Black (green) box

Gestart door volvospoor, 01-02-2005 23:58:08

Vorige topic - Volgende topic

volvospoor

In de rechter ( en linker ) achterkant van mijn auto bevindt zich een soort doosje met 2 draden eraan. Het zit helemaal achterin achter de bekleding en onder de laadruimte.  de bedrading is los en verroest, want de rubber bodemdop, die die ruimte moet afsluiten was eruit.
weet iemand waarvoor dit kastje is?

groet ???

Peth©oni

Citaat van: volvospoor op 01-02-2005 23:58:08
In de rechter ( en linker ) achterkant van mijn auto bevindt zich een soort doosje met 2 draden eraan. Het zit helemaal achterin achter de bekleding en onder de laadruimte.  de bedrading is los en verroest, want de rubber bodemdop, die die ruimte moet afsluiten was eruit.
weet iemand waarvoor dit kastje is?

groet ???

foto? het barst van de "doosjes" in de volvo's....  :-\

volvospoor

Hier is een foto van het kastje wat ik bedoel:

het is trouwens grijs zag ik : Het (onderdeel) nummer is 9472106

wie weet raad ; er zitten 3 draden aan waarvan er 2 zijn afgebroken. een geel/bruine en een geel / blauwe.

http://img227.exs.cx/img227/1600/kastjereachter9rb.jpg

daytonawim

Mm, Vadis kan het nummer niet vinden ??

Anders even via PB even je chassies nummer doorgeven, mischien lukt het dan wel

mehn

Citaat van: volvospoor op 06-02-2005 14:26:31
het is trouwens grijs zag ik : Het (onderdeel) nummer is 9472106

Volgens VADIS is dat de 'Level Sensor' van het alarm. Zie afbeelding

Klik op afbeelding voor vergroting

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvospoor

Ja, ik zie het ; wat goed van je
Kan je die zelf vervangen/ opnieuw aansluiten?
De bedrading is uit de stekker geoxideerd.

als ik nou zo'n stekker had met een paar centimeter draad eraan, dan kan ik het volgens mij direkt weer aansluiten

mehn

Citaat van: volvospoor op 06-02-2005 19:29:23
Ja, ik zie het ; wat goed van je
Kan je die zelf vervangen/ opnieuw aansluiten?
De bedrading is uit de stekker geoxideerd.
als ik nou zo'n stekker had met een paar centimeter draad eraan, dan kan ik het volgens mij direkt weer aansluiten

Dit is onderdeel van je klasse3 alarmsysteem. Ik zou je verzekering maar niet vertellen dat 'ie niet is aangesloten  ;)

XC60 D4 AWD:

toycar

Citaat van: mehn op 06-02-2005 19:36:43
Dit is onderdeel van je klasse3 alarmsysteem. Ik zou je verzekering maar niet vertellen dat 'ie niet is aangesloten  ;)

;D
Ik sta er ieder keer weer van te kijken hoe vlug en hoe compleet forumleden elkaar informeren . Applaus voor jezelf.
Onlangs had ik zelf te maken met een geoxideerde draadverbinding in mijn alarmsysteem. Wat een pokke-herrie zeg. Alarm kon niet meer gereset worden. Heeft de Volvo-dealer de nodige moeite gekost om uit te vinden hoe en waar.

daytonawim

Mehn, hoe heb jij het uit Vadis gehaald, ik kreeg het pas voor elkaar toen ik de VIN had ingevoerd :-(

mehn

Citaat van: daytonawim op 06-02-2005 20:09:51
Mehn, hoe heb jij het uit Vadis gehaald, ik kreeg het pas voor elkaar toen ik de VIN had ingevoerd :-(

Als je de juiste auto selecteert (v70 Estate Bj2000 TDI) en via 'search' het 'partnumber' ingeeft kom je er zo  ;)

XC60 D4 AWD:

volvospoor

Ik heb het kastje open gemaakt; er zit een forse roestplek op de print, maar het alarm van de auto geeft doorgaans geen problemen.

De auto slaat weleens niet aan, maar krijgt dan geen brandstof volgens mij. even alarm  aan en uit  en hij loopt.

De level senor heeft volgens mij met het kantelen van de auto te maken ; bij afslepen gaat dan het alarm af  dacht ik

mehn

Citaat van: volvospoor op 06-02-2005 21:55:35
De level senor heeft volgens mij met het kantelen van de auto te maken ; bij afslepen gaat dan het alarm af  dacht ik

Precies, Klasse II + level sensor = klasse III

XC60 D4 AWD:

thuur

Het alarm gaat dan juist uit als ie boven een bepaalde hoek wordt getild.

Gr 8)