Lidmaatschap keerringclub?

Gestart door 850R DGP, 03-02-2015 21:19:34

Vorige topic - Volgende topic

850R DGP

De wens is om de R toch eens langzaam tiptop te krijgen.
Echter kijkend onder de auto word ik niet zo vrolijk.
Raad het aandachtspunt zou ik bijna willen zeggen...

Bestuurderszijde, krukaskeerrring??:

Andere zijde:

Verlies ook wat stuurbekrachtigingsolie trouwens.
850R '96, ex 850 GLT '93

grijzev70tdi

bakzijde lijkt wel mee te vallen, distributie kant ziet er erger uit
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Nope ! Zeer zeker geen krukaskeerring bakzijde !  Eerder, zo op de foto's te zien, oliekoelerslangen en/of baklekkage uit het huisje boven de peilstok aansluiting

850R DGP

Dat lijkt dan aan de bakzijde mee te vallen, wel oplossen lijkt me.
Distributiezijde is een lastige dus...
Heb wel wat olie gezien aan de peilstokhouder (waar deze op het blok komt) Is dit rubber makkelijk te vervangen?
850R '96, ex 850 GLT '93

KIM

Integendeel: de distributiezijde is wel behoorlijk eenvoudiger dan bakzijde. Voor de laatste zul je de bak uit moeten bouwen. Nu hoeft alleen de distributie en de poelie los.

V70R^2

Citaat van: 850R DGP op 04-02-2015 07:43:11
Heb wel wat olie gezien aan de peilstokhouder (waar deze op het blok komt) Is dit rubber makkelijk te vervangen?

Beide klussen zijn redelijk eenvoudig t.o.v. keering bakzijden. Rubber van de peilstokhouder doe je in 5 minuten.

Dus gemakkelijk een een middagje te doen, aangezien distrubutie loskomt, overweeg deze te vervangen als die al een tijdje draait.

Voor de zekerheid anders even met remreiniger droog spuiten, en direct na een korte rit opzoek naar de natte olie plek, dan weet je wat er gebeuren moet.

850R DGP

Citaat van: V70R^2 op 05-02-2015 17:13:37
Citaat van: 850R DGP op 04-02-2015 07:43:11

Beide klussen zijn redelijk eenvoudig t.o.v. keering bakzijden. Rubber van de peilstokhouder doe je in 5 minuten.

Dus gemakkelijk een een middagje te doen, aangezien distrubutie loskomt, overweeg deze te vervangen als die al een tijdje draait.

Voor de zekerheid anders even met remreiniger droog spuiten, en direct na een korte rit opzoek naar de natte olie plek, dan weet je wat er gebeuren moet.
Zal eens remmenreiniger gebruiken en rondje toeren.
Distributie is vorig jaar gedaan. Zou vreemd zijn als het is losgeweest en nu weer lekt....maar ik kijk nergens van op.
850R '96, ex 850 GLT '93

grijzev70tdi

Normaal gesproken vervang je geen kerring bij het vervangen van de distributie.  Als ie zweet blijft meestal wel zitten
Grolsch, het klinkt al lekkerder