Bigfront SC-805 "condoompje"

Gestart door Gus, 11-02-2015 11:42:42

Vorige topic - Volgende topic

Gus

Heb een SC-805 op de kop getikt waarvan enkele display lampjes kapot zijn.
Neglin N-14286 lampjes besteld, so far so good.
Echter na het openmaken van de radio bleek één lampje in zijn geheel te ontbreken.
Wie o wie kan mij helpen aan zo'n blauw condoompje ???  :eusa_think:

glenfiddich1983

De lampjes die je hebt zijn niet exact de goeie. Je hebt 40mA besteld, maar origineel is 60mA.

Een vriend van me had ook eens iets zwakkere lampjes dan origineel, en hij heeft toen de condoompjes er af gehaald waardoor de lampjes iets minder "gedimd" werden. Hij vertelde mij dat daardoor uiteindelijk de verlichting behoorlijk goed overeenkwam met de rest. Ik zou dus dat proberen als ik jou was, want die condoompjes vind je los feitelijk niet, behalve in een sloop-radio.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

cornelis-b

Gus, ik heb nog wel wat blauwe condoompjes voor je, stuur maar even een PB met je adres dan gaan ze op de post.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Citaat van: cornelis-b op 11-02-2015 16:13:26
Gus, ik heb nog wel wat blauwe condoompjes voor je, stuur maar even een PB met je adres dan gaan ze op de post.

Henk to the rescue ;D

Gus

Helemaal top van Henk dat hij me wil helpen !!!! Heb een 850 met standaard groene dashboardverlichting. De sc-805 komt uit een V70 maar is wel "850 dashboard zwart" de verlichting wil ik ook groen houden, dus moet ik de condoompjes monteren. Als 40 mAh. te weinig is vervang ik ze tzt wel voor 60 mAh....

cornelis-b

In een enveloppe en morgen op de post, had er nog 2 dus die komen jou kant op ;D

Als er bij mij nog een keer een lampje stuk gaar ga ik de hele boel ombouwen naar LED
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

glenfiddich1983

LED moet je wel goed op de sterkte letten. Ik heb het ook eens geprobeerd, was geen succes.. S70 leek wel een kerstboom ;D

cornelis-b

Ben het met je eens dat het in de radio op de foto er erg "uit klapt" Het hangt natuurlijk ook af van wat voor LED's je gebruikt en de waarde van de voorschakel weerstand. Ik heb al diverse stuks zendapparatuur naar LED omgebouwd en met softtone LED's is het eigenlijk het zelfde als met de originele lampjes. Enige verschil met de lampjes is dat de LED's de apparaten overleven ;D

Zeg maar Henk tegen mij

glenfiddich1983

Het was om eerlijk te zijn een probeersel hoor, ik moest eigenlijk de voetjes hebben en de ledjes zaten daar al in. Dus ik dacht eerst maar eens kijken hoe dat er uit ziet. Vervolgens de ledjes uit de voetjes gehaald en de gloeilampjes die ik ook al had liggen daar in gezet :)