelden, data en adressen?

Welke tuner werkt er zonder standaard tune? Zonder fabrieks tune? Vanaf lege kernvelden?
Ook de "chip op maat" is (bijna altijd) een aanpassing van de fabrieks of standaard tune.

"dat er voor relatief weinig geld iets beters te koop is dan wat rica op dit moment levert."
En nu graag de stelling bewijzen; de concrete informatie zoals resultaten, data, adressen, personen, etc.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

devonius

Op het meeste kan ik geen antwoord geven. Het was dan ook niet mijn post.
Maar de prijs van een (v70) tdi tune dan weer wel, want die staan op de website vermeld :)

Rica:                      € 453,75 incl. btw
Volvotune uden:    € 332,75  incl. btw
Fasttech:                € 350 (geen vermelding incl. of excl. btw)

Prijzen zijn zonder evt. korting

Toen ik ooit mn 850 T5 liet tunen bij RICA waren ze heel snel klaar en er was echt geen enkele interesse van hun kant. Kan natuurlijk ook aan de betreffende medewerker gelegen hebben.
Die man in Uden wel eens aan de telefoon gehad en hij was erg behulpzaam.
Fasttech nooit geweest.

WhizzMan

Namen: razorx en Piet hier op het forum bijvoorbeeld. Op Volvospeed zitten ook een aantal mensen.

Ja, die mensen beginnen ook met de standaard fabriekstune, maar die zijn actief bezig om door te blijven ontwikkelen aan de tunes, terwijl bedrijven als fasttech en Rica voor de prijzen die devonius noemt een standaardtune leveren die niet op maat aan jouw auto is aangepast. Niet alleen dat, maar als je hun tune vergelijkt met de fabrieksinstellingen en de tunes zoals die door de huidige mensen die met de M4.4 bezig zijn gemaakt worden, zijn ze om het netjes te zeggen nogal rudimentair. Meestal worden er een aantal limiters opgeschoven en wordt er hier en daar wat meer turbodruk en brandstof toegevoegd en dat is het dan.

Wat op dit moment ook zo is, is dat je verhalen hoort van mensen die problemen hebben met getunede auto's door onder meer bovengenoemde bedrijven dat ze eigenlijk te horen krijgen dat ze een oude auto hebben en dat het niet aan de tune ligt, en dat ze het dan maar naar standaard moeten terugzetten, maar geen geld terug of service krijgen. Of dat de paar uitzonderingen zijn die gaan klagen en dat er wekelijk mensen voor een 850 naar die bedrijven gaan die wel tevreden zijn weet ik niet, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

Nogmaals, iedereen moet z'n eigen keuzes maken, maar voor 350 euro kan je een wideband lambda en een aangepaste ECU kopen en wil er vast nog wel iemand een middagje met je gaan tunen om een veel fijnere tune in je auto te krijgen dan een standaard fasttech of rica flash.