Tim T-5R

Gestart door Lostimmos, 27-01-2015 00:45:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

Hij heeft mij tijdens een sleuteldag eens geholpen met lastige, afgeknapte bout. Kwam natuurlijk dik voor elkaar. Je auto is in elk geval in goede handen. Doe de groeten maar. In het  verleden kwam ik er tijdens de zomertijd bijna wekelijks, maar nu is dat gelukkig niet meer zo nodig.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lostimmos

Komt goed! ik zal hem de groeten doen donderdag, dan maken we het klusje even af ;)

Pica

Mede Welkom op het forum! :D
Volvo V70 2.5 10V Turquoise Pearl  V-Line 1998
====================================================
Pica Carcleaning Website
Pica Carcleaning Facebook,
Autopoets-producten.nl  o.a. Diamondbrite  & iGreenlover & Waxaddict

Lostimmos

#33
Ik heb even niks van me laten horen, maar heb wel een hoop gedaan en toch dagelijks meegelezen  8)
Nog steeds erg blij met de turbobrick maar er waren toch wat dingen die ik nog wilde doen.

Al het onderhoud hiervoor was vooral stage-0 en hem gewoon even terugbrengen naar hoe het hoort, om daarna langzaam aan verbeterpuntjes te gaan werken.




Een van de dingen waar ik me al lang aan stoorde was het uitlaateindstuk.. er zat een mooie RVS pijp onder de auto, maar een DTM eindstuk vind ik persoonlijk niet zo mooi.. ookal leek hij op het eindstuk wat origineel ook te bestellen was.

Ben dus even bij Crossroad langgeweest en ben zeer te spreken over het resultaat. Persoonlijk wilde ik het graag bescheiden houden maar ook niet TE klein (smaken verschillen) uiteindelijk is het zo geworden:




De uitlaat zelf bleek van prima kwaliteit dus we hebben puur het eindstuk vervangen:




Het enige wat we er wel nog uit trokken was dit:




Blijkbaar niet de goede pakking meer en toen dit er maar tussen gefrot... kneep de helft van de uitlaat af.. terwijl het een mooie rvs catback was.. onbegrijpelijk ??? Klinkt vooral door het verwijderen van die pakking een stukje lager en lijkt ook iets sneller op te pakken. (maar toch misschien ooit nog downpipe doen)


Vanwege beroepsdeformatie wilde ik ook nog wat doen aan de audio in de auto.. Op de een of andere manier had deze auto niet de premium speakers en geen versterker... of het is er ooit allemaal uitgehaald, want toen ik de auto kocht zat er ook een lelijke kenwood radio in.

De SC-801 had ik inmiddels al gescoord en gemonteerd, en geloof het of niet deze klonk echt beter dan de Kenwood dubbel-din die er inzat. Ik begrijp dat er heel veel aftermarket radio's zijn die (veel) beter klinken dan een 20 jaar oude volvo radio, maar ik hou onwijs van de looks van een origineel dashboard en hoef ook geen super high-end systeem.

Ik had het idee dat de achterdeuren best goed waren, fatsoenlijke laagweergave etc. dus ik wilde voor Voor de deur en dashboard speakers vervangen (hier zaten papieren volvo speakers in)

Ik wilde sowieso voor een Compo-set gaan en na een paar keer het forum doorgespit te hebben heb ik toch de JBL GTO-509C besteld.

De tweeters van deze set komen met allerlei clips ter montage, maar ik wilde perse graag de originele Tweeter-mounts gebruiken.
Uiteindelijk gebruikte ik deze mount van de JBL set:



En had ik de orinele tweeters uit de mounts geklikt:




Beetje modificeren (de uitstekende deeltjes eraf gezaagd):




En met een beetje lijm en soldeerwerk heb je binnen no-time JBL tweeters in de originele mounts MET klikconnector:







Deurspeakers passen NET gewoon mooi aandraaien en niet meer naar kijken, je hebt nou eenmaal niet zoveel diepte maar deze set gaat net, alleen even wat extra gaten in de plastic houder maken voor schroeven voor de speakers, want de gaatjes komen niet mooi uit.

De scheidingsfilters heb ik boven het plastic schutboard (Heet dat zo?) aan de bijrijderskant geplakt, die pasten niet meer achter de radio:





Ook wilde ik mijn subje weer achterin, had er nog 1 staan Met versterker en miste het toch wel.. Ik had even opgezocht wat de pinbezetting was van de "Amp Out" van de SC-801 en heb een mooie kabel gefabriceerd van Din naar 2x Tulp en remote (de sub loopt mee op de Front L+R van de AMP OUT):





Nou is het grootste probleem van een subje achterin is altijd stroom naar achteren krijgen en dan Vooral van de motorruimte naar binnen. Nou had ik op het forum hier en daar al gelezen dat er aan de bijrijderskant een thule moest zitten, maar wilde perse aan de bestuurderskant. En daar vond ik iets wat er bijna voor gemaakt was!
Als je een turbo hebt is het makkelijker zoeken, maar onder de ABS module, echt Recht voor de fuse box voorin zit een dikke grote Thule van voetenruimte naar motorruimte, bij een turbo loopt hier ook een vacuümslangetje voor je turbo-meter en volgens mij ook een vacuümslang voor je Cruise Control. maar er zit ook een soort flexibele pvc doorvoer in mijn geval met aan beide kanten een rubber dop erop. Als je hier een doorgangetje van afknipt kan je stroomkabel hier doorheen En dan kan ook de rubber dop er weer terug op zodat alles lekker water/vochtdicht is!:





Voor de rest spreekt t voor zich, netjes met een zekering voorin vastgemaakt. Kabels allemaal aan de linkerkant door de dorpels door naar achteren doorgevoerd (plastic kapjes kan je gewoon losklikken en vastdrukken) EN achterin natuurlijk even een goed massa punt zoeken voor de - van de versterker.

Uiteindelijk staat hij nu zo, tot ik een wat permanentere plek voor de amp en de sub gevonden heb:



De kabels gaan gelijk onder de vloer en het zit allemaal best netjes vast. Ik monteer de amp misschien nog tegen de zijkant van de auto, maar ik kijk het eerst zo even aan!


EDIT:

Voor de mensen die het interessant vinden:

Lostimmos

Daarnaast vroeg ik me af:

Kan ik dit topic misschien verplaatsen naar een wegdagboek ofzo? ik zal hier vaker dingen posten namelijk!

T5-Klaas

Ziet er gaaf uit allemaal. Weet ik bij wie ik moet zijn als ook mijn speakertjes de geest geven...
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

Lostimmos

en dan moet ik eerlijk gezegd nog toegeven dat als ik voor mezelf werk.. ik het Niet op zijn netst doe.. als het maar goed zit en werkt ;)

Lostimmos

Citaat van: Lostimmos op 05-06-2015 01:23:48
en dan moet ik eerlijk gezegd nog toegeven dat als ik voor mezelf werk.. ik het Niet op zijn netst doe.. als het maar goed zit en werkt ;)

Je bent welkom hoor, ik vind het altijd fijn als je het een keer gedaan hebt.. dan weet je waar alles zit en waar dingen doorkunnen etc. een 2e keer dit geintje doen gaat uren sneller omdat je niks uit hoeft te zoeken ;)

EricL

Erg mooi die tweeters!
Veel beter dan die papieren standaard dingen.  ;D

henry classic v70

Citaat van: Lostimmos op 05-06-2015 00:10:52
Daarnaast vroeg ik me af:

Kan ik dit topic misschien verplaatsen naar een wegdagboek ofzo? ik zal hier vaker dingen posten namelijk!

Je kunt een blog maken en daar berichten uit je voorstel-topic in kopieëren,
Staan ze wel dubbel: blog en voorstel topic maar zoveel berichten zijn dat niet
Leuke naam bedenken en bloggen maar  ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lostimmos

Citaat van: EricL op 05-06-2015 12:28:48
Erg mooi die tweeters!
Veel beter dan die papieren standaard dingen.  ;D

terwijl die papieren dingen een stuk groter zijn, met flinke magneet eronder.. klinkt dit toch wel even vele malen beter

Lostimmos

Citaat van: henry classic v70 op 05-06-2015 12:50:53
Citaat van: Lostimmos op 05-06-2015 00:10:52
Daarnaast vroeg ik me af:

Kan ik dit topic misschien verplaatsen naar een wegdagboek ofzo? ik zal hier vaker dingen posten namelijk!

Je kunt een blog maken en daar berichten uit je voorstel-topic in kopieëren,
Staan ze wel dubbel: blog en voorstel topic maar zoveel berichten zijn dat niet
Leuke naam bedenken en bloggen maar  ;D


Ok, zal er eens naar kijken dan :)

Lostimmos

Al even niks meer gepost en toch genoeg gedaan, desalniettemin ondertussen toch ook dit nog even geregeld:


v0lv0freak

Pastten de woofers zonder aanpassingen in de deur?
Ik lees in dit topic dat er een stukje uit de deur gezaagd moet worden:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49943.840.html

Vind het wel een interessante upgrade, die originele luidsprekers zijn ruk! :)

Lostimmos

Citaat van: v0lv0freak op 05-02-2016 15:30:44
Pastten de woofers zonder aanpassingen in de deur?
Ik lees in dit topic dat er een stukje uit de deur gezaagd moet worden:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,49943.840.html

Vind het wel een interessante upgrade, die originele luidsprekers zijn ruk! :)

o je had even terug zitten lezen ;) ja de woofers kreeg ik zonder aanpassingen in de deur.. maar dan ook echt Net