Turboregelklep niet leverbaar

Gestart door Loet, 23-03-2015 16:59:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loet

Hallo Roffelaars,

Vandaag heb ik zowel de carterventilatie als de turboregelklep (Pierburg) vervangen. Hoefde ik alles maar eenmaal los te halen. Dankzij de goede informatie van dit forum is het me uitstekend gelukt. Alles zit op z'n plaats en ik heb niets overgehouden. De Pierburg is ook volgens een schema / tekening van dit forum aangesloten.  :eusa_clap:

De auto rijdt prima, trekt goed en ik hoor de turbo 'fluiten'. Echter, de wijzer van de turbometer slaat niet meer uit. Dat heb ik eerder gehad, toen heb ik er iets aan laten instellen. Daarna deed de turbo het veel beter. Waarschijnlijk had ik destijds de Pierburg moeten vervangen. Nu voelt het een beetje als een omgekeerde volgorde. Het stationaire toerental is ook hoger.

Kan het zijn dat door het plaatsen van de nieuwe Pierburg de turbodruk veranderd is? Of is het iets anders? Want waarop duidt het niet uitslaande metertje? Moet ik de turbo opnieuw laten instellen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.  :)

Groet,
Loet


V70geRwin

Lekker bezig, geeft een goed gevoel he  :eusa_clap:

De meter in je dashboard werkt ook gewoon op de luchtdruk. Er loopt een slangetje via de bestuurderskant koplamp langs het spatbord door het schutbord heen naar je meter. Vaak is het slangetje ergens onderweg losgeschoten.

Ludo

Citaat van: Loet op 17-04-2015 20:56:42
Kan het zijn dat door het plaatsen van de nieuwe Pierburg de turbodruk veranderd is?

Als je auto gechipt is met een oude (lees: niet zo'n snelle meer) regelklep, kan dat wel ja.
Altijd even opletten, óf meten.

In dit geval zal het wel eerder zijn zoals Gerwin schrijft, een slangetje los.
Daardoor heb je nu een vacuumlek waardoor het hogere stationair toerental ontstaat.

spijky

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Loet

Hallo,

Goede suggestie! Inderdaad het slangetje vergeten aan te sluiten op het vacuümtorentje. Gisteren helemaal over het hoofd gezien. Zo gepiept. Ik zal nu kijken hoe de turbo in de praktijk werkt. Bij de APK-keuring overleg ik met mijn garageman wat wijsheid is. Hij kent de 'turbomannen'.

Voor de Pierburg heb ik meer betaald. Niet schrikbarend, maar toch. Mister auto maar onthouden dan...  ;)