Gat in de Versnellingsbak C70 T5

Gestart door c70_ibo, 01-04-2015 22:25:11

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

beste medeforumleden,

Helaas heb ik vandaag (weet niet hoe) mijn versnellingsbak kapot gereden van mijn  c70 t5 uit 1998 met 217.00km op de teller.

Het begon met een verschrikkelijke lawaai in zijn tweede en derde versnelling, ik ben meteen naar de garage gereden. Jahoor Meneer u bak is stuk, bij verdere inspectie geconstateerd dat er een gat in de versnellingsbak zit, natuurlijk flink olie gelekt ook.

Nu zijn er vast mensen die meer verstand dan mij hebben. Wat moet ik doen>???

Op welke type versnellingsbakken moet ik zoeken? (ik moet helaas opzoek naar 2de hands)
Waar moet ik opletten?

Past elke bouwjaar en of elke versnellingsbak van elk type motor erin?

nu hij toch stuk is, is er een mogelijkheid om er iets beters in te plaatsen? misschien een zesbak?

Ik hoor graag jullie reacties ik moet zo snel mogelijk een bak vinden.

Mvg

rappendaf

Ik denk datje best een andere bak zoekt om mee te beginnen
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70R^2

Oei, zuur probleem ik ken het. M59 bak vermoed ik dat erin zit, maar dat zou je even exact moeten uitzoeken

Ik zou eenzelfde bak zoeken bij een sloop, hoeft niet meer dan 250 euro to kosten voor een zeer "fris" exemplaar.

Eventueel kun je met een aantal kleine aanpassingen een M66 bak monteren, dan heb je 6 versnellingen, over het algemeen geen bijzondere upgrade als je niet ook andere (tunings) plannen hebt.

Bij de wissel aan te raden preventief keering bakzijde en druklager vervangen, ook koppeling + drukgroep vervangen als deze niet pico bello is nu je er toch bij kunt.

Ries van de Zilverschuit

Informeer anders eens bij Dennis850estate. Die heeft al mij ook al eens geholpen tegen een zeer schappelijk tarief. Hij regelt een bakwissel in nog geen dag.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70R^2

Kan zomaar gebeuren dat er een lager o.i.d. van wat mindere kwaliteit was. Het is waar dat volvo bakken over het algemeer zeeeeeer lang goed blijven.

Maar ook ik heb mijn bak zomaar moeten vervangen, ook "versleten".

Valt nog in het niet bij de km standen die je bij andere merken ziet, complete gare bakken bij haast nieuwe auto's met 50.000km bijv..

Schnappi

ratel bij stationair draaien gehad en met koppeling ingetrapt geluid weg?

V70R^2

Mijn ma had een nieuwe swift gekocht, na 40.000km waren de lagers in de bak versleten, zingen in elke versnelling bij 50.000km..

Lekkere kwaliteit, schijnt veel voor te komen bij de huidige koekblikjes, ik had nog wel netjes bij 20.000km de bakolie vervangen.

toonbinneveld

Citaat van: c70_ibo op 03-04-2015 00:51:06
Ik ben langs de volvo dealer geweest, deze bakken zijn niet meer leverbaar ! Wel heb ik meteen 2aandrijfaskeering aan bakzijde besteld en een krukaskeering en 3liter bakolie waarvan 2.1liter nodig gaat zijn voor de bak + koppelingset

Ben gelijk doorgereden naar de dichts bijzijnde sloop, ik heb er 1tje kunnen kopen met 140.000km en 1 maand garantie.

Ik zou als ik jou was even goed kijken wat voor bak je hebt gekocht. Een M59 koop je niet zomaar bij de sloop om de hoek of je moet heel veel geluk hebben gehad.

Nu verwacht ik in een T5 een normale M56 bak aangezien de M59 alleen in de R modellen is geleverd. Die koop je wel bij de sloop om de hoek voor 100-250 euro.