trage cruise control

Gestart door annevr, 04-02-2015 18:08:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annevr

De cruise control van mijn V70 10V werkt sinds ik hem heb behoorlijk traag. Als ik hem inschakel of Resume, zakt hij eerst 6 à 7 km/h af voordat hij weer tergend traag naar de goede snelheid gaat. Volgens mij is dat niet echt normaal, ik kan hem nu tenminste niet echt goed gebruiken.

Bij het inschakelen los ik het op door de +knop in te houden tot ik voel dat de CC het gaspedaal 'overneemt' maar bij resumen wil je gewoon dat hij vlot naar de goede snelheid accelereert. Zelfs mijn 29 jaar oude BMW doet dat vlekkeloos... of is dat vloeken hier?  ;)

UserID6342

Stelschroef onder gaspedaal strakker zetten !

razorx

Yep!
Volvo schrijft een absurde speling voor.

Als je hem zo instelt dat je de speling maar net voelt, een mm of 0,1 of zo gedraagt hij zich heel mooi.

leons850

Ook maar eens doen dan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

razorx


Als je aan dat heveltje trekt of duwt moet de speling minimaal zijn.

volvobug

Die moet ik ook maar eens nakijken dan  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

JeroenV70

En hier nog één die dat op zijn lijstje kan zetten.  ;D
Het controlelampje van de cruise control brandt bij mij trouwens nooit. Ik vermoed dat een vorige eigenaar zich daaraan stoorde en het verwijderd of afgeplakt heeft. Vind ik eigenlijk niet zo erg geloof ik.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)