320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

AshDVS

Citaat van: myradon op 21-02-2016 23:22:45
Gisteren heb ik de schijven gepast. De schijven wiebelen op het wiellager. Ik zie een lijn ontstaan bij passen op de afgeronde hoek van het lager. Wie heeft een goed adres om de 320 schijven aan de binnenkant schuin te laten afdraaien? Ik vind 50euro, die ik betaald heb bij een metaalbedrijf in Hilversum, om 2x 68mm rechte gaten te draaien knap wat geld. Er mag wat van de schuine rand af.

Can you post a pic of the inside of the rotor?
What was the part number of the rotors used and what brand were they?

Citaat van: arnemd op 24-02-2016 18:11:19
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er misschien iemand die een conversie setje over de hand heeft?

Ik wacht al weken op mijn setje van ASH. Deze komt eraan, maar heeft vertraging met galvaniseren.

Schijven, klauwen, RVS remslangen, enz. heb ik al.
Ik wilde de remmetje nog updaten voordat ik met 200+ over de Duitse autobaan naar de ski ga laagvliegen   :eusa_whistle:

Als iemand een setje over de hand heeft (of niet direct nodig), neem ik deze graag over. Kan later desgewenst weer retour.

They're back in stock again now (we have 12 sets remaining) and yours have shipped. :)
Many thanks for your patience.

Someone referred to 28mm thick rotors on a previous page - please note that these will not be suitable for the conversion.

If there are any questions, please do ask

arnemd

Dat is Mooi Ash,

Ik zie het setje tegemoet.

Wat schijven betreft, ik heb bij Estate deze schijven besteld en gekocht http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/disc-brake/brake-disc-front-axle-perforated-internally-vented/1026775/
Dit zijn zimmerman schijven (er staat bij huismerk, maar het zijn dus geboorde zimmermans). Ik meen dat ze op € 106 euro per stuk kwamen.

Ik laat ze uitdraaien op 68mm met een 45 gr kantje van 3,7 mm. Dit is (voor zover mijn info klopt) hetzelfde als de orginele 280 en 302 mm schijven (gevonden op brembo tekening):  

Heb het nog niet gepast, maar ik heb vertrouwen en de maatvoering van de 302mm Brembo schijven.
Ik heb nogal wat discussie gelezen over de naafmaat en het schuine kantje, misschien heeft iemand wat aan bovenstaande.

myradon

@Arnemd. De tekening van 302 schijven is dit ter referentie right? Ik zal morgen eens een schijf er afhalen. Afdraaien naar 2,5mm 45gr. hoek is voor mijn setup genoeg.

AshDVS

The rotor in the pic is a 302mm rotor.
The correct Brembo part number for the 320mm rotor is BRE-9A72811

Dirk242

Citaat van: Dirk342 op 01-03-2016 07:13:41
Nooit teflontape bij remmen gebruiken !!  Levensgevaarlijk !!

Kijk dat koper kleurige T stuk maar eens goed na, welke op de achteras gemonteerd zit.  Deze scheuren namelijk vrij regelmatig met als gevolg lekkage.  Als de remleidingen / remslangen in orde zijn moet het zo allemaal goed passen en afdichten.

En als je met een speciale remleiding sleutel de wartel alsnog ronddraait, is die sleutel niet jofel.....  Er zijn maar weinig echt goede remleidingsleutels en dan praat je ineens over heel andere prijzen als een sleuteltje van de Brezan van Stahlwille of zo (= rotzooi)
Dat valt allemaal nog al mee denk ik. Als je als hobbyist af en toe een leiding lost moet halen, dan is er niets mis met een Stahlwille sleutel. Altijd beter dan het gebruik van een steeksleutel.

myradon

@Ash there isn't any part number on the discs. I bought them at the salvage yard.

Sbv

Neem 320 van een V50, kan dealer zo leveren dan heb je de goede. Enkel naafdiameter uitboren en randje afschuinen

leons850

Citaat van: Sbv op 26-03-2016 09:04:34
Neem 320 van een V50, kan dealer zo leveren dan heb je de goede. Enkel naafdiameter uitboren en randje afschuinen

Tja is natuurlijk wel lastig want dat moet je dan ook uitzoeken.  :eusa_wall:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

AshDVS

Citaat van: myradon op 25-03-2016 23:37:39
@Ash there isn't any part number on the discs. I bought them at the salvage yard.

No problem, if they came from a S40/V50 T5 AWD or LS-LV Focus ST, they will be fine.
If you are not sure, you can email me with some pics too.

Robster480

Band lijkt zacht, maar zit 2,5 bar in 8)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Je hebt je velgen ook gelijk in de rust-oleum gezet? ;D

MikeyQR

Je hebt een PB Robster480 ;)