Verstralers monteren Volvo 850

Gestart door Rabb, 10-02-2015 20:00:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rabb

Misschien dat iemand mij hier verder kan helpen. Ik heb een set verstralers gekocht echter zit hier niet de handleiding bij.

Ik vroeg mij af waar de twee groen gele draaden op aangesloten moeten worden. Ik vermoed de zekeringkast maar weet dit niet zeker. De schakelaar heb ik al in het dashboard zitten en aangesloten op een gele stekker ter hoogte van de pedalen. Als ik de verlichting aan zet dan springt het lampje in de schakelaar wel aan, de schakelaar heeft dus in iedergeval al spanning.

maruska

De accessoire stekker zit idd verlichting meegeschakeld.
Als het goed is zit op diezelfde stekker een draad van de geschskelde grootlicht schakelaar. Ik neem aan dat je ze zo wil schakelen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Rabb

Citaat van: maruska op 10-02-2015 20:30:24
De accessoire stekker zit idd verlichting meegeschakeld.
Als het goed is zit op diezelfde stekker een draad van de geschskelde grootlicht schakelaar. Ik neem aan dat je ze zo wil schakelen ?
Met de knop wil ik het inderdaad aan en uit kunnen schakelen. Maar ik zie geen draad die aan de draadboom gekoppeld kan worden.

maruska

er loopt van voren naar de binnenruimte een apart te trekken draad (geschakelde +). de minus pak je lokaal bij je accu vandaan bij (- verzamelpunt chassis 31/44)

bij de originele set zit een gele stekker met wat draad, een relaisvoet met relais, die het grootlicht signaal via dat relais naar de motorruimte verbindt
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Rabb

Okee, dus als ik het goed begrijp moeten de twee draden die ik heb van de lampen naar de zekeringkast? En ingeplugd worden bij verzamelpunt 31/44.

Het stukje draad met relais heb ik inderdaad op de gele stekker aangesloten die los ligt ter hoogte van de pedalen zeg maar. Dit zit ook goed want ik krijg ook stroom op de schakelaar.

maruska

#5
krijg je stroom voor het lampje in je schakelaar, of krijg je stroom door van je grootlicht ?
lampje verlichting is stekker punt 2 en 5 (roze en zwart).
de minus van je extra lampen kun je lokaal op massa punt 31/44 gooien. die zit naast je accu bak op je chassisbalk.
de plus moet je door de vuurmuur trekken (via zo'n rubber manchet), naar je accessoire stekker.
ik stuur je even een pb met foto's van het installatieschema..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

#6








de geschakelde plus is in de plaatjes de J-D connector. In de volvo wereld de groen/oranje, zoals hierboven staat.

C-H is je accessoire stekker en contra stekker (geel 8 polig)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R