VolvoC70sjohn stelt zich voor

Gestart door VolvoC70sjohn, 27-03-2015 15:39:02

Vorige topic - Volgende topic

VolvoC70sjohn

Even een update.

Ik ben gister naar de Volvo dealer geweest en heb deze keer van alles storingen een uitgebreide uitdraai gekregen. Volgens de monteur is de solenoide storing hoogstwaarschijnlijk op te lossen door het vervangen van de pulli, doordat deze na verloop van tijd ruimte krijgt, is de oliedruk niet meer wat hij moet zijn.

Dit zal ik op den duur dan ook gaan doen. Meerdere andere storingen hebben naar mijn idee te maken met een kortsluiting, ik ben vandaag op zoek geweest, echter ben ik absoluut niet thuis in de elektronica en daarnaast is het meeste netjes weggewerkt. Voor dat ik alle bekabeling los ga trekken vraag ik jullie of iemand een idee heeft waar ik het beste kan gaan zoeken.

Om terug te komen op de bekabeling van de solenoide nokkenas versteller. deze breuk had ik zelf ook ontdekt en gerepareerd met een kroonsteentje, vandaag de breuk gesoldeerd, iets netter en beter lijkt mij.

Hieronder de foto's van alle uitdraaien van de storingen, met daarbij dus de vraag of iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Emiel

Controleer de zekeringen eerst eens. Als je die draad klem zet tussen het deksel en de cilinderkop dan is de kans groot dat je een zekering ploft, met een groot deel van deze storingen tot gevolg.

VolvoC70sjohn

Emiel (en de rest ook uiteraard!) hartstikke bedankt.
Ik zal niet te vroeg juichen, maar de storing lijkt er vooralsnog uit te zijn.

Ik had vanmiddag al wat zekeringen gecheckt die met het motormanagement te maken hebben, die waren allemaal in orde. Na jouw post meteen gaan kijken, was van plan alle zekeringen langs te lopen, maar bij de eerste meteen bingo! Vervangen en nu lijkt het dus klaar!

Ontzettend blij mee, nu kan de LPG tank er in gezet worden. 1 op 10 rijden met de huidige benzine prijzen doet aardig pijn in de portemonnee!

Nogmaals ontzettend bedankt iedereen!

Emiel

Graag gedaan hoor! Het is mij ook wel eens overkomen. :eusa_shhh:
Je maakt sluiting met het vastdraaien van het boutje, vervolgens klapt de zekering die voor de voeding zorgt naar al die verbruikers.