Storing elektronisch gaspedaal

Gestart door nivo-r, 27-02-2015 10:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Haenzel

Mooi dat je het gered hebt....1100 km is lang als je weet dat de auto het ieder moment kan laten afweten...

Heb nog even gegoogled:

The ECM-9520 (brake pedal position sensor) prevents throttle input while the brake is pressed. This can be annoying for people who like to use two feet on the pedals such as during parking maneuvers. Also the ETS light will come on (on pre 2001 cars)
Proof of this is if you disconnect the 2 pin connector on the brake booster the ETS will light and accelerator will be dead while brake is on.
The only way to rid yourself of ECM-9520 permanently is to replace the pedal sensor or open it up and resolder the connector area to the logic board inside the cylinder cAsing.

Hoop voor je dat het hiermee te maken heeft. (Sensor die af en toe doorgeeft dat het rempedaal ingedrukt wordt). Anders wellicht toch ETM. Weet je of de software aangepast is mbt ETM FAILURE?

nivo-r

Ik heb het lek boven water. De storing werd veroorzaakt door een draadbreuk in de kabelboom van de Achterklep. Het dunne zwarte draadje van het derde remlicht was gebroken. Draadje gerepareerd en alles werkt weer en de controlelampjes zijn uit.

RoelNL

Zoveel last door een kabelbreuk in de de achterklep :eusa_wall: het moet niet gekker worden haha.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

nivo-r

Ben al lang blij dat het een kleinigheidje is en dat ik het gevonden heb. :eusa_dance:

WhizzMan

Ja moderne auto's zijn zoveel betrouwbaarder he. Je kan niet meer wegrijden omdat er een draadbreukje in  kabel naar een overtollig remlicht zit. Vroeger kon je met een brandende achterkant van je auto  door de kortsluiting nog gewoon doorrijden.