even voorstellen Joey V70 2.5 t5 Met eerste problemen :(

Gestart door Joey, 13-02-2015 15:00:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey

kijk thanks voor de tips, is het omhangen van bijvoorbeeld een 2.3t dan vrij simpel komen sensoren etc gewoon overeen of is dit toch nog grote klus.

leons850

Citaat van: Joey op 18-02-2015 18:42:32
kijk thanks voor de tips, is het omhangen van bijvoorbeeld een 2.3t dan vrij simpel komen sensoren etc gewoon overeen of is dit toch nog grote klus.

Alles is het zelfde behalve de turbo bij mijn weten.
je moet alleen wel andere software.
daarbij, afhankelijk van hoe groot je turbo word moet je mogelijk ook andere injectoren.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Dag joey,

De motor die je nu hebt kan je beter niet tunen.

Een 2.3t motor is zo over te zetten zonder aanpassen, echter is het best prijzig omdat er een hoop extra werk en onderdelen bij komt kijken (en een hoop preventief onderhoud) Het liefste voer je gelijk een (semi) revisie uit, en eventueel zelfs H-profiel drijfstangen mocht je de 300pk grens willen overstijgen.

Het loopt dan al snel in de duizenden euro's, je hebt o.a. een grotere turbo nodig, en dan die 3" downpipe en uitlaat.

Lees goed rond en vraag de enthousiastelingen hier de oren van de kop ;D Eventueel heb ik zelfs nog een 2.3t blok staan wil je serieus aan de gang.

Groet, welkom en veel plezier op het forum!

UserID6342

Ha, ik word geroepen zie ik over de 2.5T blokken ;D...

Eerlijk ?  Ik ben er totaal niet wild van en vind het ronduit een k*tblok qua constructie !  Als je een goede hebt, rijd het heerlijk, meer als voldoende vermogen, perfect vermogen onderin, kortom wat dat aangaat goed.  Dan even in een paar woorden de problemen;

koppakkingen, scheurende koppen en blokken, cilinderwanden veels te dun, etc.

Iedereen met zo'n blok houd angstvallig zijn KVS niveau in de gaten en kijkt ook geregeld in het expansievaatje of er geen olie bijzit, etc.

Zo'n blok tunen moet je niet willen want dan gaat het echt in de papieren lopen.  Beter is zo'n motor meteen om te hangen naar een 2.3 turbo.  Voorbeelden zijn er zat te vinden hier op het forum en Arjen en ik hebben er ondertussen al de meeste omgehangen en zijn er hier ook mee begonnen.

Kijk maar bij ons ergens in de Blogs, staat genoeg over te vinden.

Joey

Citaat van: V70R^2 op 19-02-2015 00:27:02
Dag joey,

De motor die je nu hebt kan je beter niet tunen.

Een 2.3t motor is zo over te zetten zonder aanpassen, echter is het best prijzig omdat er een hoop extra werk en onderdelen bij komt kijken (en een hoop preventief onderhoud) Het liefste voer je gelijk een (semi) revisie uit, en eventueel zelfs H-profiel drijfstangen mocht je de 300pk grens willen overstijgen.

Het loopt dan al snel in de duizenden euro's, je hebt o.a. een grotere turbo nodig, en dan die 3" downpipe en uitlaat.

Lees goed rond en vraag de enthousiastelingen hier de oren van de kop ;D Eventueel heb ik zelfs nog een 2.3t blok staan wil je serieus aan de gang.

Groet, welkom en veel plezier op het forum!

Kijk top bedankt voor de info leuk dat dit forum mensen eindelijk eens help ipv afzeikt!

Ik wil idd zeker die 300 op zoeken en wat zou die 2.3 moeten kosten die je hebt staan?

Verder heb ik al redelijk wat spul liggen voor men nieuwe liefde zoals de groene injectoren, upgrade brandstofpomp, grotere turbo en idd zoek ik nu dus een 3inch uitlaat systeem 😊

Ow em ben ook druk opzoek naar leuk 17 of 18inch setje 5spaak velgen de r style velgen zeg maar.

henry classic v70

Ik ken natuurlijk jou budget niet Joey maar probeer niet te veel in één keer te doen..
Heel globaal kunnen de kosten van al deze wensen nog flink gaan oplopen. Overigens snap ik je wensen heel goed hoor  ;)
Houd MP en ons adv.board goed in de gaten worden regelmatig leuke setjes velgen aangeboden (en dan zijn de 18" prijziger - banden ook - dan de 17" velgen.  Succes met het verwezenlijken van je wensen  :)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70R^2

#21
Je hebt al een aantal mooie spullen, welke specifieke turbo heb je?

Een 18t/19t met goede tune kan er al voor zorgen dat de 2.3t drijfstangen krom buigen. Hier zal je dan H-pfofiel drijfstangen in moeten zetten, nieuwe zuigerveren/lagers en pakkingset + kop revisie komt er dan nog bij. Dan zit je al op 2000 euro. Eventueel, wanneer er wat meer slijtage is kan het verstandig zijn het blok op te boren en overmaat zuiger te nemen (mooie gesmede van bijv. wiseco).  En de boel met ARP bouten weer monteren.

Hier ga je al zomaar naar de 4000 euro. maar dan heb je wel een blok welke zonder zorgen tot 400pk kan draaien.

Eventueel kan ik nog wel het een en ander voordelig voor je regelen, stuur maar een prive bericht mocht je meer willen weten. Blok ga ik as we speak demonteren en inspecteren.


Mbt tot de velgen neem ik aan dat je het type PEGASUS bedoelt?

Hier een voorbeeld, mijn v70 op 19" pegasus velgen:

henry classic v70

Heeft zo'n "velglint" nog wel iets van comfort.. :eusa_eh: ;D
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Joey

Wauw wat staan die 19" gaaf zeg maar iddd rijd dat nog een beetje?

Ik wil er een mitsubishi evo 9mr turbo nog liggen van men evo die wil ik gaan gebruiken heeft mooie spool up.
en ik weet idd de kosten van goed blokbouwen men evo draaide 750pk ongeveer

V70R^2

Je gelooft het niet maar die op 19" i.c.m. koni FSD schokbrekers en -40mm intrax rijd minstens zo comfortabel als de niet verlaagde R AWD op 16" :D

Mooie bak zo'n lancer evo! Dat is zo'n 20G turbo? Ik geloof dat ik die weleens op volvo's heb gezien met een 2.3t blok, ging ook al snel richting 450-500pk. Volvo is natuurlijk een open deck blok, dus daar ligt de limiet ook wel anders scheurt de wand, tenzij je darton sleeves installeerd, dan kan je ook naar 500+pk gaan.

Joey

Op den duur wil ik evt wel gaan sleeven maar nu eerst gewoon even redelijk normaal rijden op 300 😆 en leuk wat koppel.

Dan eerst de buitenkant helemaal opknappen originele R bumpers,  heldere koplampen en goeie wielen en de remmen zeker gaan upgraden want dat is drama als ik eerlijk ben :)

V70R^2

Remmen en volvo is altijd drama ;D

Lekker dikke XYZ's op zetten, het nieuwe type is net uit, plug en play. Die hebben wel stofhoezen en zijn onderhoudsvrij :D Werken ook nog herhaaldelijk bij flinke 200+ snelheden.

Joey

Ik ga denk ik toch als ik zo lees voor de 18" als maat of wellicht toch 19 vind het wel heel mooi staan eigenlijk.
en qua remmen ik ben even aan het kijken kom ook D2 en PB tegen voor nette prijzen iemand die hier mee rijd.

En qua coilover/schroefset is de 850 zelfde als de v70?

V70R^2

Schoefsets zijn idd voor 850 en v70 gelijk.

PB remmen zijn geloof ik zonder stofhoezen, die kan je elke keer dat je je auto wast ook schoonmaken omdat anders de zuigers gaan klemmen :P D2 heb ik ook nog niet voorbij zien komen op het forum, maar is geloof ik wel met stofhoezen.

Bewezen goede kits zijn voor mij (met kant en klare kits voor volvo) stoptech, brembo, mov-it. Erg prijzig, daarnaast zijn de nieuwe XYZ's met stofhoezen geupgrade ook ook goed.

Daarnaast heb je nog vele merken, wilwood, tar-ox, ceiko, pb/d2 etcetc welke vaak ook zeer goed zijn, maar vaak extra onderhoud nodig hebben en dus iets minder geschikt voor dagelijks gebruikte wagens.

Joey

Even nog een vraag die ik niet goed kon vinden op dit forum men achterbumper hangt links achtee wat omlaag nu schijnt het te kunnen dat de bumper steunen roesten klopt dat?