wie heeft er een Optima red/yellow top in zijn roffel en hoe zit die vast..

Gestart door 626Ronin, 02-04-2015 09:11:24

Vorige topic - Volgende topic

626Ronin

mijn accu heeft een douw gehad doordat ik de lichten had laten branden, ik heb hem een nacht aan de lader gehad en hij doet het weer even, start prima, maar heeft nog maar 12,1 volt 's morgens vroeg..
nu overweeg ik een Optima Red top te kopen, maar ik informeer alvast: hoe hebben jullie die vast zitten? dat mooie, simpele klemmetje in mijn classic gaat niet werken, omdat die optima geen rechte voet met bevestigingsrand heeft..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

gero

Ik had ooit mij parkeerlichten aan laten staan , 2 dagen lang, dus mij accu was keileeg.

zelf het kleinste lampje deed het niet,daardoor was die accu niet meer 100 % (kristaliseren).

terwijl die accu toch maar een half jaar oud was.(Varta blue Dynamic  60 AH).

Nu heb ik een Varta Silver Dynamic  D15 60 AH gekocht via internet (accudienst).

Ik had ook overwogen op een Yellow Top aan te schaffen maar net zoals je zegt , de bevestiging.

gr.

Audy

626Ronin

Audy, bedankt voor je reactie,
maar ik kan die Optima voordelig krijgen.. dus wil ik daar wel moeite voor doen om die erin te krijgen..
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

cornelis-b

Zoals vroeger: Twee metalen strips en twee draadeinden. Strips beplakken met rubber, een onder de accubak en een strip op de accu en deze twee vastzetten door middel van de draadeinden. Niet vergeten gaten te boren in de strips ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

626Ronin

heb daar (onder de accubak) nog een hindernis: de gascomputer is met boutjes dóór de bodem van de bak aan gehangen, ook al de reden waarom ik mijn 68 Ah ook niet zomaar kon plaatsen.. (die stond òp een boutkop, dat gaat lek)
als ik zie hoe simpel de originele klem is (en hoe "vast" dat zit) overweeg ik zware ty-wraps (van die "handboeien")

626Ronin

grappig, ik zocht hier op Optima, zie dat ie regelmatig wordt aangeraden, maar niemand hééft er één in zijn auto zìtten?
ik ga het anders oplossen, ik heb een oude 68Ah tot leven (12,85 V na belasting) weten te wekken en bouw die in.. (gascomputer aan verzonken boutjes)