Bij ontgrendelen opent de kofferklep, S70 MY2000

Gestart door leons850, 01-02-2015 20:36:16

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Vader van een vriend van me heeft recent een S70 MY2000 2.4 gekocht.
Hier zaten geen ab's bij (die waren ze kwijt).
Nu wilde hij wel graag een ab setje en vroeg hij aan mij of ik wist hoe dat op te lossen.

Zoals al meer op het forum geschreven kun je de regelunit van een sloper er in zetten als je de bijbehorende ab's ook hebt.
Arjen een berichtje gedaan en hij had nog 2 auto's staan waar dat nog gewoon in zat.
Zoals bij Arjen is dit getest en werkte dit prima in de auto's waar het in zit.

Setje opgehaald (regelunit onder dashboard, ontvanger op klokkenwinkel en ab) en gemonteerd, ontvanger zat er al in.
Bij het testen bleek dat wanneer ik op de unlock knop druk dat de kofferklep open ging ipv alleen ontgrendelen.
Ab uit elkaar om zeker te weten dat ik 1 knopje indruk, nog steeds het zelfde probleem.
Toen eens proberen met de knop in de bestuurdersportier, ook dan ging met deze regel unit de kofferklep weer open.
Nu had ik wel gezien dat het nieuwe kastje wit was en de oude zwart, nummers van volvo waren niet gelijk.
Arjen had nog een auto staan en ik kon gewoon de set omruilen waarvoor dank Arjen.  :eusa_clap:
Dit was wel een witte en had het zelfde nummer als de regelunit die er al in zat maar nog steeds het zelfde probleem.
Kofferklep gaat open wanneer je op unlock drukt, ook weer in de bestuurdersdeur.
Dit gebeurd overigens met beide ab's en beide knoppen in de 2 voorportieren en wanneer je de auto ontgrendeld met sleutel.
Wanneer ik de klep vergrendel met sleutel, gaat hij uiteraard niet op gezien hij dan permanent op slot staat zeg maar.
Ook de ontvangers al gewisseld, bood ook geen soelaas.
Daarnaast mijn kofferklep slot er in gezet en die werkt prima, dit werkte ook niet.
Daarna die van hem bij mij getest, geen probleem.
Dit moet dus in de aansturing zitten.

Omdat dit een MY2000 auto is heeft hij ME7 en canbus, is dit mogelijk te programmeren met VIDA?
Zo ja, kan iemand dit op het forum of moet ik echt bij de dealer zijn.
Zo niet, wat kan dit zijn of weet iemand toevallig de oplossing.

Ik snap er niets meer van.
Mja zelf heb ik een m4.4. ;)

Edit: laatste regelunit komt ook uit een canbus auto, wel een diesel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

even langs dealer gaan alle oude ab's etc laten verwijderen en dan de nieuwe ab's laten inlezen. Ja kan met Vida mits je maar toegang hebt tot software download

leons850

Thnx Sander, wel raar dat ze het wel doen alleen niet helemaal goed.
ik ga het morgen even overleggen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Trek bij jou wagen de stekkers eens uit je regelunit en hang dan de regelunit die je van Arjen hebt eens in jou auto, ontvanger hoef je niet te wisselen want deze zijn allemaal gelijk voor de Europese markt. Ik ben benieuwd wat er dan met de achterklep van jou auto gebeurt. Als die niet open gaat denk ik eerder aan een storing in de auto van je vriend's vader.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Al gedaan, doet t dan meteen zoals t hoort.

Bas appte net dat er bij canbus auto's misschien eem verschil is in bijv software tussen de V en de S.
Ik bel morgen wel even met de dealer.

cornelis-b

Mijn unit kwam uit een V70 bij Joost vandaan en dat was geen canbus auto, ding deed het in mijn S70 van 2000 gewoon zoals het hoort. Ik ben benieuwd.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

UserID6342

Ik denk ook eerder een storing in de auto...  Geloof niet dat het in de software zit.

leons850

Citaat van: Dirk342 op 02-02-2015 07:19:34
Ik denk ook eerder een storing in de auto...  Geloof niet dat het in de software zit.

Hoe verklaart dat dan dat met de oude unit alles wel gewoon werkt Dirk?
Dat is juist wat ik niet begrijp.

eric vermeer

Heb ik ook gehad, bij mij bleek er een vgla(regeleenheid) van een c70 in te zitten dat was de oorzaak van de vreemde kofferbak storingen
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

leons850

Dealer aan de telefoon gehad, het probleem is dat de auto een overgangsmodel is.
De regelunit die ik er in wilde zetten komt van een V70 af dus dit gaat niet werken.
De ab kan ik wel laten inleren, de rest heb ik dus niet nodig.
100% zeker weten doen ze niet maar daar gaan we achter komen.
Inleren is overigens geen goedkoop grapje, pfff....