Aanjager blijft lopen

Gestart door joonas, 31-01-2005 21:45:10

Vorige topic - Volgende topic

Burrie

Haaj,

Problem solved.
Ik had bij Hunter in Friesland een kachelweerstand besteld.
Deze vervangen, maar geen resultaat. De aanjager bleef gewoon vrolijk doorblazen op volle toeren (zonder Chiel Montagne).  :P Ook de radio blee gewoon van stroom voorzien (zonder de sleutel in contact).

Toen de kabels vanuit de kachelweerstand eens gevolgd en ik kwam uit bij een (bij mij) blauw relais, ook achter het handschoenenkastje. Deze eens eruit genomen en ik zag dat ie een aan één zijde een beetje gesmolten was.

Bij de automaterialen zaak een nieuw relais gehaald en erin gezet.
Resultaat: de aanjager werkte weer naar behoren. De radio bleef echter aan. Maar wel alleen op standje 1,2 en 3 van de aanjager. Op stand 0 en 4 schakelde alles mooi uit, zoals het hoorde. Weer de oude kachelweerstand erin gezet.......geen verandering.

Toen toch maar eens het nieuwe relais eruit genomen en eens goed vergeleken met het oude. Bleek nu dat deze op een heel klein puntje verschilden (op de oude stond 87 en 87a, op de nieuwe alleen 2x 87).

Bij de automaterialen zaak het relais-tje omgeruild en alles werkt dus nu weer naar behoren. Heerlijk, zeker als je het zelf zo kunt oplossen.

Let dus op: het hoeft dus niet per se de kachelweerstand te zijn, maar het kan ook het relais zijn. Zeker in combinatie met het blijven spelen van radio.

Enfin: gelukkig dat het weer oke is? En wie nog een kachelweerstand nodig heeft, laat het maar weten, ik heb er nog eentje liggen.

Tjuuus,

Bur