Linkse en rechtse Columba's

Gestart door kulk, 05-02-2015 22:17:16

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Net in een ander topic stelde ik dat de rechtse versie van een Columba velg zeldzaam is.

Nu ben ik toch wel benieuwd wie er nog meer een setje linkse en rechtse Columba's onder z'n roffel heeft liggen.

Dit zijn de mijne:

Zo zie je ze heel vaak, draaien ze dus eigenlijk de verkeerde kant op:

Ik ben benieuwd!

Hier op het forum heb ik enkel foto's van Mehn gezien (hoe kan het ook anders  ;D ) die ook linkse en rechtse versie heeft / had

Lammert

Hier de trotse eigenaar van 9 stuks 'linker' Columba's...  ruilen ;D?

kulk

Als er 9 nieuwe banden op liggen, is goed  ;)

Hans Duiven

Citaat van: kulk op 05-02-2015 22:17:16
Net in een ander topic stelde ik dat de rechtse versie van een Columba velg zeldzaam is.

Nu ben ik toch wel benieuwd wie er nog meer een setje linkse en rechtse Columba's onder z'n roffel heeft liggen.

Dit zijn de mijne:

https://lh6.googleusercontent.com/-9AxmeA5jMmc/UtUFPLNIsrI/AAAAAAAAAKU/wbRDElWi0SU/s498/columba%2527s.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-3Ow0unBwX3M/UtatiKZUgdI/AAAAAAAAALQ/1dErc3KUz88/s640/2014-01-15%252014.33.54.jpg

Zo zie je ze heel vaak, draaien ze dus eigenlijk de verkeerde kant op:

https://lh5.googleusercontent.com/-aKVcEIbpqN8/Ut0f5XDC9KI/AAAAAAAAALo/RvESrpZ0ypI/s640/P1010899.JPG

Ik ben benieuwd!

Hier op het forum heb ik enkel foto's van Mehn gezien (hoe kan het ook anders  ;D ) die ook linkse en rechtse versie heeft / had

Ik heb zo'n set gehad.

Toe ik ze in voor een schappelijke prijs in de verkoop deed waren ze notabene niet aan de straatstenen te slijten...
Dat vond ik echt bizar want ze zijn dun gezaaid.

EDIT: Ik wou dat Volvo ook zo'n uitvoering in Comet velgen had gedaan

Hans

PaulAWD

Lammert en Kulk, ik heb er ook 1 maar ik zoek nog een linkse Columba. Wie heeft een nette voor mij?
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Comets antraciet.

kulk

Dus je hebt een rechtse Columba over?

Als er nog een band op zit wil ik wel met je ruilen voor een linkse, ik heb hier nog een linkse op zolder liggen ( redelijk netjes )
die ik soms gebruik als reservewiel

PaulAWD

Ik zoek er zo een als op je middelste foto (rechtsvoor gemonteerd op de blauwe v70). Ik noem dat een linkse Columba omdat de spijlen linksom buigen. Of noem jij dat rechts omdat ie rechts gemonteerd wordt? Snap je het nog ???

Ps. Er zit nog goed rubber op de velg en ik wil dus wel ruilen.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Comets antraciet.

Lammert

Citaat van: Brammetje op 05-04-2015 20:07:40
Ik zoek er zo een als op je middelste foto (rechtsvoor gemonteerd op de blauwe v70). Ik noem dat een linkse Columba omdat de spijlen linksom buigen. Of noem jij dat rechts omdat ie rechts gemonteerd wordt? Snap je het nog ???

Ps. Er zit nog goed rubber op de velg en ik wil dus wel ruilen.
Die wordt hier idd "rechts" genoemd, en die zijn schaars. Rechts omdat die aan de rechterkant (bijrijder) de "juiste" draairichting zou hebben.

Ik heb net 4 linker Columba's laten restaureren in anthraciet grijs. Om het mezelf makkelijk te maken ben ik nu dus op zoek naar 2 "rechter" Columba's in anthraciet ipv zilver  :eusa_think:. Neem dat zoeken met een korreltje zout, als ik erover struikel zal ik ze meenemen, maar ik erger me niet aan 4 linker velgen. Als je wielen niet draaien, maakt het niet uit of ze links of rechts staan, en als ze wel draaien zie je het niet meer door de rotatiesnelheid :angel: