Lampjes raamschakelaar

Gestart door johan1989, 12-11-2014 22:49:15

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Ik ben helemaal into de lampjes momenteel. Lampjes van de bedieningsknoppen vervangen.
Binnenkort even e.e.a. bestellen.

Als ik dan toch aan de gang ga, van mijn raamschakelaar is er ook een lampje kapot. Raamschakelaar werkt verder nog prima. Zijn er mensen die deze al weleens hebben vervangen? En welk lampje zou ik dan moeten hebben. Ik heb wel ergens op het forum gezien dat het van die groene zijn..

Ewout Schalkwijk

Het zijn LEDjes, lange pootjes en gesoldeerd in de schakelaar. Zeker wel mogelijk om te vervangen, maar soms is een andere schakelaar snel en goedkoop gevonden.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

johan1989

Nou hij werkt nog prima.  Dus een nieuwe schakelaar is niet nodig.
Maar misschien dat iemand meer technische info kan geven over dat lampje. Trek ik de schakelaar open :nieuw leerproject. 

cornelis-b

Erg makkelijk te doen. Haal de schakelaar uit de deur, de schakelaar klik je eenvoudig open, gebruik een aardappelmesje wat je tussen de rand zet zodat je hem uit de klipjes klikt. Je ziet dan de ledjes zitten, deze zijn bij een elektronica zaak te koop voor nog geen 50 eurocent per stuk. Vervang ze gelijk allemaal, je moet wel in het bezit zijn van een soldeerboutje en hou even de + en de - in de gaten. Ik deed het klusje in nog geen uurtje inclusief verwijderen en terugplaatsen van de schakelaar.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

johan1989

Citaat van: cornelis-b op 13-11-2014 10:19:31
Erg makkelijk te doen.
Dank voor de uitleg. Maar ik weet hoe ik de schakelaar uit elkaar moet halen (heb al die soft-touch spul er ook afgehaald enzo).

Citaat van: cornelis-b op 13-11-2014 10:19:31
Je ziet dan de ledjes zitten, deze zijn bij een elektronica zaak te koop voor nog geen 50 eurocent per stuk.

Dat is dus precies waar ik naar op zoek ben. Wat zijn dat voor ledjes, zodat ik ze bij Farnell kan opzoeken..

johan1989

cornelis-b

Ik weet niet meer de exacte maat maar dacht uit mijn hoofd 2,2mm groene leds, ik had er een stuk of 20 gehaald en alle raamschakelaars voorzien van nieuwe leds. Ik had ze om de hoek gehaald bij http://smorenberg.com/ in Beverwijk, die had ze gewoon op voorraad.

Voor de juiste LED maat even de schuifmaat er bij.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

johan1989

Citaat van: cornelis-b op 12-02-2015 10:04:57
Ik weet niet meer de exacte maat maar dacht uit mijn hoofd 2,2mm groene leds, ik had er een stuk of 20 gehaald en alle raamschakelaars voorzien van nieuwe leds. Ik had ze om de hoek gehaald bij http://smorenberg.com/ in Beverwijk, die had ze gewoon op voorraad.

Voor de juiste LED maat even de schuifmaat er bij.

Smorenberg voor mij te ver weg. Ik ben van de internetbestelgeneratie 8)
Heeft iemand ervaring met die lampjes die ze voor mij bij farnell uit kan kiezen? Ik krijg ze niet gevonden en het lijkt me toch dat ze ze wel hebben..

cornelis-b

Hier even bestellen dan:

http://www.haje.nl/product_info.php?products_id=39627

Ik heb hier ook nog een raamschakelaar liggen van een X70 bestuurderskant waar alle LED's zo ver ik weet goed zijn. Knoppen zijn een beetje smoezelig maar indien interesse voor 6,95 kan ik hem opsturen.

Zeg maar Henk tegen mij