de nieuwe T-5R story so far (nu met foto's)

Gestart door T5-Klaas, 09-03-2015 11:53:02

Vorige topic - Volgende topic

T5-Klaas

Dinsdag 13 april jl. afgesproken bij de Gebroeders Ditmar (tegenwoordig een echte garage) om in aanloop naar de APK twee openstaande puntjes aan te pakken en de auto even grondig te inspecteren om verrassingen te voorkomen.

De gordel aan bestuurderszijde wilde niet meer op- of afrollen en na montage van de nieuwe achterbumper vorig jaar moest de vulopening voor de LPG nog naar buiten worden gebracht. Verder bleken ook de rubber afdichting van de linker stuurkogel gescheurd en miste er een klem op de homokineet hoes rechts.

Nadat de werkzaamheden waren afgerond kon ik mijn weg weer vervolgen en rest mij slechts een afspraak te maken voor de APK....
ex 855 T-5R (019), ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

leons850

Rijdt je nog steeds met witte lpg injectoren en de oude afstelling van de LPI?

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

T5-Klaas

Yep! Bij normaal gebruik rijdt 'ie op gas voortreffelijk.
Vanzelfsprekend moet de afstelling nog wel gebeuren maar heb daar nu helaas geen budget voor.

T5-Klaas

Na het meest recente bezoek aan Gebroeders Ditmar was het zover.
22 april 2016 paste goed in de privé agenda om de T-5R te laten keuren (26 april vervaldatum APK) en vertrok naar HOEKSTRAPK in Grootebroek, sinds een aantal jaar een vertrouwd adres.

Daar aangekomen reed iemand net voor mij de brug op en moest dus even wachten (keuren zonder afspraak). Daarna was ik aan de beurt en werd de auto in rap tempo doch zorgvuldig aan de toets der APK punten onderworpen. Helaas afkeur op twee punten, namelijk: lampje zijknipper rechter voorspatbord bleek de oranje verf losgelaten en de beide koplampen moesten in hoogte afgesteld worden voor een APK proof lichtbeeld. Verder bleek de T-5R met z'n 21 jaar in uitmuntende staat te zijn en konden we met een verse APK en zonder aandachtspunten de weg richting huis vervolgen. Toch een lekker gevoel!

Roffelze,
(T5-)Klaas

Citaat van: T5-Klaas op 18-04-2016 12:19:45
Dinsdag 13 april jl. afgesproken bij de Gebroeders Ditmar (tegenwoordig een echte garage) om in aanloop naar de APK twee openstaande puntjes aan te pakken en de auto even grondig te inspecteren om verrassingen te voorkomen.

De gordel aan bestuurderszijde wilde niet meer op- of afrollen en na montage van de nieuwe achterbumper vorig jaar moest de vulopening voor de LPG nog naar buiten worden gebracht. Verder bleken ook de rubber afdichting van de linker stuurkogel gescheurd en miste er een klem op de homokineet hoes rechts.

Nadat de werkzaamheden waren afgerond kon ik mijn weg weer vervolgen en rest mij slechts een afspraak te maken voor de APK....

henry classic v70

Kan verder ook weinig aan mankeren toch.. met zo'n mooi taxatierapport  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

T5-Klaas

Thanks Henry,

Ja, is ook zo. Maar het blijven gebruiksvoorwerpen met slijtagedelen.
Zag wel dat de catback z'n beste tijd gehad heeft (roest bij einddemper) en ook de schijven en blokken achter zijn goed gebruikt.
Voorlopig kunnen we weer even. Hoe is't verder?

Roffelze,
(T5-)Klaas

henry classic v70

Citaat van: T5-Klaas op 26-04-2016 18:28:17
Thanks Henry,

Ja, is ook zo. Maar het blijven gebruiksvoorwerpen met slijtagedelen.
Zag wel dat de catback z'n beste tijd gehad heeft (roest bij einddemper) en ook de schijven en blokken achter zijn goed gebruikt.
Voorlopig kunnen we weer even. Hoe is't verder?

Roffelze,
(T5-)Klaas

Goed!  :D
Zie dat je volgende maand naar Epe komt  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

T5-Klaas

Dat is wel de bedoeling, even kijken hoe e.e.a. thuis te regelen valt.
Op 16 mei ook Volvodrive Aquabest in Best.
Staan we met de Volvo 850 Club ook met een stand.

t5joost

Thuis te regelen valt? Gewoon melden dat je dan een meeting hebt😜