Motor is warm...toch zakt temperatuur meter naar koud

Gestart door T-5ke, 04-02-2015 21:21:37

Vorige topic - Volgende topic

T-5ke

Hallo roffelkes,

Beetje een raar probleem , met mijn 850 onlangs was ik aan het rijden met een normale warme motor, temperatuur naald mooi halfweg zoals het hoort...
nu de laatste tijd al rijdend met warme motor zakt mijn temperatuur naald of meter helemaal naar beneden (naar koud )  :eusa_think:
Als ik dan eventjes stop en de motor laat draaien klimt de temperatuur weer mooi naar de helft, ik mag de wagen een kwartier laten draaien stationair ..de naald blijft mooi halfweg staan, van zodra ik weer begin te rijden zakt de naald weer helemaal naar koud (terwijl mijn motor goed warm stond)
Ben onlangs naar Groningen gereden met de naald volledig beneden in koud, ieder rood licht komt de naald weer omhoog afhankelijk hoe lang ik stil sta , maar zodra ik weer rij zakt ze terug naar koud! Ik heb wel warme lucht door mijn chauffage binnen ( alhoewel ik het niet echt warm..warm vind) het is maar gepast !! Mijn 2de 850 zijn chauffage is veel warmer!
Wie kan me zeggen wat het probleem is ...een goede warme motor hebben en toch al rijdend staat de naald op koud  :-[

vriendelijke groeten aan alle roffelaars  ;)

Simone

Tom850

)()()sT

Midicijnman

Thermostaat is game over... Kun je vrij simpel vervangen (mist je de bouten loskrijgt van het thermostaathuis).

Ludo

Het probleem is dat de thermostaat blijft open staan.
Als je gaat rijden gaat(mag) de thermostaat normaal dicht, omdat er voldoende koeling is door de rijwind.
Omdat ie blijft open staan word het dus te koud, waardoor de naald zakt tijdens rijden.
Ga je vervolgens stilstaan, kan het zaakje weer opwarmen want dan is er geen rijwind...

T-5ke

Hey Ludo , jij hebt me al altijd goede raad gegeven..nu ook weer (ook de andere mensen hier) Dank u !!!
Ik dacht al zoiets dat het mijn thermostaat zou zijn...is wel vervelend nu net met die koude....  brrr
Ga deze thermostaat rap vernieuwen ....weer lekker warm  binnenin !!

Thanks en tot de volgende ;-)

Groetjes  Simone

)()()sT

Als je dus die themostaat vervangt zou ik ook de sensor meenemen...
Die zit erachter ;)

portlock

Thermostaat wat de anderen ook al aangeven, had mijn v ook last van tot op vorige week :P
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

volvobug

Heeft iemand al geroepen dat de thermostaat verdacht is?  :P
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70 400K+

Ben onlangs naar Groningen gereden...

Dat is toevallig, heb de mijne onlangs bij Volvo Broekhuis in Groningen laten vervangen omdat ik onderweg van Enschede naar Groningen plotseling 't zelfde probleem had. Vervangen was trouwens niet meer dan 10 minuten.

Simone
[/quote]

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone