Storing elektronisch gaspedaal

Gestart door nivo-r, 27-02-2015 10:54:27

Vorige topic - Volgende topic

nivo-r

Voor het eerst een vreemde storing met mijn v70rawd my2000.
Geen reactie met het gaspedaal. Auto start normaal. ETS LAMPJE brand en als ik de rem intrap dan brand het lampje wat een kapot lampje aangeeft en dan reageerd het gaspedaal niet. Laat ik de rem los dan reageerd het gaspedaal wel. Wat zou dit kunnen zijn.

UserID6342

Is de auto al uitgelezen met Vida ?

nivo-r

Ik ben in de Fransealpen . Zelf met de iPhone uitgelezen . Code p 0121.

-D©©©L-

cornelis-b

Effect is gelijk aan wat ik had met de S70 van 2000 en bij mij was het de ETM
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

nivo-r

Kan ik de rit naar huis nog maken met deze storing?

RoelNL

Bij pech val je halverwege stil maar daar is maar manier om achter te komen.

In iedergeval succes en hopelijk blijft de etm werken tot dat je thuis bent.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Haenzel

Waarschijnlijk een kapotte sensor bij je rempedaal. Dit is de sensor die je cruisecontrol losgooit op het moment dat je remt...(Zelfde sensor zit bij het koppelingspedaal..)

Rob850turbo

hopelijk wel lid van anwb oid?

cornelis-b

Als je de foutcode reset doet de auto het dan korte tijd wel goed voor hij weer in noodloop gaar en de gasrespons weg is? Mijn wagen wilde niet harder meer dan 30 km/u
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Citaat van: Haenzel op 27-02-2015 16:17:35
Waarschijnlijk een kapotte sensor bij je rempedaal. Dit is de sensor die je cruisecontrol losgooit op het moment dat je remt...(Zelfde sensor zit bij het koppelingspedaal..)
Die zitten er dus niet op want is allemaal electronisch bij een ETM.....

Ga met Marco mee voor de ETM !

Haenzel

Citaat van: Dirk342 op 27-02-2015 17:38:05
Citaat van: Haenzel op 27-02-2015 16:17:35
Die zitten er dus niet op want is allemaal electronisch bij een ETM.....

Ga met Marco mee voor de ETM !

Toch wel.... Ik had dezelfde problemen en na vervanging van de sensor was het probleem verholpen. Ik was al bang dat de ETM vernieuwd moest worden. 70.000km verder heeft het probleem zich niet meer voorgedaan....Zou het de sensor van het rempedaal zijn dan branden ook de remlichten niet....Ik raad aan eerst hiernaar te kijken.

Edit, kan zijn dat het bij mij het koppelingspedaalsensor was...zou het moeten nakijken. Hoe lang gaan de ETM's mee? Ik heb de originele nog (witte sticker) en zit inmiddels op 230.000km...

nivo-r

Ik ga voor de kapotte sensor van het rempedaal. Ik heb de ETM al een keer vervangen bij 156000. De km stand is nu 312000. Ik heb dus de gele stikker. Ik vertrek morgenvroeg . Bedankt voor de reacties . Ik heb de auto nu 11 jaar en heeft me al 200000km zonder echte problemen verder gebracht . Wordt vervolgd.

nivo-r

Net weer thuis na toch wel een spannende rit van 1100km. Bij vertrek kreeg ik het toerental niet hoger als 1500 toeren. Gereset d.m.v. Loshalen accupool. Starten en  ik kon weer gas geven. Het ETS lampje bleef branden en bij het intrappen van het rempedaal brandde het lampje dat een kapotte lamp aangeeft. Het middelste remlicht brand dan niet. ( met alleen kontact aan brand het middelste remlicht wel. Is dus niet kapot.) Toch maar vertrokken en tot de eerste tankbeurt geen probleem. Wel even spannend bij het ingaan van de eerste tolpoort. Ik had gelukkig een tolbadge achter het raam. Dus ik kon er met 30 km doorheen.
En daarna het gas er weer op. Ik kon met rijden niets merken ,behalve dan de controlelampjes.
Na het tanken de oprit op en ja hoor geen of weinig reactie met het gaspedaal. Na drie keer de accupool eraf en resetten met de iPhone kreeg ik de gang er weer in. Hierna heb ik de auto niet meer uitgezet totdat we thuis waren. Gelukkig. Blij dat de auto weer thuis staat. Volgendeweek maar is verder kijken.

RoelNL

Gelukkig is het goed gegaan nu inderdaad maar is kijken of het echt iets met etm te maken heeft. misschien een keer goed schoonmaken en kijken hoe het zich houd?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023