Sachs, Bilstein, of...

Gestart door 10klepper, 21-02-2015 08:23:03

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: V70R^2 op 21-02-2015 14:16:34
Citaat van: Sbv op 21-02-2015 13:27:30
Koni FSD is troep naar mijn idee, slechte ervaring mee. Verf valt er in de doos al vanaf en na 2 a 3 jaar(40000 km) leken de dempers niet echt veel meer te doen.

Dat is wel jammer ja, maar busje hammerite erover voor montage en dat probleem is opgelost. Ik vind ze fenomenaal rijden, duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, staat pas 5000 a 10.000km op.
de verf hoort er gewoon op de blijven zitten. Ik blijf erbij dat het inferieur spul is. Bij mij was het op lange hobbels dat de veren door gingen slaan en helaas was ik daar niet de enige in(zoek maar eens op forum hier). Heb het spul er vanonder gehaald en alles vervangen door origineel en dat bevalt mij prima(en de verf blijft er gewoon op zitten)

10klepper

De set Bilstein B4's die in het aangeboden topic zijn helaas al gereserveerd.

Als alles er onder uit gaat om de R veren te plaatsen, wil ik meteen het veerpootlager, veerpootrubber, stabilisatorstang (ik neig nu toch sterk naar de IPD) en de veerpoot vervangen.

Het is jammer dat je geen veerpoten op proef kunt krijgen voor een tijdje om de keuze te vergemakkelijken.  Gevoelsmatig zou ik nu voor de B4 gaan.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

Sbv

Misschien eens (mee)rijden wat forumleden onder de auto hebben zitten als is het misschien ook niet helemaal een goed vergelijk daar een 10 klepper wat minder weegt dan bijv een diesel blok

V70R^2

Als je stukje wilt rijden met de R AWD + IPD sway bars icm de bilstein B4 kan dat altijd. :)

spijky

Iemand in het zuiden die B6 en/of iemand met B4 eronder?

Ik wil het verschil ervaren.
Ben aan het dubben, wat ik onder de 850 zal steken.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

janpy

Hallo

Ik heb onder mijn bijna (ex) s80 rondom bilstein B6 dempers.
Dat is wel wat stug, maar rijd op rails, de nivomats zorgen voor een wat waggelende auto als je een drempel op reed.
Das nu wel over.
Maar korte riggels komen wel binnen in de auto, tenzij je er snel overheen rijd, dan doen de B6en het wel.

Oja, achter de nivomats en veren dus vervangen door MAD veren en bilstein
voor standaard veren met bilstein

Groets
jan

Volvo 850 R automaat lpi Groen

V70geRwin

Citaat van: spijky op 22-02-2015 09:40:49

De B6 zijn vergelijkbaar met de koni geel. De koni's zijn iets vierkanter/stugger in de demping en de bilstein b6 iets ronder/soepeler maar ongeveer even stevig qua gevoel in lange bochten.

B4 is de standaard demper van Bilstein net als origineel volvo en de sachs supertoering demper.

RoelNL

Zelf heb ik ook een stabilisatorstangenset van ipd ook met de koppelstangen van Ipd en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil maakt stuurt strakker helt minder over in de bochten, kan niet anders zeggen dan dat ik er zeer tevreden over ben.

Binnenkort gaan er bij nieuwe schokbrekers onder en gewoon origineel Volvo spul vooral omdat ik de prijzen van Bilstein toch net teveel vind.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

spijky

Citaat van: V70geRwin op 22-02-2015 11:11:51
Citaat van: spijky op 22-02-2015 09:40:49

De B6 zijn vergelijkbaar met de koni geel. De koni's zijn iets vierkanter/stugger in de demping en de bilstein b6 iets ronder/soepeler maar ongeveer even stevig qua gevoel in lange bochten.

B4 is de standaard demper van Bilstein net als origineel volvo en de sachs supertoering demper.

Het verschil weet ik, maar ik moet het eigenlijk zelf ff voelen.
Anders gaat dadelijk de vrouw klagen.
My Bricksquad:

Boeijke

Ik rijd volgende week met B4. Wel icm apex verlaging.
Proberen mag je altijd komen doen.

Is regio Oss.

spijky

Citaat van: Boeijke op 22-02-2015 18:13:53

Is regio Oss.

Thnx
Dan moet ik eens ff kijken of ik ergens een gaatje geprikt krijg.
My Bricksquad:

-D©©©L-

Ik heb twee zakelijke auto's op standaard veren staan icm gabriel gasgevulde dempers,   beide na 100.000 km nog dempen als een setje nieuwe dempers
Roesten niet. 

Boeijke

Citaat van: spijky op 22-02-2015 18:18:50
Citaat van: Boeijke op 22-02-2015 18:13:53

Is regio Oss.

Thnx
Dan moet ik eens ff kijken of ik ergens een gaatje geprikt krijg.
Laat maar weten hoor. Altijd goed

devonius

Ben ook van plan om een nieuwe set veren te monteren en nu zit ik te kijken naar weitech veren die ongeveer 3 cm verlagen.
Zit er eigenlijk nog verschil in type veren voor diesel of benzine. Ben in het bezit van een v70 tdi.
Heeft iemand daar ervaring mee i.c.m. gele koni's?
Gaat om een v70 tdi.

V70geRwin

Citaat van: devonius op 16-03-2015 15:42:53
Ben ook van plan om een nieuwe set veren te monteren en nu zit ik te kijken naar weitech veren die ongeveer 3 cm verlagen.
Zit er eigenlijk nog verschil in type veren voor diesel of benzine. Ben in het bezit van een v70 tdi.
Heeft iemand daar ervaring mee i.c.m. gele koni's?
Gaat om een v70 tdi.

Weitec is een sub merk van KW en prima hoor.
Sommige merken maken nog onderscheid door het hogere gewicht van de diesel op de vooras maar de meesten niet.
Je hebt ook APEX, EIBACH, Intrax maar ook setjes van 8 tientjes op marktplaats/ebay.

Verlagen met koni geel is een fijne combinatie. Die dempers kan je van iets stugger tot heel stug instellen.
Weet niet waar je nu mee rijd maar het zal wel stugger worden.

Wat zoek je precies behalve de verlaging...?