Motor valt uit tijdens het rijden, start weer na enkele minuten

Gestart door henknoordhuis, 09-02-2015 22:44:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henknoordhuis

850tdi, 575k
Ik heb een vervelende storing. De laatste twee weken stopt ie er soms gewoon mee.
Ik voel het aankomen. Onregelmatig vermogen. Op cruisecontrol varieert de snelheid schokkend. Als ie dan ineens zelf 5 seconden gaat accellereren weet ik het al: nu stopt ie. Ik laat hem dan helemaal uitrollen, als ik even stil sta even van contact af en starten-lopen. De ene keer is 10 seconden van contact af genoeg, de andere keer is het 20 minuten. Als ie dan weer loopt is er niets aan de hand, genoeg vermogen, etc. M.a.w.: Er is geen probleem als er geen storing is.
De enige overeenkomst in omstandigheden die ik zie is dat het elke keer vochtig weer is.

Wat ik heb gedaan: brandstoffilter en luchtfilter vervangen en tankdopgaatje doorgeblazen. Leek een week goed te gaan maar vanavond was het weer 2 keer mis. (Ik rijd 500 - 1000 km per week)

Het lijkt op een onderbroken brandstoftoevoer. Waar moet ik zoeken?

MEN-O

Misschien dat de dieselpomp het niet goed meer doet, brandstoffilter vervangen zal dan iets helpen door de verbeterde doorstroom ?


Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

MEN-O


henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


Ewout Schalkwijk

Zou een kapotte krukas sensor kunnen zijn. Maar eerst maar eens uitlezen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Claudia

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-02-2015 23:00:03
Citaat van: Sbv op 09-02-2015 22:58:09
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 09-02-2015 22:55:41
In een diesel Claudia?


::)
kan er toch los inliggen ?  ;D



sjips, niet aan gedacht.. :eusa_doh:

Kijk er in de kofferbak...


;D

Dat bedoel ik! :P

Solly, overheen gelezen!
Wil ik eens kennis delen...pfff :-\
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Ewout Schalkwijk

#10
Is er in de laatste twee weken iets veranderd? Onderhoud, reparatie o.i.d. Waaraan iets af te leiden zou kunnen zijn? Je zou eventueel eens wat connecties connectors kunnen nalopen op corrosie. Maar uitlezen bij de dealer zou mijn eerste stap zijn.

Succes
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henknoordhuis

Het kwam plotseling opzetten, zonder aanleiding. In twee weken een keer of 5.
Vorige week maandag heb ik de filters vervangen. Resultaat leek een week goed, is gisteren weer fout gegaan.
Gisteravond heb ik na de storing toen ik thuis was een flesje injectorreiniger in de tank gekieperd, als er iets met de brandstof is, wil ik dit sowieso gedaan hebben. Hij loopt zoals altijd geweldig maar ik heb er momenteel niet veel vertrouwen in. Wel vervelend want ik gebruik hem als zakenauto en dan is een werkende auto wel prettig.  :)

Ik heb de Volvo dealer in Veendam (waar ik woon) gebeld, ik wil hem uit laten lezen. Voor de telefoon zei hij dat het wellicht een slechte stekkerverbinding op de brandstofpomp of een slecht contact aan een relais zou kunnen zijn. Helemaal omdat de problemen tot nog toe alleen opgetreden zijn bij regen of motregen. Ga ik vanavond even bekijken. Als ik niets vind, laat ik hem uitlezen.

Ludo

Citaat van: henknoordhuis op 10-02-2015 12:31:33
Ik heb de Volvo dealer in Veendam (waar ik woon) gebeld, ik wil hem uit laten lezen. Voor de telefoon zei hij dat het wellicht een slechte stekkerverbinding op de brandstofpomp of een slecht contact aan een relais zou kunnen zijn.

De dealer kan wel eens in de goeie richting denken.  :D

Citaat van: Dirk342 op 29-08-2010 08:45:48
Wat er bij een diesel nog wel eens een keer gebeurt is dat de contactdraden die op de pomp zitten, niet geheel lekker meer in de stekker zit.  Je krijgt dan hetzelfde storingsbeeld.  Controleer deze draden dus even.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,43948.0.html

henknoordhuis

Kap van de motor af, aansluiting opgezocht op de pomp, ziet er als nieuw uit. Ik heb er een doekje omheen gehaald voor het geval dat er doorslag buitenom is maar dit lijkt niet het probleem te zijn.
Stekkerverbinding naast de pomp: ziet er geweldig uit. Glimmende contacten zonder corrosie, een goede, goed sluitende stekker. Ook weer gemonteerd. Lijkt ook niet het probleem te zijn.

Een andere optie: een relais die hapert. is nog een uitzoekwerkje welke relais het zou kunnen zijn. Heeft er iemand een idee welke relais er wordt gebruikt om de klep van de brandstofpomp te bedienen? Zit er nog ergens een klep in de brandstoftoevoer?

henknoordhuis

Ik lees net dit draadje onder mijn vraag:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72318.0.html

Ziet er uit als mijn klacht met een hele concrete oplossing. :)

Werkt dit ook bij een 850TDI?