Help! welke AB

Gestart door Lostimmos, 04-02-2015 00:50:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lostimmos

Ok, duidelijk verhaal, dankjewel.

Als ik dus een euro alarm heb hoort daar dus de AB bij die ik in eerste instantie zelf postte, tenminste als je de tekening ziet staat bij het kastje deze AB:


Maar hoe en of je die dus kunt programmeren is niet bekend?

UserID6342

Precies !  En nee is mij niet bekend helaas.  Waarom niet, omdat de meeste mensen dit alarm omgebouwd willen hebben naar een Guard I of II ivm de vele storingen die ze (kunnen) veroorzaken.

Lostimmos

Daarnaast zie ik dat bij deze specifiek afstandsbediening "9148646" hoort, en die zijn volgens mij moeilijker te vinden :)

UserID6342

Neuh hoor, kosten in Amerika ca 50 dollar nieuw !

Lostimmos

Ik had ze inderdaad ook al gevonden ja.

Dat DIE specifieke afstandsbediening bij dat kastje met dat P/n hoort las ik ergens op een amerikaans forum.. maar als je de link bekijkt die ik onder het volvo schema geplakt had staat daar gewoon bij dat het toch gewoon 9128927 moet zijn, en dan is 50,- net iets teveel om het "gewoon even te proberen" natuurlijk.

UserID6342

Het verschil in onderdeelnummer is hierbij het verschil in frequentie waarop ze uitzenden.  Is in Amerika anders als hier, dus trap daar niet in.  Het nummer gebruiken wat op jouw AB staat !

Lostimmos

Ja precies, maar daarom wil ik het ook niet fout hebben.
Samenvattend:


Op mijn Ontvanger staat P/N 9148645

Volgens deze website / dit plaatje:
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1159588&ukey_assembly=236887

Hoort daar AB bij met: P/N 9128927

Moet ik dan Nog rekening houden met de "A" die op mijn ontvanger staat, want dat kan ik niet terugvinden op die pagina

cornelis-b

Waarom niet gewoon omzetten naar een Europees guard II systeem Tim?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

minder kosten om het werkend te krijgen misschien?

Dit systeem lijkt kompleet, dus als ik voor 50,- een afstandsbediening kan scoren en het werkt ben ik al blij.
Ik heb het idee dat een andere ontvanger+relais+sleutel toch een stuk duurder gaat uitvallen...MAAAR tips zijn welkom ;)

UserID6342

Sleutel heb je al niet nodig !  Volgens mij ligt er bij Arjen850 nog een euro alarm !

Lostimmos

#25
ik bedoelde ook "ontvanger+relais+AB"

of bedoel jij dat hij misschien een AB heeft voor mijn systeem?  ;D

Het lijkt mij ook dat zo'n volledige set moeilijk te krijgen is als ik wel wil "upgraden" naar een Guard II systeem

UserID6342

Arjen heeft een compleet euro alarm liggen met 1 werkende AB.

Als je wilt upgraden naar Guard II, trek je de stekker van de huidige euro unit los, plaatst een groen/bruin relais 210/211 en je hebt Guard II, zo simpel is het.

Lostimmos

AB met P/N 9128927 werkt.

Bij de dealer hadden ze er nog 1 liggen, even geprobeerd te programmeren en werkt!

Bedankt voor alle info en hulp!

Lostimmos

Even voor mijn beeldvorming en eventueel voor de toekomst.

Stel dat ik toch nog wil upgraden naar een Guard alarm.. kan ik dan het beste naar I of II.
En wat heb ik daar dan voor nodig? Sowieso het 210/211 relais, voor guard II het driehoekskastje... eventueel een nieuwe hoorn onder de motorkap..

Vergeet ik dan wat? en zijn er eventueel tips waar ik deze spullen vandaan kan halen?

Alvast bedankt weer!

cornelis-b

Voor GuardII heb je dit nodig, demontage wagen zoeken waar nog een set AB's bij zitten inclusief relais.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien