minder vermogen en inhouden 850 R

Gestart door mimibiti, 25-02-2015 09:18:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mimibiti

Hallo Volvoers.
Mijn 850 R DOP automaat 342.850 km, is recent naar de dealer geweest voor een lekke krukas kering en een nieuwe koppakking ivm een doorgeslagen olie kanaal tussen de kop en onderblok.
Gelijk distributie en carter ventilatie gedaan. €€€€,- :eusa_wall:

Gister na het tanken even op 90% van het vermogen de snelweg op maar miste wat PK's daarna bogon de auto licht in te houden en ik voelde wat schokjes. Bij volgas het zelfde. Maar voor het tanken bij een stoplicht hard weg gereden en toen leek het volledige vermogen er wel te zijn.

Motor loopt als een zonnetje en bij normaal gebruik geen probleem of schokjes niets. Hij start ook prima.
Opvallend is dat ik de benzine pomp hoor draaien bij stationair.  Hoorde ik volgens mij voorheen nooit. De pomp lijkt ook wel wat te "zingen" het geluid is niet constant hetzelfde zeg maar. De pomp is ongeveer 15.000km terug vervangen.
Opvallend ook dat hij de afgelopen tank 1;6 heeft gereden en normaal 1;7,5

Iemand enig idee?

Ik lees wat over het relais 103 Maar de verhalen daar rondom zijn meestal bij starten en stationair? Toch?
Kan de brandstof pomp stuk zijn waardoor hij tekort benzine krijgt? Maar dan schokt ie niet toch?
Alvast bedankt voor de informatie.
Michiel



kulk

Benzinepomp klinkt wel zeer aannemlijk hoor, zeker als je ook last van schokken hebt.

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

mimibiti

Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Is dit uit te lezen? Ik heb geen brandende lampjes op het dashboard.
Bewaard OBDII ook meldingen die af en toe opspelen?.
Gr.
Michiel

RoelNL

Als er geen lampjes gebrand hebben dan is er ook geen foutmelding volgens mij. Als er wel een lampje gebrand heeft dan is deze opgeslagen in het OBD.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

mimibiti

Ik lees ook het eea over bougies en ontsteking. En hoe zit dat met de bobines?
Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk.
Gr,
Michiel

RoelNL

Citaat van: mimibiti op 25-02-2015 13:05:25
Ik lees ook het eea over bougies en ontsteking. En hoe zit dat met de bobines?
Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk.
Gr,
Michiel


Je hebt maar 1 bobine tenzij je er een andere motor ingelegd hebt. Deze zit naast je luchtfilterhuis, het zwarte blokje met 1 kabel eraan.

Belangrijkste zijn vooral de Rotor, verdeelkap en bougiekabels.
Als je bougies die er nu inzitten al meer dan 60000km erin zitten zal ik daar eerst mee beginnen want je auto kan dan wel is gaan stotteren met volgas als de bougies slecht vonken, maar dat verschilt een beetje van keer tot keer.

suc6 met zoeken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

mimibiti

Hoi Roel.
Nee alles is origineel. Ik ga ff kijken.
Bedankt.
Michiel

MrCain

Brandstoffilter recent al eens vervangen?
Omdat je zegt dat je pomp raar doet zou het misschien kunnen dat deze verstopt zit oid...
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

mimibiti

Heb net nog gekeken.
En even test gereden maar het vermogen is heel variabel. Je voelt m met volgas inhouden maar ook af en toe vol gaan. Bij overschakelen (automaat) slaat de turbo meter ruim door over het witte deel ivm Rica chip wat ie altijd al deed en het lijkt daarna wel of ie iets afknijpt inhoud maar ook af en toe pieken heeft.

Brandstof pomp klinkt toch niet zingerig. Is wel duidelijk hoorbaar. Als ik het contact aan zet blijft ie zoals ik heb gelezen keurig ca. 4a 5 secondes draaien en gaat dan uit. Dus dit lijkt mij goed.

En of de bougies goed zijn weet ik niet. Ik neem eigenlijk aan na dat alles open is geweest dat de monteurs dat wel zien toch? Ik heb ook niet de goeie bougie sleutel. Mocht ik die vinden moeten de electrode's op 0,6 mm lees ik hier en daar, dat klopt toch?
Ik hoor graag van jullie.

Ludo

Citaat van: mimibiti op 25-02-2015 18:50:25
Brandstof pomp klinkt toch niet zingerig. Is wel duidelijk hoorbaar. Als ik het contact aan zet blijft ie zoals ik heb gelezen keurig ca. 4a 5 secondes draaien en gaat dan uit. Dus dit lijkt mij goed.

Dat zegt niet alles.
Even de druk meten, dan weet je meer hierover.

mimibiti

Maandag naar de dealer.
Hoop dat ze wat vinden. Begin er eigenlijk wel een beetje klaar mee te raken. Volvo for life. Maar over onderhouds kosten hebben ze nooit wat gezegd..... :eusa_wall: :eusa_wall:
;)
Michiel

Jeroentjuh

Moeten ze even rijden met een brandstofdrukmeter eraan, kunnen ze kijken of de druk wel goed is bij vollast....

henry classic v70

Hoe oud zijn je bougiekabels en zijn deze origineel volvo?
Staat op de kabel een code > maand en jaar nr.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

mimibiti

Even een update.
Zelf gekeken hoe oud de bougie kabels waren. Kon alleen geen datum vinden maar er staat wel Volvo op....
Kabels voelden nog wel lekker soepel. Maar dat zegt niets denk ik???
Bougies (ook Volvo) op 0,60 mm gezet. Had ik hier ergens gelezen.
Geen resultaat.

Viel me wel op dat je de auto wel voelde inhouden maar dat de turbo meter niet inhield?? Vind ik zelf vreemd maar schijnt te kunnen.
Daarna met een monteur test gereden en gelukkig voelde hij het ook.
Dikke vette S80 T-3 mee. Mooie auto hoor. Wel een licht motortje voor zo een grote auto maar de stuurt remt en gaat prima door bochten. Voelt minder groot aan dan ie is.
Testen bij de dealer wezen uit dat de bougies vervangen moesten worden. Wel apart dat ze er als nieuw uit zagen.
En een slangetje op de turbo leek wel een beetje poreus.
Nu! Hij rijd weer super.
Bedankt voor de tips.
Michiel