mosselmann uitlaat ??

Gestart door Skippy, 17-03-2015 14:22:05

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

Het zal bij Jelmar nu toch wel moeten gaan kriebelen...

Met zo'n bos veren in z'n reet! ;D

Geintje natuurlijk, ik vind het tof om te zien dat er nog échte vaklui bestaan, en dat mag natuurlijk dik gewaardeerd worden.

innocenti

Citaat van: cornelis-b op 28-03-2015 23:16:25
Citaat van: innocenti op 28-03-2015 22:38:21
Vandaag de mosselmann uitlaat laten monteren op mijn auto door Jelmar (Crossroad Motorsport).

Uitlaat:
Is niet mijn ding. Pasvorm is niet alles en ik geloof niet dat ik ga wennen aan het geluid. Denk dat deze binnenkort beschikbaar komt. Jammer maar helaas.

Jelmar:
Ik heb genoten van zijn manier van werken. Secuur, zorgvuldig, geduldig en hij maakt de uitlaat supernetjes op maat. Pasvorm van de uitlaat balen we wel beide enorm van. Voor de liefhebbers van een sportuitlaat, bel Jelmar op en laat hem een uitlaat op maat maken. Echt een vakman.

Wat is er mis met het geluid, is het blikkerig of ................... ?

Ja wat Jelmar betreft ik ben er nu 2 keer geweest voor een uitlaat en binnen kort weer naar Crossroad, een vakman die weet wat ie doet.
Het geluid
hij dreunt als je normaal op snelheid rijdt bij 100 en 120. En helemaal als je op cruisecontrol rijdt en een heel klein beetje gas bij moet geven. Geef je veel gas hoor je bijna niet echt veel in de auto. Had dit graag andersom gehad. Het dreunen vind ik echt niks. Misschien komt het wel door de automaat.

)()()sT

Dat had ik je vantevoren al kunnen vertellen......

;D

Jij hebt toentertijd toch zelfs een dubbele eindpijp weer vervangen voor enkel vanwege de toename van geluid? Onder een estate is een sportuitlaat erg lastig blijkt wel.
Ik ga (tijdelijk) ff m'n ferrita onder de saffron hangen maar weet nu al dat het qua geluid 'problematisch' wordt.

En toch... Het sportuitlaat-geluid van een 850-motor vind ik schitterend, alleen moet dat net wat stiller kunnen. Jelmar claimt dat te kunnen realiseren, dus als ik klaar ben met de rest voor die auto wil ik daar best aan toegeven :D

V70 classic

Citaat van: innocenti op 29-03-2015 10:02:15
Citaat van: cornelis-b op 28-03-2015 23:16:25
Citaat van: innocenti op 28-03-2015 22:38:21
Vandaag de mosselmann uitlaat laten monteren op mijn auto door Jelmar (Crossroad Motorsport).

Uitlaat:
Is niet mijn ding. Pasvorm is niet alles en ik geloof niet dat ik ga wennen aan het geluid. Denk dat deze binnenkort beschikbaar komt. Jammer maar helaas.

Jelmar:
Ik heb genoten van zijn manier van werken. Secuur, zorgvuldig, geduldig en hij maakt de uitlaat supernetjes op maat. Pasvorm van de uitlaat balen we wel beide enorm van. Voor de liefhebbers van een sportuitlaat, bel Jelmar op en laat hem een uitlaat op maat maken. Echt een vakman.

Wat is er mis met het geluid, is het blikkerig of ................... ?

Ja wat Jelmar betreft ik ben er nu 2 keer geweest voor een uitlaat en binnen kort weer naar Crossroad, een vakman die weet wat ie doet.
Het geluid
hij dreunt als je normaal op snelheid rijdt bij 100 en 120. En helemaal als je op cruisecontrol rijdt en een heel klein beetje gas bij moet geven. Geef je veel gas hoor je bijna niet echt veel in de auto. Had dit graag andersom gehad. Het dreunen vind ik echt niks. Misschien komt het wel door de automaat.

T schijnt iets met staande golven te zijn.
Wat het is weet ik niet maar in een hieraan gewijd topic schijnt kippengaas wonderen te doen.
Mijn Ferrita's hebben er ook last van en ik ook we hebben het dan over een NN.
Mocht er ooit een sjieke oplossing zijn ga ik ervoor.

K zou denken aan een stuk honing-raat materiaal,dat moet haast wel werken.
Maar heb er te weinig kaas van gegeten om daarvoor mn uitlaat te gaan verbouwen.
Mischien eens een topic aan wijden  :eusa_think:

groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

innocenti

Citaat van: )()()sT op 29-03-2015 10:51:33
Dat had ik je vantevoren al kunnen vertellen......

;D

Jij hebt toentertijd toch zelfs een dubbele eindpijp weer vervangen voor enkel vanwege de toename van geluid? Onder een estate is een sportuitlaat erg lastig blijkt wel.
Ik ga (tijdelijk) ff m'n ferrita onder de saffron hangen maar weet nu al dat het qua geluid 'problematisch' wordt.

En toch... Het sportuitlaat-geluid van een 850-motor vind ik schitterend, alleen moet dat net wat stiller kunnen. Jelmar claimt dat te kunnen realiseren, dus als ik klaar ben met de rest voor die auto wil ik daar best aan toegeven :D
Ik had gehoopt dat het mee zou vallen omdat het een systeem is met 2 dempers en een enkel systeem is achter, dus geen pijp links en rechts. Met een systeem links en rechts had ik idd al slechte ervaringen.

Van de week ns met Jelmar bellen.

cornelis-b

Onder mijn 855R zit een catback systeem gemaakt door Jelmar met maar een dempertje en totaal geen last van resonantie. Het klinkt geweldig bij gas geven en tijdens cruisen rond de 120 is ie gewoon heel stil.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Vulk

Welke downpipe heb je er onder? Kan ik er op de aircocheck meeting even in mee(rijden)?

cornelis-b

Citaat van: Vulk op 29-03-2015 12:49:04
Welke downpipe heb je er onder? Kan ik er op de aircocheck meeting even in mee(rijden)?

Ik heb er nu nog de standaard downpipe onder en binnen kort een 3"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

innocenti

@ Cornelis B
Wat voor demper heb je onder de auto? Rij je automaat of handgeschakeld.

Wanneer komt er een 3"DP onder? Voor het geluid maakt het wel uit of je een standaard DP hebt of een 3"DP.

NinaPaul

Uitlaat met vlinderklep een idee?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Citaat van: innocenti op 29-03-2015 16:24:57
@ Cornelis B
Wat voor demper heb je onder de auto? Rij je automaat of handgeschakeld.

Wanneer komt er een 3"DP onder? Voor het geluid maakt het wel uit of je een standaard DP hebt of een 3"DP.

Dit is het dempertje wat er bij mij onder hangt, is van Simons. Type geen idee dat kan Jelmar wel toelichten. Ik rij een AT.

Zeg maar Henk tegen mij

UserID6342

Citaat van: V70 classic op 29-03-2015 11:00:39

T schijnt iets met staande golven te zijn.
Wat het is weet ik niet maar in een hieraan gewijd topic schijnt kippengaas wonderen te doen.
Mijn Ferrita's hebben er ook last van en ik ook we hebben het dan over een NN.
Mocht er ooit een sjieke oplossing zijn ga ik ervoor.

K zou denken aan een stuk honing-raat materiaal,dat moet haast wel werken.
Maar heb er te weinig kaas van gegeten om daarvoor mn uitlaat te gaan verbouwen.
Mischien eens een topic aan wijden  :eusa_think:

groet
Hoeft geen apart topic aangewijd worden want is allemaal al bekend !  Goedkoopste oplossing om resonantie tegen te gaan, idd kippengaastuning met een tentharing.  Wil je het iets netter, pak dan en oliefilter van een vrachtwagen en slijp dat door, knip nu in de maat van je uitlaatpijp cq -demper een rondje uit dat gedoorboorde staal.  Las dit stukje staal met circa 4 puntjes achterin de demper /pijp en je bent van de resonantie af.

Seen it, done it en zo al diverse malen...

Daarbij wat de een als resonerend en storend ervaart, is voor de ander heel normaal en niet storend.  Feit is wel dat de kofferbak van een 855 werkt als klankkast en je meer 855's met last van resonantie ziet hebben als 854's.  Daarbij kan ook bij sommige mensen het uitlaatgeluid versterkt worden, omdat zij dat leuk vinden.