Keramische coating

Gestart door matthew2300, 30-01-2015 17:41:22

Vorige topic - Volgende topic

matthew2300

Heeft iemand van jullie wel eens een keramische coating aan laten brengen op het uitlaatspruitstuk?
Misschien zijn er die verder zijn gegaan en het aan hebben laten brengen op turbo en downpipe?
En misschien wel van voor naar achter?

Enig idee wat het kost?
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Ik heb plannen de uitlaat te vervangen door een RVS sportsysteem.
Misschien gelijk een optie het hele systeem aan te pakken.
Als je het doet moet je het goed doen, vind ik.
Volvo for Life 340/440/480/S40/S70R/XC90 V8?
Born and raised in Holland, lives where Heineken is brewed.

leons850

Mag ik vragen waar voor? ???
Wanneer je alles RVS neemt is roest ook geen probleem.
daarbij, wanneer je genoeg km rijd elke rit zal hij nog niet snel roesten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

classicT5

Motorfiesten werd dat veel gedaan. Bv BSM deed dat. Kom je nu hijna niet meer tegen. Bedrijven die het doen ook niet.

Bedrijven die keramisch coaten doen vaak alleen nog verkeersborden ed.

Voor zover mij bekend is het ook kostbaar. Poedercoaten geen optie? Weet van poedercoaten niet tot welke temperattur dat kan.

Martijn_B

Voor het vasthouden van hitte, heeft bij een std setup weinig zin
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

leons850

Citaat van: Martijn_B op 30-01-2015 18:24:46
Voor het vasthouden van hitte, heeft bij een std setup weinig zin

Hey hij leeft. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

De verhoogde gassnelheid zal pas zin hebben als je echt flink into tuning gaat.

Daarbij is een iets lagere temperatuur onder de kap ook wel fijn, al zit het uitlaatspruitstuk bij ons aan de achterkant, dus ook dit zal niet al te veel invloed hebben..

Blijft over dat wanneer zichtbaar het nog wel mooi kan staan.

jeroen74

Je hebt ook van die ''wrap" die je om je spruitstuk e.d. kan wikkelen.

widebody

Wat veel gebruikt word is heatwrap.

http://www.carperformanceparts.nl/heat-wrap

Voordeel is dat je uitlaatgassen minder/niet afkoelen onderweg in je up-pipe. Meer volume dus ;D.
Bijkomend voordeel is idd dat je motorruimte minder warm word.

Bostel

Ik heb zelf geen ervaring met uitlaat coatings of onderstaand bedrijf maar via een ander forum ben ik ooit uitgekomen bij http://www.speedlinecoatings.com/uitlaatcoatings.html.
Deze zitten in Eindhoven en kunnen uitlaten aan de binnen- en buitenkant coaten.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Jelmar

Ja daar heb ik ervaring mee, bied het zelfs aan als optie op spruitstukken, turbo's en overige uitlaatdelen. (Verder als de downpipe is niet nodig). Prijzen zijn totaal afhankelijk van wat je precies wilt (welke coating/ welke kleur/ hoeveel delen etc).

Er wordt hoofdzakelijk voor keramische coating gekozen om de temperaturen onder de kap naar beneden te krijgen. En daar werkt het ook echt perfect voor.

Heatwrap haat ik uit de grond van mn hart, heb al meerdere auto's gezien waarbij het spul in de fik is gevlogen, en is dan moeilijk te blussen.
Het spul zelf vliegt niet in de fik, maar olie dampen/ druppels trekken erin.. Et voila...
Zal later even wat foto's opzoeken van de gebruikte coating.
850R

matthew2300

Het lijkt complete overkill om een RVS uitlaat van voor naar achter te voorzien van keramische coating.
En waarschijnlijk verklaart iedereen me voor gek maar zal het proberen uit te leggen.

1. Ik rij met mijn S70R vooral korte stukjes, maar kan me soms niet helemaal beheersen. ;D
Dan moet ie even tot de max. Dan laat ik de pony's even de beentjes strekken.
Bij korte stukjes heb je volgens mij eerder kans op roestvorming van binnenuit door neerslaan van uitlaatgassen.
Daar helpt een RVS systeem goed voor. So far so good.

2. Ik heb het plan de auto te laten chippen.
Van wat ik tot nu toe heb gezien kun je er al snel 50+ PK bij krijgen en dat maakt het leven toch weer een stuk leuker.
Dan is het ook handig als de temperatuur onder de kap wat lager blijft.

3. Ik vind het eigenlijk wel een mooi gezicht.
Ook al ga je er onder de auto niets van zien, ik vind het wel wat hebben.
Voor het gezicht is het overkill, dat zal ik niet ontkennen.
ik heb ook nagedacht over uitlaatband maar bij nader inzien toch maar niet.
Zoals Jelmar schrijft heb ik ook gelezen over de nadelen en wil niet dat mijn Volvo door zoiets uitfikt.

Daarnaast heb ik nog wel wat meer upgrade plannen maar dat heeft dan weer niets met de uitlaat te maken.  ;)

WhizzMan

Na de turbo heeft keramisch coaten eigenlijk geen zin meer, want dan wil je die hitte alleen maar kwijt. Met de hitteschilden onder de auto houdt je die warmte fatsoenlijk weg van je koets dus dat stukje heeft verder geen zin. Sowieso kan je je down pipe niet laten coaten omdat de flex daar niet tegen kan, dus je kan hooguit het bovenste stuk bij de flens nog laten doen maar meer  ook niet.

Let op dat als je de boel aan de binnenkant laat coaten evt. loslatende coating de vinnen van je compressor van de turbo compleet slopen. Je zal niet de eerste zijn die dikke spijt heeft van de binnenkant van z'n uitlaatspruitstuk coaten toen z'n turbo compleet weggegooid kon worden nadat er een scherfje coating in kwam. Je loopt een behoorlijke kans dat je door onbalans ook de rest stuk maakt voor je kan stoppen namelijk.

De buitenkant van je uitlaatspruitstuk coaten kan zin hebben, zowel voor vermogen als voor hitte onder de kap.

Wrappen laat vaak los en alles wat niet RVS is rot weg onder de wrap doordat die klam wordt en vocht vasthoudt bij stilstand.

matthew2300

De binnenkant coaten lijkt me inderdaad niet verstandig al is het alleen maar om te voorkomen dat er stukjes los gaan laten met alle mogelijke gevolgen.
Als je uitlaatspruitstuk, turbo en bovenste deel downpipe in zwart coat waar moet je dan =/- op rekenen?
Iemand een idee?

V70R^2

Goed keramisch coaten is behoorlijk prijzig, zoek een bedrijf die de "performance white" van zircotec levert. Spruitstuk en tubinehuis lijkt me het enige zinvolle om te coaten.

Sowieso niet de rest van de uitlaat, zinloos..