sc 805 aansluiten op standaard iso stekker

Gestart door citroen, 08-02-2015 18:50:01

Vorige topic - Volgende topic

citroen

Vanmiddag een sc 801 opgehaald, voorzien van nieuwe lampjes, ook de moeilijke en werkend uit de auto gehaald.

In mijn 850 zat een aftermarked prutsding, deze eruit gehaald. Helaas is de originele 850 aansluiting weg geknipt en vervangen door zo'n standaard isoding.

Nu zoek ik me al uren rot op het internet naar een verloop voor de 801 naar deze iso. Kan het niet vinden!!!!!!

Een verloop andersom van een aftermarked radio naar een volvo 850 stekker is er wel.
Maar niemand schijnt een volvoradio in een ander merk auto te plaatsen.

Ook kan ik geen kleur- of nummerschema vinden van de originele 801 aansluiting.

Er van uitgaand dat zwart de massa is en de twee roden beiden plus en deze zo aansluiten op de gele of rode (+) en de zwarte (-)  van de iso geeft geen resultaat. Als ik de gele en rode die uit de iso komen aan elkaar verbind gebeurt er nog niets, behalve dat het diefstalledje gaat knipperen en de ventilatie van de auto gaat draaien.....

Wat doe ik fout, wie weet hoe het zit?

PimR

Je kunt hier even kijken: https://drive.google.com/folderview?id=0B1Ua98JDXr1ndlNMQzkzVTltQmc&usp=drive_web

In de pdf 850 1994 wiring diagram. jou auto is dan wel van 1993 maar ik denk dat er aan de radio aansluiting weinig veranderd is.

Ik heb nog een sloper staan met de originele bedrading voor de radio, wil deze er wel voor je uitknippen

Groeten Pim

glenfiddich1983

http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/VOLVO-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

Bovenste tekeningetje. De kleuren staan er niet bij maar weet je in ieder geval wat waaraan moet.

Anders even zoeken op sc805 wiring diagram, of volvo 850 wiring diagram.

Edit: pff, iemand is me net voor met dezelfde link :P
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

citroen

DAnk voor de info.

Het meeste had ik al wel gevonden, maar het zijn allemaal plaatjes van de stekker aan de autokant.
Wat ik nodig heb is een schema van de stekker of aansluiting aan de radiokant.

Aan de autokant zit nu een standaard iso stekker vrouwtje. Dus in de plaats van de originele 850 stekker.
DAt geeft op zich niks want hij werkt wel. Mijn andere radio's werken er prima op.

WAt ik wel heb zijn de isostekkers mannetjes, 1 voor de luidsprekers en 1 voor de stroom. Dus aan de autokant heb ik verbinding die werkt. Wat ik ook heb zijn de 2 stekkers die in de radio passen.

De missing link zit in de verbinding tussen die stekkers. Ik weet niet welke draden uit de radiostekker ik moet verbinden met de voedingsdraden van de autokant. De meest voor de hand liggende keuze zwart (-) aan zwart en rood (+) aan rood(ACC) of geel ( BATT)  werkt niet Deze samenvoegen zoals bij de andere radio's doet de ventilatie draaien i.p.v. de radio. Maar er komen 2 rode draden uit de radiostekker. Die waren samen aan een stekker gezet.

Nou ja, ik wil de radio ook niet opblazen.......

WhizzMan

Citaat van: citroen op 08-02-2015 21:08:47

De missing link zit in de verbinding tussen die stekkers. Ik weet niet welke draden uit de radiostekker ik moet verbinden met de voedingsdraden van de autokant.

Dat zal je zelf met de kleurtjes en benamingen op de door mij geplakte schema's moeten uitzoeken. Dat is een werkje, maar als je zorgvuldig werkt en gewoon 1 voor 1 alle draadjes die aan de 805 horen te komen uitpluist, kom je er wel uit.

Ik zou geen verloopjes knutselen, maar de volvostekkers weer aan je eigen kabelboom vastmaken. Omdat op ISO minder opties zitten, kan het goed zijn dat je 805 een aantal functies niet heeft omdat die eenvoudigweg niet op de ISO stekker gekoppeld zitten.

citroen

Citaat van: WhizzMan op 09-02-2015 15:02:36
Citaat van: citroen op 08-02-2015 21:08:47

De missing link zit in de verbinding tussen die stekkers. Ik weet niet welke draden uit de radiostekker ik moet verbinden met de voedingsdraden van de autokant.

Dat klopt inderdaad. Terug naar de kabelboom is het beste, maar deze is doorgeknipt op een rotplek waar ik zo niet bijkan. Dan moet ik de middenconsole uit elkaar halen. Gaan we doen als ik genoeg geduld verzameld heb. Het probleem bleek tevens te zijn dat de rode draad ( via contact) uit het isoblokje geen spanning levert. Nu alles op de gele constante draad gezet. Zo doet hij het wel, maar moet ik de radio zelf aan en uit zetten. Doen we het even mee. ( al blij dat er geluid uitkomt....) Ik heb nu alle verbindingen gesoldeerd met krimpkous er omheen. Dat is een solide verbinding.

Blijk ook 1 luidspreker te missen rechts achter. Die door is ooit eens vervangen, dat zag ik al aan de afwijkende stootstrip. Niet de moeite genomen om de luidspreker even over te zetten kennelijk. Dus nu zoek ik ook deze luidspreker. Moet nog even opzoeken wat er in hoort.

Ik zou geen verloopjes knutselen, maar de volvostekkers weer aan je eigen kabelboom vastmaken. Omdat op ISO minder opties zitten, kan het goed zijn dat je 805 een aantal functies niet heeft omdat die eenvoudigweg niet op de ISO stekker gekoppeld zitten.

citroen

ging even iets mis met het citeren hierboven...