ThoVolvo en zijn V70 --> Een jaar later... maar veel meegemaakt

Gestart door thovolvo, 07-02-2015 16:24:25

Vorige topic - Volgende topic

thovolvo

Citaat van: blastaway op 27-02-2015 12:28:43
Mooie plaatjes. Altijd leuk zo de werkzaamheden te zien.

Bedankt :D

Ik vind het zelf ook altijd erg leuk om bij andere te zien :D "leer" je meer van dan alleen tekst...

V70R^2

Ja, ik ben zelf ook weleens (vroeger en nog onwetend) afgestapt van OEM volvo bougies, het gaat lang goed, maar als die eenmaal gek begint te doen dan weet je alvast dat je kan beginnen met OEM erin te stoppen :) Ik heb vaak genoeg gehad/gezien dat daar problemen ontstaan.

Ongetwijfeld dat hij heerlijk rijd nu :D Zweden gaat een mooie trip worden ;)

thovolvo

Citaat van: V70R^2 op 27-02-2015 12:45:05
Ja, ik ben zelf ook weleens (vroeger en nog onwetend) afgestapt van OEM volvo bougies, het gaat lang goed, maar als die eenmaal gek begint te doen dan weet je alvast dat je kan beginnen met OEM erin te stoppen :) Ik heb vaak genoeg gehad/gezien dat daar problemen ontstaan.

Ongetwijfeld dat hij heerlijk rijd nu :D Zweden gaat een mooie trip worden ;)

Nou we gaan het meemaken dan :P Als het goed blijft dan is het goed, zo niet dan kan er wat aan gedaan worden ;) "blij" (in dit geval) dat het geen turbo is, want het valt nu wel mee wat een set bougies kost.

En Zweden zal denk ik pas in Juli zijn, dus we hebben nog even... Eerst maar is afstuderen  :eusa_wall:
Ik denk dat ik vast nog wel wat ervoor zal (moeten) doen... Zo waren remblokken voor nog 1/3 en als die af zijn, dan zijn de schijven er wel keer aan toe (plus waarschijnlijk krom)...

Tevens zijn de schokdempers niet super meer, het gaat nog wel, maar het beste is er wel af...
Denk dat ik zodra ik weer voldoende centjes heb de schokdempers achter eerst ga vervangen, aangezien die de wereld niet kosten en de caravan er van de zomer echter moet is het wel fijn als die weer fris zijn.
Is het dan wijsheid om de veren ook de vervangen?  :eusa_doh:

Voor zou ik hem graag verlagen... want ik vind het echt geen porum dat hij zo hoog voor staat... Maar dat is meer een luxe probleem en dat komt ooit nog wel..

thovolvo

Naast de werkzaamheden ook een bezoekje gebracht aan forummer Thys,

Al jaren kijk ik altijd naar de 850R van Thys als ik langs zijn huis rijd. Het kan ook niet missen... Het erge was zelfs, dat ik grotendeels zijn kenteken uit mijn hoofd wist... Dus ik dacht, ik stuur hem is een PBtje want ik had op zijn webdagboek al meerdere keren gekeken en gezien dat hij veel zelf aan zijn 850R gedaan heeft.
Zo geschiedde... Afgesproken en een bakje koffie met gebak  :eusa_clap: terwijl je lekker babbelt over Volvo's terwijl het buiten regent dat het giet...  :eusa_whistle:

Gelukkig ook nog even buiten gekeken toen het droog werd, prachtig hoe de 850R er na dik 400 dkm nog uit ziet..! Helaas heeft Thys op het moment wat werk, maar dat ging hij oplossen :D

Het was gezellig Thys :D

kulk

razorx

Gezellig, Thijs op bezoek.
We hebben ooit een roffel van hem gekocht. Sindsdien een leuke band met hem.

Thys

Was gezellig Thomas! Je motor loopt weer mooi rond, dat kan ik van de mijne inderdaad nog even niet zeggen :)

thovolvo

Zo ik kan weer een jaartje sturen :D Oftewel... Ik kan in ieder geval van de zomer naar Zweden voor de pittige reis  met mijn moeder om samen mijn vader daar uit te strooien   :'(

Kreeg van de Kwik fit meneer complimenten over de staat van de V70... Voor de combinatie kmstand (343.xxx) en leeftijd vond hij hem er erg goed uitzien (en vies dat ik hem zelf vond :P) en gaf aan dat hij goed is onderhouden. Wel gek dat hij niks zij over bijna versleten (nog 1/3e) remblokken... Maar dat terzijde... APK is binnen...

Toen ik wilde starten... accu leeg :P  :eusa_wall: dus met hangende pootjes weer naar binnen en hebben ze even accu gepakt met startkabels... Sloeg meteen aan en toen maar ff stukkie gereden om de boel op te laden. Waarschijnlijk hebben ze hem hele ochtend op contact laten staan met de kachel/blower en radio + versterker aan...

Nog een leuk dingetje... Ik kwam vorige week  toen ik op de fiets zat, een doodnormale v70 tegen in mijn eigen straat, en ik kijk dan altijd even en mijn oog viel op het kenteken.... DB-SR... dus ik nog eens kijken... 86-DB-SR  :eusa_clap: en ik heb dus 85 :P
Ik helemaal lachen en kijken... de bestuurder dacht waarschijnlijk wat een randdebiel op die fiets... wat kijkt hij mij schaapachtig aan  :angel:
Maar wel heel toevallig natuurlijk dat je hem tegenkomt... en al helemaal in je eigen straat...

V70R^2

Citaat van: thovolvo op 19-03-2015 12:14:56

Kreeg van de Kwik fit meneer complimenten over de staat van de V70... Voor de combinatie kmstand (343.xxx) en leeftijd vond hij hem er erg goed uitzien (en vies dat ik hem zelf vond :P) en gaf aan dat hij goed is onderhouden. Wel gek dat hij niks zij over bijna versleten (nog 1/3e) remblokken... Maar dat terzijde... APK is binnen...

De gemiddelde bestuurder krijgt dat met 10.000km nog niet versleten hoor, en jij met 20.000 nog niet  :eusa_whistle:  ;D

Maar top, APK binnen en op naar dat prachtige Zweden, wel met een wat droevige bestemming..

kulk

Mooi zo Thomas, ook altijd fijn zo'n bevestiging van goed onderhoud

tierrie

Ik had het heel normaal gevonden hoor als je zo op de fiets zat ;-p ik heb gisteren mn auto nog van de ene kan van de parkeergarage naar de andere kant te rijden om m naast dezelfde te zetten voor een foto  ;D werd door iedereen idd als randdebiel gezien

thovolvo

Updateje... Inmiddels sinds de stage 0 weer (te) veel kilometers gemaakt... maar goed, soms ontkom je er niet aan. Toch is het echt genieten geblazen (soms letterlijk). Want wat loopt hij verschrikkelijk mooi na de stage 0.

Afgelopen weekend weer bij moeders geweest. Thijs zag ik toevallig rijden met een aanhangertje achter zijn 850r, dus even gevolgd naar zijn huis en bijgekletst :D. Helaas niet bij Portlock geweest aangezien hij naar Dronten ging, maar volgede keer beter... ( ik wil je CY zien!  :eusa_pray: :eusa_wall:)

Bij mams lekker de ruimte en de spullen dus even wezen poetsen... Gewoon simpel poetsen (Ooit lijkt het me leuk hem echt met kleien en polijsten helemaal top te maken, maar goed ik heb de spullen niet, dus misschien daarom dus ooit :P)

Sierstukje zag je niet eens meer zitten zo zwart, perfect is het nu nog niet, maar ik vind het wel prima zo :P

Dan de minnetjes... De bumper hangt al jaren.. Toch is hij bij garage een keer "opnieuw vastgezet" en zat hij wel weer even goed. Maar inmiddels is het weer:

De dader(s) zijn inmiddels wel duidelijk (maar is kijken of ik een keer dit ga aanpakken, want kost niet al teveel)...

Dan het volgende... Ik heb geen idee of het nog de orginele schokdempers zijn (heb geen nivomats), maar ze zijn niet op, maar ook niet meer nieuw. Eigenlijk hing hij al vanaf het begin al wel wat achterover. Tot ik laatst na een stuk rijden linksachter dit zag:

en rechtsachter:

Ik stond gewoon op een vlakke parkeerplek, dus ik vind het wel eigenaardig (tips?!) Inmiddels is het verschil wel weer kleiner.
Waarschijnlijk ga ik voor ik naar zweden ga wel de schokdempers vervangen omdat het de niet de wereld kost en er straks een caravan achter komt... Hij hing de laatste keer al aardig op de grond (kogeldruk gemeten 50KG) dus ik denk dat het wel slim is hier wat aan te doen. Eigenlijk wil ik hem wel verlagen, dit omdat ik het voor net een xc vind (no offence). En omdat ik het wel fijn zou vinden als hij net wat strakker is geveerd en stuurt. Voor zijn de schokdempers nog wel prima dus nog maar even nadenken of het handig is om te verlagen (ivm caravan)... Ervaringen?

Dan nog het volgende... Hij loopt als een zonnetje, maar helaas is wel het motormanagentlampje gaan branden. Dit gebeurde op vakantie in zweden wel vaker. Uit laten lezen en (even uit mijn hoofd wat gezegd werd) was dan een verkeerde waarde gemeten. Vervolgens gaat elke keer na een aantal ritjes het lampje gewoon weer uit en blijft het weg. Advies monteur, als hij mooi/goed loopt, gewoon blijven rijden, als hij niet uitgaat dan laten nakijken. Dus maar hopen dat het nu ook weer uit gaat en blijft... Zo niet dan maar weer laten uitlezen... Wordt vervolgd...

3 jaar geleden stonden we achter deze combinatie in Zweden... Altijd leuk hoe wij Nederlanders toch bescheiden caravannetjes hebben (hier hangt hij touwens nog amper door) :P

Wat ik nog moet/ga doen... Ik ga de grill zwart spuiten (de verticale spijlen) omdat het "chroom" eraf is. Buitenste chromen rand laat ik wel zo. Tevens maar even tijd inplannen om de spoiler (zelf) te spuiten. Want ik stoooor me er gigantisch aan dat hij eraf is...
Ook wil ik is kijken of ik op de een of andere manier de afneembare trekhaak weer eraf ga krijgen... Ik heb nu voor de fietsendrager een beugel erop, maar bij drempels (met mensen achterin) klapt die nogal regelmatig op de grond. De trekhaak zit echter muurvast en ik heb al aardig wat WD40 "erop" gespoten. Maar zonder succes... Iemand tips?

Tevens nog vervangen van de remschijven/blokken. Het getril (alleen bij remmen en hij trekt niet rechts/links) doet echt afbreuk aan het hok... Dus alles op een rijtje zetten en dan maar is kijken wat de bankrekeinging toelaat  :eusa_pray:

Died850

De moeren van je trekhaak warm stoken, dan komen ze wel los.
En je demper is waarschijnlijk op inderdaad aan de linker kant, of misschien is je veer net aan de top of onderkant afgebroken?

kulk

Dempertjes mogen wel een keer dan Thomas, ik heb ze nooit laten doen dus ze zitten er sowieso al een ton onder

thovolvo

Citaat van: Died850 op 09-04-2015 13:35:28
De moeren van je trekhaak warm stoken, dan komen ze wel los.
En je demper is waarschijnlijk op inderdaad aan de linker kant, of misschien is je veer net aan de top of onderkant afgebroken?

Hij is 21 maart goedgekeurd, dit had hij toen ook al en zal waarschijnlijk wel afkeur zijn geweest :P Maar ik zal nog is even kijken of ik iets geks zie. En nu staat hij wel veer "vlakker" dus ik denk inderdaad dat de demper op is...