[VOLVO 850 CLUBMEETING] AIRCO check Helmond, Zaterdag 11 April 2015

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 04-03-2015 14:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Willie27

Ben ook weer thuis, via European Tuning in Moergestel.
Het was erg gezellig.
Airco systeem is gevuld, 850 gr. Er bleek bij mij niets in te zitten.
Waren Tom en broer Piet toen niet aan toe gekomen.
Ook was de stekker van de airco niet aangesloten.
Alles werkt nu perfect en ik kan nu comfortabel naar zuid-europa tijdens de Hemelvaart vak.
Nog bedankt voor de gastvrijheid en de koffie met gebak. :eusa_clap:
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

Marc O.

Ik ook weer thuis na vervangen droger en bijvullen. Er was ongeveer 300gr koudemiddel verdwenen in 3 jaar tijd. Volgens de monteur alleszins acceptabel voor een oudere auto. Ook nog een interessante offerte gekregen voor een nieuwe compressor, dus dat laten we binnenkort ook maar doen. Hadden ze helaas niet op voorraad meer vandaag (een andere forummer had net voor mij besloten om het enige aanwezige exemplaar te laten monteren), anders had ie er nu al in gezeten ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

myradon

ik was graag gekomen. Alleen laat m'n zwarte bak het niet toe zonder 10L motorolie mee te nemen. Graag tot de volgende meeting.

Sbv

Leuke ochtend gehad. Dit maal met de S70. Vorig jaar op werk systeem leeg laten trekken en vullen en tov vorig jaar was er maar heel weinig verdwenen. Droger laten vervangen en systeem weer lekker koel. Heerlijk een auto waarbij alles gewoon doet wat het moet doen

Boeijke

En ook weer thuis.

Super gezellig geweest. Deelnemers bedankt en natuurlijk de hele ploeg van Car Cool Systemen in Helmond.
Bedankt voor de gastvrijheid en hopelijk tot volgend jaar.

mitsupiet

Was inderdaad gezellig :eusa_clap:
Zag dat het vandaag alweer de zesde keer was dat ik te gast mocht zijn in Helmond.
Het was de eerste keer dat ik niets hoefde te betalen.
Alles 100% in orde. :eusa_dance:

Te hard geschrobt.......

Ludo

Heb alleen de droger laten vervangen.
Was niet echt nodig zei men, maar was sinds 2007 nog nooit gedaan.
Ging moeilijk los maar uiteindelijk ging het wel.
100gr verlies in een jaar, maar dat zal wel meer te maken hebben dat ik de airco niet veel gebruik.
Verder een gezellige dag, met weer aardig wat geleuter...   :o  ;D

Organisators en Car Cool Systems, thanks!.

konniekip

Ook weer thuis. Voorzien van een nieuwe condensor. Hulde dat ze deze nog eind van de middag er even in hebben gehangen Voor n schappelijk bedrag. Nieuwe vulling en springlock koppeling van verdamper weer vastgezet. Koelt als n malle weer!

Vulk

Ik ben ook (fris) terug thuisgeraakt. Alles bij elkaar toch 600km geroffeld... :o

Na een rit van 200km en wat gesukkel rond Eindhoven aangekomen in Hellmond! Veel bekende en ook enkele nieuwe gezichten gezien!

Met de airco viel het best mee. Eerst was er sprake van een elektrische storing zodat de pomp niet insloeg. Dat bleek een kapotte stekker te zijn.
Daarna bleek de speling van de magneetkoppeling te groot. Dus 'even' het subframe laten zakken om de speling af te stelen. Eens dat gedaan het systeem afgelaten, gevacuumeerd en terug gevuld. Er bleek nog 450g koudemiddel in te zitten, datum laatste service was onbekend!

De airco doet nu terug wat hij moet doen! Het was een zeer fijne dag, super georganiseerd en een heel lage prijs!

Bedankt Willem!

LouisVKWD

Ook de airco van mijn DOP weer gecontroleerd, getest, en akkoord bevonden. Geen gram toegevoegd sedert afgelopen jaar. Monteur deelde mee: 750 gr. er uit en ook er weer in!  :eusa_clap: Dank aan Car Cool Systems en Willem Jan voor de organisatie.
Louis.

konniekip

Ben benieuwd wat er nu met die rode 850r aan de hand is waarvan de koppeling niet wou inkomen..

BBS

Na een rit van 535 kilometer geroffeld te hebben ben ik ook weer thuis. Na controle van het systeem bleek er geen lekkages te zijn en er was 750 gerecovered en weer 750 gram toegevoegd. Kortom niks mis mee 8) :D
Organisatie en de mensen van CarCool Helmond bedankt voor de gastvrijheid. :eusa_clap:

Na de airco meeting brandde ineens wel mijn lambdasensor lampje :eusa_doh:
Dit bleek na uitlezen loos alarm te zijn...
Met diverse mensen gesproken en ben wel wat wijzer geworden over het LPI gebeuren door o.a. Ludo.
Ik weet wat ik ga doen met het andere blok. 8)
Ik moest op een gegeven moment echt weg, had nog een afspraak in H.i. Ambacht voor een paar velgen en via Yits voor uitlezen en een overleg over het andere blok en wideband lambdasensor weer naar huis.
Volvoloos....

konniekip

Gaat er bij n v70 750 gram in? Bij de 850 doen ze 850 gram hoorde ik

KIM

Alleen bij de oudere types 850.
Mijn Alter 1 had 850 gr, de R 750.

mehn

Citaat van: konniekip op 11-04-2015 20:39:20
Ben benieuwd wat er nu met die rode 850r aan de hand is waarvan de koppeling niet wou inkomen..

Zit ergens een storing in de kabelboom of een sensor waardoor de ECC unit geen massa maakt en de pomp niet aanslaat. Het hele systeem is massagestuurd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: