Hoelang rijden met een drijfstang lager die er uit ligt?

Gestart door t5joost, 30-01-2015 00:26:10

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

Hallo,
Rare vraag misschien maar ik ga een t5 ophalen waar een drijfstang lager er uit ligt.
Vorige eigenaar heeft er 15 km mee gereden dat het blok rammelde.
Ik moet 45 km met de auto rijden om hem bij mij te krijgen. Blok gaat toch het oudijzer op dus maakt niet uit dat deze verder stuk gaat.
Hoeveel km zou ik heel rustig met de auto kunnen rijden?
En wat zijn de risico's die ik neem?
Alvast bedankt

MVeldhuis

gaat wel goed, gewoon doen.
Wel ff checken of er radio in zit want tikken dat gaat ie  ;D

t5joost

Haha was van plan om een m'n broer te laten rijden in die auto en zelf er achter te gaan rijden
Hahaha

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

t5joost

Maarten-t5

Sleepkabel mee en voet dicht bij t koppelingspedaal :P
Als ie vastklapt blokkeren je voorwielen uiteraard.
Heb achter mn pa aan gereden toen we de c70 gingen halen. Het drijfstanglager waren ze compleet vergeten bij dat blok (geen grap).
Was wel wat spannend, weet ook niet of het wel zo verstandig was. N auto ambulance kost ook weer niet de wereld. Oo

Piet

Ik heb een c70 vorig jaar opgehaald waarvan achteraf bleek dat er een drijfstanglager in het geheel ontbrak, 90 km mee gereden toen. Een rotherrie maar ging zonder verdere problemen.
En zo klinkt het: http://www.meditekst.nl/c70/c70-motortik.mp4

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63339.0.html

leons850

Citaat van: t5joost op 30-01-2015 01:08:09
Gopro op de kap 😜

Als je het hebt gered, ga je hem als nog proberen echt te slopen?
met een gopro op t dak is dat wel leuk. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

t5joost

Hahaha
Als ik hem heb ga ik eerst kijken of het de moeite waard is om er een ander blok in te hangen
En anders netjes demonteren

grijzev70tdi

Ach gaat wel goed. Maatje van me is met s60 turbo van hamburg naar nederland gereden. Hem kennende zal het wel niet rustig gegaan zijn.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

t5joost

Hebben de auto rijdend opgehaald.
Lekker rustig aan gedaan en 80-90 op de snelweg ging prima.
Auto staat nu in de lood klaar voor demontage.