Schakelmoment AT V70R 1997

Gestart door 850Tim, 15-02-2015 12:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850Tim

Zijn de "op"schakelmomenten aan te passen via wat voor een computer dan ook..?
Met name het overschakelen van 1 naar 2 gaat soms wel eens richting de 3750 rpm voordat ie pas opschakeld. Door het gaspedaal iets omhoog te laten komen schakelde ie heeeel soms dan wat eerder.
Beetje irritant en slecht met koude motor. Als de boel een beetje warm is geworden dan gaat het een stuk beter.... :eusa_think:
Simply the best.......

RoelNL

Zelf heb ik ook een AT en dit herken ik niet bij mijn auto, maar ik denk zelf dat het aan de manier va gas geven ligt want als ik half gas doe dan trekt de auto wel wat verder door. Als ik gewoon gas geef om rustig weg te rijden schakelt mijn AT soms al door bij 2200 toeren.

Misschien dat nieuwe AT olie goed kan helpen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

NinaPaul

Minder gas geven wanneer koud of je moet veel geld uit willen geven voor een "flipper" systeem.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:26:53
Zijn de "op"schakelmomenten aan te passen via wat voor een computer dan ook..?
Met name het overschakelen van 1 naar 2 gaat soms wel eens richting de 3750 rpm voordat ie pas opschakeld. Door het gaspedaal iets omhoog te laten komen schakelde ie heeeel soms dan wat eerder.
Beetje irritant en slecht met koude motor. Als de boel een beetje warm is geworden dan gaat het een stuk beter.... :eusa_think:


TPM (gasklep potmeter) nog in orde en juist ingeleerd op de bak ?

850Tim

Het is niet "teveel" gas geven, want dat doe ik nl. niet.....bij koude motor
Geef maar een beetje gas, nog minder dan een kwart. Heb het idee dat het ook steeds vaker voorkomt..
Simply the best.......

850Tim

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2015 12:35:45
Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:26:53
Zijn de "op"schakelmomenten aan te passen via wat voor een computer dan ook..?
Met name het overschakelen van 1 naar 2 gaat soms wel eens richting de 3750 rpm voordat ie pas opschakeld. Door het gaspedaal iets omhoog te laten komen schakelde ie heeeel soms dan wat eerder.
Beetje irritant en slecht met koude motor. Als de boel een beetje warm is geworden dan gaat het een stuk beter.... :eusa_think:


TPM (gasklep potmeter) nog in orde en juist ingeleerd op de bak ?
Bijvoorbeeld......hoe check ik dit..?
Simply the best.......

-D©©©L-

Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:42:44
Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2015 12:35:45
Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:26:53
Zijn de "op"schakelmomenten aan te passen via wat voor een computer dan ook..?
Met name het overschakelen van 1 naar 2 gaat soms wel eens richting de 3750 rpm voordat ie pas opschakeld. Door het gaspedaal iets omhoog te laten komen schakelde ie heeeel soms dan wat eerder.
Beetje irritant en slecht met koude motor. Als de boel een beetje warm is geworden dan gaat het een stuk beter.... :eusa_think:


TPM (gasklep potmeter) nog in orde en juist ingeleerd op de bak ?
Bijvoorbeeld......hoe check ik dit..?

Potmeter is te meten (even erafhalen en beide zijden van de potmeter meten.)
Inleer procedure moet ik opdiepen uit vida. Een slechte LMM kan deze problemen ook veroorzaken.
Uiteindelijk kunnen beide onderdelen zorgen voor een verkeerde last waarde van de ecu naar de tcu. Ook een defecte ABS controller kan dit probleem veroorzaken (onjuist/onregelmatig snelheids signaal)
Moet ik nog vragen naar de staat van ontbinding van de automaatbakolie of is deze vers en goed op peil ?

Marc O.

Mijn R heeft ook de neiging, vooral bij koude motor, om te lang te wachten met overschakelen naar 2. Na 200mtr is dat echter over en schakelt ie weer normaal.
...The Nile isn't just a river in Africa...

850Tim

Gelukkig ben ik niet de enige :eusa_shifty:
Simply the best.......

850Tim

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2015 12:47:23
Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:42:44
Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2015 12:35:45
Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 12:26:53
Zijn de "op"schakelmomenten aan te passen via wat voor een computer dan ook..?
Met name het overschakelen van 1 naar 2 gaat soms wel eens richting de 3750 rpm voordat ie pas opschakeld. Door het gaspedaal iets omhoog te laten komen schakelde ie heeeel soms dan wat eerder.
Beetje irritant en slecht met koude motor. Als de boel een beetje warm is geworden dan gaat het een stuk beter.... :eusa_think:


TPM (gasklep potmeter) nog in orde en juist ingeleerd op de bak ?
Bijvoorbeeld......hoe check ik dit..?

Potmeter is te meten (even erafhalen en beide zijden van de potmeter meten.)
Inleer procedure moet ik opdiepen uit vida. Een slechte LMM kan deze problemen ook veroorzaken.
Uiteindelijk kunnen beide onderdelen zorgen voor een verkeerde last waarde van de ecu naar de tcu. Ook een defecte ABS controller kan dit probleem veroorzaken (onjuist/onregelmatig snelheids signaal)
Moet ik nog vragen naar de staat van ontbinding van de automaatbakolie of is deze vers en goed op peil ?
Hahaha ontbinding.....nee peil en olie zijn goed. Olie gaat Elk 1,5 jaar eraf en peil check ik regelmatig
Simply the best.......

NielZ3qp

Ik zou het ook eerst in de LMM zoeken. Is vaker een veroorzaker dan je denkt bij AT's met storingen.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

850Tim

Kheb nog een LMM liggen......
Zal het eens proberen, moet ik nog iets "resetten" als die andere erop zit.?
Andres blijft ie misschien in de oude storing staan.... ???
Geef m'n bek ook maar een gooi......  ;D
Simply the best.......

V70geRwin

Doet hij dit alleen koud?
Dat heeft mijne nl ook, hoort dit niet gewoon zo?

850Tim

Doet ie alleen koud ja.....
Zou het iets met MTE tuning te maken hebben zit ik me net te bedenken??
Simply the best.......

V70geRwin

Citaat van: 850Tim op 15-02-2015 20:28:53
Doet ie alleen koud ja.....
Zou het iets met MTE tuning te maken hebben zit ik me net te bedenken??

Mijne is nog origineel....