installeren dump valve

Gestart door c70_ibo, 17-03-2015 23:33:10

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

beste medeforumleden,

Ik heb al een tijdje een duel piston dump valve liggen met alle behorende, maar ik kom er helaas niet zo uit.

Ook heb ik al de forum redelijk wat afgezocht en het blijft mij onduidelijk.

Hoe installeer je nou precies een dumpvalve ?
Waar komt de vacuumslang te zitten?
Moet de blockingsplate er verplicht op? 
Kan de blockingsplate erop zonder dat de turbo gedemonteerd hoeft te worden? zo ja hoe kan je beste bij?

Ik ga weekend opnieuw een poging doen, pff nu t mooie zonnetje schijnt heb ik wel behoefte aan afblaasgeluid

alvast bedankt mensen

V70R^2

Citaat van: c70_ibo op 17-03-2015 23:33:10
beste medeforumleden,

Ik heb al een tijdje een duel piston dump valve liggen met alle behorende, maar ik kom er helaas niet zo uit.

Ook heb ik al de forum redelijk wat afgezocht en het blijft mij onduidelijk.

Hoe installeer je nou precies een dumpvalve ? Het liefst na de intercooler voor je gasklephuis (recirculerend naar de inlaatbuis is wenselijk)
Waar komt de vacuumslang te zitten? Is geen vacuumslang, komt op inlaatspruitstuk
Moet de blockingsplate er verplicht op?  Ja
Kan de blockingsplate erop zonder dat de turbo gedemonteerd hoeft te worden? zo ja hoe kan je beste bij? Ja, inlaatbuis van luchtfilter naar turbo los geeft eenvoudige toegang.

Ik ga weekend opnieuw een poging doen, pff nu t mooie zonnetje schijnt heb ik wel behoefte aan afblaasgeluid

alvast bedankt mensen

Kort gezegd.

P.s. afblaasgeluid is leuk, maar je motor loopt er niet beter op, hij heeft bij de LMM de lucht hoeveelheid gemeten en die is bij een BOV verdwenen. Dus liever een recirculerende, of desnoods als het geluid wenselijk is een semi-recirculerende monteren..

scania164

Vraag het aan ET.
Die kunnen het je zo vertellen. .

V70R^2

Hey ibo,
een recirculerende hangt inderdaad af van de soort BOV die je hebt aangeschaft, die blaast de lucht namelijk niet gewoon af, maar terug naar de inlaatbuis van de turbo, zodat de gemeten lucht nog in het systeem zit.

ET levert zelfs een type die fluit en recirculerend is, hier is een goede bijv:
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1707&product_id=14984

Maar ik vermoed dat je een kit hebt met een die fluited het de atmosfeer inblaast. Je kan hem prima gebruiken hoor, het is niet dat je motor er stuk van gaat o.i.d. enkel dat hij even een fractie van een seconde na het gas los/gas erop moment iets minder "lucht" heeft dan hij dacht.