wanneer veilig max turbodruk

Gestart door Yellowco, 01-02-2005 21:05:54

Vorige topic - Volgende topic

Yellowco

Mijn t5r is voorzien van een nieuwe 19t turbo met 3"downpipe en aangepaste chip. Nu zit ik met een vraag ivm het inkomen van de max druk. De software is 'veilig' afgeregeld op 0,9 bar tot 5000 toeren/min, daarna 1,2 bar tot 7000 toeren/min. Is er iemand die enige ervaring heeft wat betreft het verhogen van de onderdruk tot 1,0 bar en de piekbar er bij ca. 4500 toeren/min te laten inkomen? Ik snap wel dat de drijfstangen niet bestand zijn tegen het geweld van deze turbo als het toerental te laag komt te liggen maar mijns inziens kan het toch wel 'iets' zakken?

Wie o wie?

Groeten Yellowco!!! ???
Rica tuned
3" DP
Miltex catback
TD04HL-19T turbo

JCviggen

kan idd wel ietsje zakken. Ik ken duitsers die op 1.35 bar zitten vanaf 2800~3000rpm met 19T en tot nu toe gaat dat prima. Zelf zou ik 1 bar vanaf 3000 en 1.2 vanaf 4500 nemen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Yellowco

Bedankt, zei mijn gevoel ook al! Onderin inderdaad iets agressiever en de piekdruk wel laten op 1,2. Bij Rica waren ze naar een telefonisch gesprekje niet erg enthousiast over m'n voorstel!! Waarschijnlijk niet veel zin, want ze zijn er al een hele middag mee bezig geweest om deze software goedgeinstalleerd te krijgen. :P

Yellowco.
Rica tuned
3" DP
Miltex catback
TD04HL-19T turbo

JCviggen

hehe

ik zou altijd een veiligheidsmarge inbouwen, maar 1 bar mag toch wel zeker vanaf 3000rpm zonder dat je je zorgen moet maken.

Zelfs met m'n 15G turbo probeer ik met m'n rechtervoet zo veel mogelijk "hoge" drukken te vermijden in de lage toeren...vaak een beetje half gas tot ~3500 en dan pas er op. In de lagere versnellingen heb ik anders sowieso het probleem dat de druk er veel te snel in komt als ik te laag in de toeren begin en dat de resulterende koppelpiek mijn tractie overwint :(

Ik ga binnenkort ook naar een 19T begrensd tot 1.2 bar dus ik heb er al wat over zitten denken ;)

anyway, aangepaste chip + een beetje voorzichtig behandelen en dan blijft alles zeker heel.

M a r c

Citaat van: JCviggen op 01-02-2005 21:29:36
Ik ga binnenkort ook naar een 19T begrensd tot 1.2 bar dus ik heb er al wat over zitten denken ;)

anyway, aangepaste chip + een beetje voorzichtig behandelen en dan blijft alles zeker heel.

Begin maar vast te sparen voor een boostcontroller dan.... Neem een 18T, die heeft minder last van boostcreep en piekdrukken. Niks mis met een 19T hoor, maar dat is wel een heel agressief turbootje  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Ach ik kijk wel wat er langs komt...als ik aan een prijsje een 18T tegenkom laat ik 'm zeker niet liggen, maar als er een 19T op komt denk ik idd dat ik maar een blitz spec s meebestel, beter 200€ extra investeren maar wel de boel heel houden :)

Zippo

Ofniet! Met te koud weer, als je de boost controller nog op de hoogste stand hebt staan! ;D :-\ ;D

Yellowco, ik zal morgen ff belleuh!
Alles komt mien jong'n..... tijdtijd.
Wordt vervolgt! ;)

mathh

Citaat van: Yellowco op 01-02-2005 21:05:54
daarna 1,2 bar tot 7000 toeren/min
Groeten Yellowco!!! ???

7000 toeren? zit je dan niet al een tijdje in het rood?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Yellowco

Dat is het nou net! Vanaf 6000 toeren/min rijd je in het rode gebied en dat wil ik liever niet, vandaar dat die 1000 toeren naar beneden moeten!! ;)
Rica tuned
3" DP
Miltex catback
TD04HL-19T turbo

M a r c

Citaat van: Yellowco op 02-02-2005 21:47:59
Dat is het nou net! Vanaf 6000 toeren/min rijd je in het rode gebied en dat wil ik liever niet, vandaar dat die 1000 toeren naar beneden moeten!! ;)

Een automaat?

En dan een 19T....

:-\

info@europeantuning.nl

BenC70ES

waar zie je dat 't over een automaat gaat  ???

En de V70R aut. heeft standaard een 19T  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Zippo

Yellowco heeft een handbak en een T-5R! ;)

M a r c

Citaat van: Yellowco op 02-02-2005 21:47:59

Daarom dacht ik dat het een automaat is..... Dacht dat ie met een kick-down pas bij 7.000 tpm opschakelde. Als je zelf kunt schakelen laat je 'm toch gewoon niet tot 7.000 tpm gaan??? Of ben ik nou gek....

info@europeantuning.nl