[VOLVO 850 CLUBMEETING] AIRCO check Helmond, Zaterdag 11 April 2015

Gestart door Volvo 850 Club Nederland, 04-03-2015 14:04:53

Vorige topic - Volgende topic

855T5+

Ik was dus dat forumlid die de enige aanwezige originele nieuwe Volvo compressor heeft laten inbouwen  ;D 
Solly!
Na uitbouw van de oude bleek dat een revisiemodel te zijn, ik moet nog eens nazoeken wanneer die er in gekomen is.... Hij was lek, helaas, en ik was 550gr van de 850gr in kennelijk 4 jaar kwijt geraakt.
Was een gezellige, voedzame en leerzame dag, prima verzorgd, zeer nette prijs.
Volvo: Mutatis Mutandis

Marc O.

Citaat van: 855T5+ op 11-04-2015 23:30:56
Ik was dus dat forumlid die de enige aanwezige originele nieuwe Volvo compressor heeft laten inbouwen  ;D 
Solly!

Ah, veel plezier ermee ;D ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

HuuuB

Willem Jan dank voor de organisatie, goed geregeld en complimenten voor Car Cool Systems, vakkundige monteurs  :eusa_clap: In no time kreeg men een doorgerotte droger van 16 jaar oud los en zijn twee lekkages met nieuwe rubberen ringen verholpen. Voor een scherpe prijs is het gerepareerd, getest en gevuld!

tot volgend jaar in Helmond

UserID6342

Citaat van: KIM op 11-04-2015 21:44:23
Alleen bij de oudere types 850.
Mijn Alter 1 had 850 gr, de R 750.
Toch druk ik, al sinds jaar en dag, ook 850 in de 850's hoor ;D

djkain

te laat gezien dat dit werd georganiseerd,

volgende keer ben ik er bij,
airco is sinds aflevering 17jaar geleden niets aan gedaan denk ik.
werkt nog wel, maar het toch twijfels bij de droger enz... ::) ???

Ludo

Citaat van: mehn op 11-04-2015 22:14:20
Citaat van: konniekip op 11-04-2015 20:39:20
Ben benieuwd wat er nu met die rode 850r aan de hand is waarvan de koppeling niet wou inkomen..

Zit ergens een storing in de kabelboom of een sensor waardoor de ECC unit geen massa maakt en de pomp niet aanslaat. Het hele systeem is massagestuurd.

Dat had ik vorig jaar ook.
Probleem zat in de stekker van de sensor bij het shutbord.
Friemelen met de stekker deed de pomp aan-uit slaan.
Ander stekkertje erop...  :D

mehn

Citaat van: Ludo op 12-04-2015 10:38:43
Probleem zat in de stekker van de sensor bij het shutbord.
Friemelen met de stekker deed de pomp aan-uit slaan.
Ander stekkertje erop...  :D

Helaas...daar zit het probleem niet ;)

Ook niet in de ECC unit en ook niet in de buitenluchttemperatuursensor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maartendeb

Poe, had het koud op de terugweg van Helmond! (zo'n 1000km @ 80km/u langs "het kanaal" ::)).

Ben zeer blij dat mijn verdamper operatie van een paar weken terug is geslaagd. De droger had ik me vrijdagavond nog aan gewaagd, wel alles losgekregen maar de nieuwe paste niet lekker en is uiteindelijk gesneuveld tijdens het bijbuigen in de bankschroef. Het exemplaar dat Car Cool Systems gebruikt heeft gelukkig wel een identieke pasvorm aan de originele en paste zonder moeite. Daarna op druk getest; condensor ook nog lekvrij toen vacumeren, vullen en starten; pomp sloeg ook aan En toen had ik koude lucht .

Ook al zal het tegenwoordig standaard zijn, voelt toch als een luxe item in zo'n oude wagen. Ben er super blij mee :) Organisatie en Car Cool Systems Helmond hartelijk dank! Hopelijk tot volgend jaar.

leons850

Ook van mijn nog maar even een berichtje.

Gisteren eerst even een 5maand oude V70 terug gebracht op mijn werk om vervolgens met mijn S70 mijn weg te vervolgen naar Car Cool.
Ik had opgegeven dat bij mij de droger vervangen moest worden en opnieuw vullen.
Dit samen met 2 nieuwe o-ringen op de condensor aircopomp afgesteld nieuwe droger en vullen maar.
Bleef weer keurig op druk staan en koelt als een ijsbeer dus ik weer helemaal blij.

Ook een hoop staan ouwehoeren en een beetje mee proberen te denken met het probleem van Mehn.
Hoop dat je hier snel de oorzaak van vind.
Daar dus ook weer een hoop geleerd.
Proefritje met Ludo was overigens ook leuk.  :evil:

Heren van de organisatie en Car Cool, bedankt!  :eusa_clap:

Edit: toevoeging.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

yannickdv

Was gezellig heren!

Helaas is doppie toe aan een nieuwe condensor.... mehh.

Binnenkort dus even uit laten voeren, zat nog maar 200gr in. Maar goed, weinig keus als je naar zuid frankrijk gaat deze zomer. Bedankt voor deze meeting!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

konniekip

Ik was dus dat forumlid die de enige aanwezige originele nieuwe Volvo compressor heeft laten inbouwen  ;D 
Solly!
Na uitbouw van de oude bleek dat een revisiemodel te zijn, ik moet nog eens nazoeken wanneer die er in gekomen is.... Hij was lek, helaas, en ik was 550gr van de 850gr in kennelijk 4 jaar kwijt geraakt.
nu nog n nieuw ecc kastje! Die geeft toch soms storing?

leons850

Citaat van: konniekip op 13-04-2015 20:59:08
Solly!
nu nog n nieuw ecc kastje! Die geeft toch soms storing?

Maarten had er nog 1 liggen zei die. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

konniekip

Volgens mij is de score dusver:
3 kapotte codenors
1 nieuwe pomp
kapotte verdamper heb ik nog niet gehoord.. dat is wel gek

StefanCJ

Gewoon een N kopen. Vorig jaar laten controleren en ook dit jaar weer; er zit nog steeds exact 1000 gram in zoals het hoort.  :evil:

;)

Marc O.

Alleen mag jij er volgend jaar niet meer in met je N  :P ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...