O-ring kraan + benzine

Gestart door nsdnayz, 31-01-2015 21:34:27

Vorige topic - Volgende topic

nsdnayz

Beste Roffelaars,

Ik heb een vraagje, ben benieuwd naar jullie kennis.
Zelf heb ik een Volvo V70N 140PK benzine uit 2001.

Tijdens het aanpakken van mijn carterventilatie, is een groen ringetje gescheurd welke tussen de fuel-rail en de benzine toevoer uit het blok komt.
Dit een een zogenaamde groene afsluitring ter grootte van 10 cent. Zit ongeveer waar de rode ring zich bevindt.
.

Nu waren wij bij een garage van een vriend van mij die daar mag bijbeunen in z'n vrije tijd.
Het groene ringetje was gescheurd met de/montage van de fuelrail, en lekte benzine.

Nu hebben wij, (omdat de auto daar absoluut niet kon blijven, en de Volvo dealer dicht was) een tijdelijke oplossing aangebracht.
We hebben namelijk een rubber/pvc (vermoed rubber) sluitringetje uit een kraanassorti mix (voor water) van de Karwei erin gezet die precies pas was.

Nu ben van plan om maandag direct een nieuw Volvo groen rubber ringetje te halen, maar mijn vraag: is het veilig om hier nu mee te rijden? Het ringetje was exact dezelfde grootte en dikte, dus het sluit goed af, echter hoe snel wordt zo'n rubber ringetje broos? Of gaat dit wel goed zo?

Gaat dit goed voor een aantal dagen?

Heb er zo'n 80 kilometer opzitten, gaat tot nu toe.

Hoor graag jullie reactie.

Thomas

portlock

Valt allemaal wel mee, uiteindelijk zal jou simpele rubber o ringetje gewoon vergaan. Maar je kan er heus nog wel een paar dagen/weekjes mee rijden tot je het juiste benzine bestendige rubbertje hebt
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15