atomaat flipt volvo c70 t5 1998 165000km

Gestart door rappendaf, 08-03-2015 10:15:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rappendaf

bijl geslepen veel moet er niet meer gebeuren voor de knoop doorgehakt wordt.Ik ben bij de dealer geweest uit laten lezen t.p.s  kapot andere erin probleem tot hiertoe weg .Maar hoelang .Ik ben langzaam maar zeker het vertrouwen aan het verliezen na 4 jaar met een 2.0 10v v70 zonder problemen te hebben gereden .Naar deze met bijna permanent problemen nu snap ik waar het van komt dat een t5 best wel duur is in onderhoud
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

ik heb iets gevonden .Ik heb een aantal weken terug een k n filter gekocht ik vond al dat deze vettig was .ik heb vandaag de buizen van het lucht systeem los gedaan en deze hingen vol filter olie .Ik heb dan de lucht massa meter er uitgehaald deze was ook vol met kleverig spul ..Vervolgens heb ik deze zuiver gespoten met rem reiniger de gasklep heb ik ook gereinigt ook kleverig spul .De auto trekt terug als voorheen enkel het haperen op lpg is niet weg wel minder veel minder .als ik nadenk is het allemaal rond die tijd begonnen na ik de filter er in gedaan heb
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70R^2

Gasklep onder de olie en troep is normaal, carterventilatie.

Dat de LMM vettig was is niet goed, overijverig het filter ingespoten? Sowieso mag de onderkant van een K&N filter niet ingespoten worden, om die reden..

Vulk

Die filters laten ook meer vuil toe richting de motor.
Ludo heeft ooit de test gedaan met een normaal filter en een k&n. Met het origineel filter bleef de olie mooi helder, met de k&n werd de olie snel donker van kleur.

Ik zou die er niet meer opzetten. De standaard filters laten meer dan genoeg flow door.

Eric850R

Haperen en stotteren op LPG had ik ook pas geleden. Nieuwe bougies (originele) erin en het probleem was weg. (kundig gedaan door T5-4life)

rappendaf

lpi zit er 3000 km in en ik heb 3 dagen voor deze ingebouwd werd nieuwe volvo boe
ugies nieuwe bosch bougiekabels niewe delco kap en nieuwe rotor er op gezet
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

-D©©©L-

Citaat van: rappendaf op 21-03-2015 23:01:46
ik heb iets gevonden .Ik heb een aantal weken terug een k n filter gekocht ik vond al dat deze vettig was .ik heb vandaag de buizen van het lucht systeem los gedaan en deze hingen vol filter olie .Ik heb dan de lucht massa meter er uitgehaald deze was ook vol met kleverig spul ..Vervolgens heb ik deze zuiver gespoten met rem reiniger de gasklep heb ik ook gereinigt ook kleverig spul .De auto trekt terug als voorheen enkel het haperen op lpg is niet weg wel minder veel minder .als ik nadenk is het allemaal rond die tijd begonnen na ik de filter er in gedaan heb

Zet er maar gewoon een nieuw papierfilter in en een verse LMM (voor de test even 1 lenen die bewezen goed is).
Katoen/olie filters zijn prima in dieselgestookte grondverzetmachines. 

)()()sT

Citaat van: Vulk op 22-03-2015 08:17:39
Die filters laten ook meer vuil toe richting de motor.
Ludo heeft ooit de test gedaan met een normaal filter en een k&n. Met het origineel filter bleef de olie mooi helder, met de k&n werd de olie snel donker van kleur.

Ik zou die er niet meer opzetten. De standaard filters laten meer dan genoeg flow door.

Nog nooit last van gehad.