Storingsindicatie lampjes tijdens het rijden allemaal aan

Gestart door Michel Wekking, 08-02-2015 14:22:53

Vorige topic - Volgende topic

Michel Wekking

??? Ik reed gisteren naar huis in mijn Zwarte 850 station 2.5 20 kleppen zonder turbo uit 1996.
Al een tijd na divers onderhoud is het Lambda storingslampje blijven branden.
Recent heb ik problemen gekregen met de ventilator van het interieur en zal de motor daarvan moeten vervangen.

Ik heb deze al even los gehad en wat aan de koolborstels geschoven. Hij doet het nog even.

Dus op weg naar huis, gingen tijdens het rijden alle lampen branden die je ook ziet als je het contact aanzet. de hele santekraam op het tellerwerk baadde in het licht. (Had een paar maanden terug alle lampjes vervangen toen ik de boel toch los had voor het tandwieltje in het tellerwerk)
De motor was niet afgeslagen en alles werkte nog de motor bleef ook draaien.

Nu vanmorgen weer gestart en niets aan de hand. Alles werkt normaal voor een heerlijke oude reiswagen op gas.
Heeft iemand dat al eens gehad? Weet iemand wat er mee aan de hand was?

:eusa_think:

-D©©©L-

UserID6342

Michel Wekking

Dan moet ik dus denken aan het elektrische deel van het het contact slot?
Want de sleutel en alles werkt prima. Of zijn het dan de contacten die worden geraakt bij het rondgaan van de sleutel?

Off topic:

ben nu bezig met de motor van de ventilator: de Bosch 530 DPD 12V 2. 31 8 (of3) D130 111 134.
Zag wel de uitleg over de vervanging daarvan, maar niet het type nummer.
Bij deze.

-D©©©L-

Michel Wekking

Michel Wekking

Het is dus niet het contactslot. We hebben dat wel vandaag in onze handen gehad, wat liefde en contactspray gegeven.
Bleek dus te gaan om de dynamo. die levert nog maar 12V ipv 14V.

Met een lichte tik op de Dynamo gingen alle lampjes weer uit.

Ik moet dus achter een dynamo aan.

De kachelmotor vervangen  door een nieuwe die ik bij Verwijst in Uden haalde. Dat probleem is getackeld.