Volvo C30

Gestart door Frankglt, 10-02-2015 17:51:24

Vorige topic - Volgende topic

Frankglt

Beste mede-forummers,

Alvast excuses, mijn vraag hoort eigenlijk niet op dit forum, maar ik probeer 't toch.

Een collega van me wil een C30 kopen, bouwjaar vanaf 2012 tot 2014. Waar moet hij op letten, welke uitvoering kan hij 't beste nemen, welke is iets minder, dat soort dingen?

Alvast dank voor de input!

Frank

Sbv

benzine ? Diesel ?

wat wil hij ?
Ik zou zelf een D5 of 2.4 nemen en dan liefst met redelijk wat opties.
Is hij audio freak zorg dan voor goede radio. Achteraf kan je niets meer aanpassen

NinaPaul

Aanpassen kan altijd, maar dan kost het gewoon wat meer tijd en geld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

maruska

antwoord geven ook, maar of dat nuttig is ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

grijzev70tdi

Zolang je maar van de 1.6D/DrivE weg blijft kan er niet erg veel mis gaan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Citaat van: maruska op 10-02-2015 20:56:58
antwoord geven ook, maar of dat nuttig is ?

Het installeren van een line driver, versterker(s) speakers en sub is prima mogelijk in die auto.
Dit is heel wat anders dan de stelling van Sbv
CiteerIs hij audio freak zorg dan voor goede radio. Achteraf kan je niets meer aanpassen

Verder geen ervaring met de C30.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sbv

ik doel op premium sound ipv base performance bijvoorbeeld

Vulk

Citaat van: grijzev70tdi op 10-02-2015 21:00:45
Zolang je maar van de 1.6D/DrivE weg blijft kan er niet erg veel mis gaan

Wat is daar mis mee? Andere zie je hier niet rondrijden in Be!

Sbv

Turbo's gaan snel kapot bijvoorbeeld

Jeroentjuh

Citaat van: Sbv op 10-02-2015 21:56:01

Was vaak het gevolg van eerdere verstuiver lekkage (waar te lang mee doorgereden werd) of verkeerde olie...

Maar in 2012 was de 1.6d al vervangen door de D2 motor. Verder prima auto's. Condensor is wel een zwak puntje...

maruska

Citaat van: NinaPaul op 10-02-2015 21:06:59
Het installeren van een line driver, versterker(s) speakers en sub is prima mogelijk in die auto.
Dit is heel wat anders dan de stelling van Sbv
eens.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

En die kleine benzines?

Jeroentjuh

Citaat van: Vulk op 11-02-2015 07:54:32

En die kleine benzines?

Prima motoren, zelfs de 1.6 is een klein fel motortje.

Walter

2.0 is wel een stuk feller (verrassend, niet) en ik vind dat die 1.6 herrie schopt. Maar je kunt er prima mee uit de voeten, met de vierpitters is niets mis. 2.4(i) is heerlijk, herkenbaar en verslavend geluid. Ze zijn wel altijd een stuk duurder. Overigens is de D2 gewoon een 1.6D maar iets moderner en met een ander embleempje.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Jeroentjuh

Citaat van: Walter op 11-02-2015 09:15:23
2.0 is wel een stuk feller (verrassend, niet) en ik vind dat die 1.6 herrie schopt. Maar je kunt er prima mee uit de voeten, met de vierpitters is niets mis. 2.4(i) is heerlijk, herkenbaar en verslavend geluid. Ze zijn wel altijd een stuk duurder. Overigens is de D2 gewoon een 1.6D maar iets moderner en met een ander embleempje.

De D2 is wel een 1.6 diesel maar een compleet andere motor. De D2 is bijvoorbeeld een 8 klepper terwijl de 1.6d een 16 klepper was. Zo zijn er heel veel verschillen......

Koop trouwens nooit een 1.6, 1.8 of 2.0 waar gas op zit of heeft gezeten!! Dit gaat niet samen!!