VolvoC70sjohn stelt zich voor

Gestart door VolvoC70sjohn, 27-03-2015 15:39:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

VolvoC70sjohn

Dag mensen,

Hierbij wil ik mij even voorstellen als nieuw lid:

Ik bn Sjohn Boersma, 27 jaar en woonachtig in Roden (kop van Drenthe), sinds 2 maanden ben ik de twijfelachtig trotse eigenaar van een Volvo C70 2.5T Coupe uit '99.

Om het 'twijfelachtig trotste' even nader te verklaren, hieronder de uitleg van de problemen met deze auto en direct de vraag om hulp!

In December begon mijn zoektocht naar een Volvo C70, met de reden dat mijn vader mij een beetje volvo gek gemaakt heeft en het feit dat het robuuste, betrouwbare en bovenal mooie auto's zijn. Daarnaast, niet onbelangrijk, kan ik(na genoeg research) zeggen dat deze blokken het verschrikkelijk lang doen op LPG.

Toen ik in Januari voor het stuitte op mijn C70, heb ik een proefrit gemaakt, hierbij sprong na ong. een kilometer het motorstoringslampje aan. Ik heb de (particuliere) verkoper gemeld dat ik de auto nooit zal kopen met een motorstoring.
Hij heeft de storing uit laten lezen bij een Volvo garage en laten wissen, de storing meldde dat er iets mis was met de omschakelklep nokkenas, daar stond bij dat deze storing intermitterend was.

De verkoper meldde mij later dat hij 1500km in de auto gereden na het wissen van de storing en dat de storing niet terug gekomen was.

Na nog een proefrit en de scherpe prijs van €2000 afgesproken te hebben, heb ik de auto mee genomen. Nu raden jullie het wel, na een paar kilometer (na aanschaf uiteraard), begon het storingslampje weer te branden.

Nu ben ik zelf met de auto aan de slag gegaan en heb inmiddels zelf de Solenoide nokkenas versteller en de nokkenas sensor vervangen. Daarnaast heb ik vandaag de bougies vervangen, wat hard nodig was.

Voor het vervangen van de bougies had ik 7 motorstoringen, na het vervangen heb ik er 5 overgehouden, hieronder de storingen:

P0445 EVAP klep reinigings systeem-N80: kortsluiting
P0245 Turbo-bypassklep solenoide A laag
P1655 Storinggeheugen van AAR-regelmodule checken a.u.b.
P0031 Zuustofsensor B1 S1, opwarmcircuit: kortsluiting met massa
P0037 Zuurstofsensor B1 S2, opwarmcircuit: kortsluiting met massa

Ik kan met deze storingen zelf niet verder komen, dus daarom vraag ik jullie hulp om met jullie tips dit zelf op te lossen of (nog mooier) een echte volvo liefhebber die weet waar hij/zij moet beginnen met het oplossen van de storingen en mij daadwerkelijk een dag (of meer) kan bij staan.

Alvast hartelijk dank!
Uiteraard is een voorstelronde niet compleet zonder foto, dus bij deze:




VolvoC70sjohn

Nog even ter aanvulling: de motor start en loopt vlekkeloos.

dielie850

Welkom.
Mooie C :eusa_clap:
Ik kan je helaas niet helpen met de storingen maar er zijn zat anderen die dat wel kunnen ;)

MS60R

Welkom hier met die mooie C70!! Ik kan jou helaas ook niet helpen met de storingen, desondanks wens ik je veel plezier met de "C"!!  :D

RoelNL

Hoi hoi,

De laatste 2 storing 0031 en37 hebben volgens mij iets te maken met je Lambda sensor.
Welke type motor heb je? Entje met verdeelkap of met penbobines en ETM?

0245 is denk ik iets TCV er hier een linkje met welke ik bedoel.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,74955.0.html

De andere 2 weet ik helaas niet.

Als je C70 er eentje is met het "canbus" systeem dan kun je deze heel goed laten uitlezen bij de dealer via Vida en dan weet je heel precies wat er aan de hand is.

Succes met zoeken!
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

VolvoC70sjohn

Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

De vraag over welk type motor kan ik meteen al niet beantwoorden, sleutelen gaat nog redelijk, maar vaktaal gaat me vaak de pet te boven!

Dus heb je een manier om er achter te komen welk type motor ik heb?


cornelis-b

Heel makkelijk, heb jij 5 bougiekabels die van de verdeelkap af onder de bougie afdekplaat lopen of geen bougiekabels te zien?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

VolvoC70sjohn

Cornelis-b,

Kijk eens aan, daar kan ik inderdaad wat mee, bedankt voor de uitleg. Hieronder een foto, mijn bougiekabels zijn dus wel zichtbaar:


henry classic v70

#8
Wat ik op de foto zie is een penbobine, je hebt dan het "nieuwe type" motor: de 2.4

edit: toevoeging

en aan de torxen te zien met vaste kleppenstoters (die torxen zijn de inspectiegaten voor klepspeling)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bouke

 Dat is een canbus motor en dus kan je die goed laten uitlezen. Jij hebt penbobines en een etm( elektronisch gasklephuis)

-D©©©L-

#10
Nazien of het juiste type Lambdasonde is gemonteerd. Nazien of de kabelboom niet ergens klem zit.
Citaat van: VolvoC70sjohn op 27-03-2015 15:39:02

P0445 EVAP klep reinigings systeem-N80: kortsluiting  
P0245 Turbo-bypassklep solenoide A laag
P1655 Storinggeheugen van AAR-regelmodule checken a.u.b.
P0031 Zuustofsensor B1 S1, opwarmcircuit: kortsluiting met massa
P0037 Zuurstofsensor B1 S2, opwarmcircuit: kortsluiting met massa

Ik kan met deze storingen zelf niet verder komen, dus daarom vraag ik jullie hulp om met jullie tips dit zelf op te lossen of (nog mooier) een echte volvo liefhebber die weet waar hij/zij moet beginnen met het oplossen van de storingen en mij daadwerkelijk een dag (of meer) kan bij staan.

Alvast hartelijk dank!
Uiteraard is een voorstelronde niet compleet zonder foto, dus bij deze:

http://i57.tinypic.com/28rpfft.jpg



Ik zou eens heel goed de bekabeling die naar de VVT solenoide en de bobines loopt, controleren. De beschermmantel (ribbelbuis) is bij deze types nogal eens aangetast.
Doordat er (door olie/trillen/schuren) kortsluiting naar massa ontstaat (tegen het blok) kan deze combinatie van storingen optreden.
Niet zelden zit er ook nog eens een losse draad klem onder de schroeven van kunststof kap.

Rechts op deze (michelli-style) foto:



Is al zo'n zwaar verdachte beschadiging van de kabels te zien.

VVT unit is gemonteerd met een nieuwe pakking ?

daanium

Weer een C er bij ;D
Mooie kleur!!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

VolvoC70sjohn

Dank voor de complimenten, ben met de auto op zichzelf ook ontzettend blij!

Daarnaast hartelijk dank voor de tips, binnenkort onder motorkap maar eens alles loshalen en controleren, schoonmaken en wellicht een andere lambdasonde er in gooien.

Ik heb een andere solenoide en inderdaad een nieuwe pakking er op gezet, dus aan de solenoide zelf kan het niet meer liggen.

classicT5

Op de foto lijkt het alsof die gele kabel een draadbreuk heeft. Net wat dccl zegt, alle kabels eens nalopen.

Zou dan ook meteen kabelmantels vervangen, grote kans dat die uitgedroogd zijn of uberhaupt niet meer aanwezig.

Kabelmantel kun je bv bij conrad bestellen.

Emiel

Citaat van: classicT5 op 29-03-2015 19:45:20
Op de foto lijkt het alsof die gele kabel een draadbreuk heeft. Net wat dccl zegt, alle kabels eens nalopen.

Zou dan ook meteen kabelmantels vervangen, grote kans dat die uitgedroogd zijn of uberhaupt niet meer aanwezig.

Kabelmantel kun je bv bij conrad bestellen.

Ja hé.. :eusa_clap:

Volgens mij zie je ook een stukje gele isolatie rondom het boutgat zitten... ;D

Wat zit daar boven je distributiedeksel voor een harmonikageval?