Tim T-5R

Gestart door Lostimmos, 27-01-2015 00:45:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lostimmos

Citaat van: cornelis-b op 29-01-2015 16:40:01
Persoonlijk zou ik de auto ook snel laten taxeren.

Verzekeringstechnisch bedoel je?

henry classic v70

Deze heeft een erg lage kmstand en ziet er nog mooi uit van binnen en buiten, stel dat je een ongeval krijgt met veel schade dan is er een dagwaarde van toepassing. Deze waarde zal aanzienlijk minder zijn dan de taxatie-waarde en dat heb je dan zwart op wit.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 30-01-2015 09:00:55
Deze heeft een erg lage kmstand en ziet er nog mooi uit van binnen en buiten, stel dat je een ongeval krijgt met veel schade dan is er een dagwaarde van toepassing. Deze waarde zal aanzienlijk minder zijn dan de taxatie-waarde en dat heb je dan zwart op wit.

Je bent mij net voor Henry. Mijn ex S70R look-a-like had een dagwaarde van 1600 euro maar een taxatie waarde van 7500 euro. Het zou verschrikkelijk zijn als er schade is door een ander dat de verzekering van de tegenpartij probeert om de schade af te doen met een dagwaarde bedrag van rond de 1500 euro.

Ik had mijn wagen toen laten taxeren bij http://taxatieklassieker.nl/
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Gisteren ook mijn taxatie binnengekregen van deze meneer. Ik ben ook weer voor twee jaar gevrijwaard van een schadevergoeding op basis van dagwaarde. Die zal iets van 1500/2000 euro zijn nu.  

Ik zou hem zeker laten taxeren.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lostimmos

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al van plan was dit te doen nadat we (morgen) al het grote onderhoud gedaan hadden.
Daarnaast heb ik bij de verzekering de dagwaarde op 10.000 laten zetten, hier zetten zij hun vraagtekens bij, maar toen ik uitlegde wat het was en akkoord was met een iets hogere premie is dit zo bij de verzekering geregistreerd

classicT5

Als je hem zakelijk rijdt zou ik twee keer laten taxeren. 1x voor belastingdienst, zo laag mogelijk en 1x voor verzekering, zo hoog mogelijk.

Wel 2 verschillende taxateurs nemen. Voor zover ik weet is er geen centraal bestand wwarin dit wordt bijgehouden.

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 30-01-2015 20:23:41
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik al van plan was dit te doen nadat we (morgen) al het grote onderhoud gedaan hadden.
Daarnaast heb ik bij de verzekering de dagwaarde op 10.000 laten zetten, hier zetten zij hun vraagtekens bij, maar toen ik uitlegde wat het was en akkoord was met een iets hogere premie is dit zo bij de verzekering geregistreerd

Waarom een hogere premie? Het gaat er om dat je meer dan de dagwaarde krijgt als er een bij jou in klapt. Of je moet de auto all-risk verzekeren dan is een hogere premie gerechtvaardigd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: classicT5 op 30-01-2015 20:29:22
Als je hem zakelijk rijdt zou ik twee keer laten taxeren. 1x voor belastingdienst, zo laag mogelijk en 1x voor verzekering, zo hoog mogelijk.

Voor de belastingdienst kun je bijvoorbeeld via marktplaats of gaspedaal.nl de dagwaarde van je auto aantonen voor de bijtelling. Zoek een aantal vergelijkbare auto's op qua kilometerstand en leeftijd en neem het gemiddelde van die auto's als uitgangspunt. Taxatie is alleen bedoeld voor schadegevallen. Het lukt mij echt niet om mijn auto te verkopen tegen het getaxeerde bedrag.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lostimmos

duidelijke verhalen hierboven, maar zover was ik zelf ongeveer ook al, toch bedankt!
Het premieverschil was volgens mij een euro.. waarom geen idee  ??? maar omdat het zo'n minimaal verschil was heb ik hier geen punt van gemaakt.

Het gaat mij er inderdaad om dat als er iemand bij mij inklapt dat ik aantoonbaar bewijs heb dat de auto meer waard is dan de dagwaarde voor de "standaard" 850.

Zoals ik al zei wilde ik de auto laten taxeren na het onderhoud wat we vandaag gedaan hebben, wat overigens allemaal gelukt is (nog een paar kleine puntjes die we van de week gaan doen ;) )

Ik begreep dat ze voor de Bijtelling ook kijken naar het bedrag wat jij in je boekhouding vermeld als aanschafbedrag, tenminste... Als ze daar al naar kijken, het kan ook zomaar zijn dat ze gewoon een "gemiddelde 850" google'en en daar van uitgaan.. aldus mijn boekhouder  8)

Trots met de motorkap recht omhoog:




Er lag genoeg klaar om er in te gaan: Distributie Met waterpomp (want je hebt toch alles los) Nieuwe remschrijven en blokken Voor (1 van de klauwen bleek het rubbertje van kapot en de zuiger Iets beschadigd, hier komt vd week een nieuwe van) Nieuw brandstoffilter, Olie werd vernieuwd dus ook een nieuw oliefilter en nog een hele hoop kleine rommel..




Gelijk ook maar even de VPB gemonteerd, persoonlijk vind ik dat een prettige toevoeging, zeker met het al strakkere onderstel etc. Gelijk van het kraken van mijn dashboard af.




Netjes even de sticker geplakt, kan er weer even tegenaan:


portlock

Mooi hoor al die nieuwe spulletjes, originele volvo delen :D


Je moet trouwens je KVS tankje even vervangen, die is vies. :P Kan je meteen er een blauwe dop op draaien
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

The Volvoboy

Keurig! Goed bezig! :eusa_clap:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Citaat van: portlock op 02-02-2015 21:25:22
Mooi hoor al die nieuwe spulletjes, originele volvo delen :D


Je moet trouwens je KVS tankje even vervangen, die is vies. :P Kan je meteen er een blauwe dop op draaien

Tankje vervangen OK maar wel de grijze dop er op laten, als reserve kan je een groene dop bij je reservewiel leggen. Grijze dop wordt / is zeldzaam ;D

Zolang hij goed is lekker laten zitten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

KVS tankje is eigenlijk vooral van buiten vies.. zit netjes nieuwe koelvloeistof in nu, we hebben met de distributie meteen de waterpomp vervangen (want toch uit elkaar) dus laat deze lekker zitten ;)

Ries van de Zilverschuit

He, ben jij bij Floris en consorten aan het sleutelen geweest? Die stonden wel raar te kijken zeker, zo'n ouwe 850 nog in deze staat aan te treffen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Lostimmos

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-02-2015 09:59:59
He, ben jij bij Floris en consorten aan het sleutelen geweest? Die stonden wel raar te kijken zeker, zo'n ouwe 850 nog in deze staat aan te treffen.

Ha Goed gezien Ries!

Sterker nog ik doe alles MET Floris samen, hij is altijd al een bekende van de familie geweest en fan natuurlijk ;)