Hemel reinigen

Gestart door Spin!, 24-03-2015 10:39:04

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ik heb 2 hemels, 1x sedan zonder schuifdak 1x estate met schuifdak en beiden zijn smerig. Nou weet ik dat de hemelbekleding van nature niet bijster goed is van kwaliteit. Ze kunnen los komen dus schrobben is nogal risicovol met 20 & 24 jaar oude hemel.

Iemand al eens zijn/haar hemelbekleding schoon gemaakt? En hoe?

www.vm-parts.nl

blastaway

Ik had bij een eerdere 850 de hemel willen schoonmaken, maar toen liet het los, ben toen snel gestopt. Ik durf het niet meer aan om het te doen, mede daardoor.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

T5-Klaas

Zit in hetzelfde schuitje nadat ik gisteren de boel los heb gehad om het elektrische dakraam te vervangen.

Overweeg om eens uit te zoeken of er bedrijven zijn die dat "spuit velours" opnieuw kunnen aanbrengen.
Anders overweeg ik een goede interieurbekleder te zoeken en de hemel te laten bekleden.

Wie o wie kent eventueel een bedrijf dat de "spuit velours" opnieuw kan aanbrengen en heeft iemand er ervaring mee?

Alvast bedankt en groet,
T5-Klaas
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

combinedforces

Ik heb mijn hemel ooit zelf opnieuw bekleed maar het was veel werk. Door waterschade in de opslag heb ik hem weg moeten doen.

Heb uiteindelijk een nette hemel gekocht en die gereinigd met een droog goedje dat ik van de stoffeerder kreeg. (dus niet zo'n semi-natte tapijtreiniger). Dat werkt prima al weet ik de naam niet meer. Als het toch loslaat moet je spuitlijm gebruiken, al is vaak de schuimen onderlaag aan het afbreken door ouderdom. Vocht is absoluut killing bij de hemels, dus ook een stoomreiniger werkt niet (zo is het bij mij begonnen).

Als je opnieuw bekleedt raad ik je aan ook een schuimen onderlaag te gebruiken om de oneffenheden weg te werken. Dit kun je kopen bij een stoffeerder. Let ook op de clipjes waar het mee vast zit, die breken graag af.

kulk

Is er niet een soort verf voor?

EricL

Stoomreiniger met 'droog' stoom! Dan lost de lijm niet op.
Ik ga het binnenkort ook bij mijn 850 doen.