Verschillende houders voor brandstofpomp?

Gestart door Lukaz, 02-03-2015 19:32:40

Vorige topic - Volgende topic

Lukaz

Hallo,

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, voorstellen ga ik nog doen als een aantal uiterlijkheden van mijn import 850R uit 1996 zijn bijgewerkt.
Maar ik heb al wel een vraag. Onlangs liet de R me staan, de brandstofpomp en relais 103 zijn de hoofdverdachten.
Een Walbro besteld en op de sloop een extra houder (van een V70 2.5) voor de pomp gehaald.
Ik wil de Walbro in deze houder bouwen en dan straks de houder in één keer wisselen.

Alleen... lijkt de houder van de V70 van een ander type te zijn dan die in mijn 850.
De 850 houder heeft alleen twee draadjes naar de pomp.
Die uit de V70 heeft twee draadjes met daartussen een soort weerstand naar de pomp en een draad naar een ring rond het pomphuis.
Ook heeft de stekker van de V70 pomp een derde draad die naar een zekeringhouder loopt.

Mijn vragen zijn nu: zijn deze twee houders uitwisselbaar?
En wat is het effect van de extra onderdelen in de bedrading van de nieuwere V70 houder?
Waar is de derde draad naar de ring om het pomphuis in de V70 houder voor?
En waar is de derde draad aan de stekker (naar de zekeringhouder) voor?
Ofwel: kan ik de V70 houder wel in mijn 850 gebruiken en past de Wanbro daar dan zonder problemen in?

Bij voorbaat dank voor jullie input.
Groet, Gerko

WhizzMan

Ik zou sowieso relais 103 eerst vervangen voordat ik geld en tijd had gestopt in de pomp, maar dat heb je nu al gedaan. Ik heb zelf het verschil nooit hoeven te bekijken, maar ik vermoed dat de V70 de tankmeter geintegreerd heeft met de pomp. In de 850 zitten deze onder aparte deksels als ik het goed heb begrepen.

Lukaz

Whizzman, dank voor je suggesties.
Relais 103 wordt als eerste aangepakt.
Ik heb de Walbro gekocht omdat er ook een 18T, dikkere IC en V70R uitlaatspruitstuk klaar liggen.
Die pomp kan ik in de toekomst dus toch wel gebruiken.

De houder die ik heb lijkt van een V70 Classic van een bouwjaar na 1998 te zijn.
Ze past 1 op 1 in de tank van een 850 en er zit geen tankmeter bij.
De derde (zwarte) draad in de pomphouder loopt naar een beugel om de twee metalen invoeren van de benzineleidingen in het kunststof deksel van de houder en een ring rond het kunststofhuis waarin de pomp zit. Naar de functie daarvan kan ik alleen maar raden.

Ik vraag mij intussen sterk af of de Walbro hier wel in gaat passen.
Hopelijk krijg ik haar morgen binnen.
Groet, Gerko.