LPI-stekkers blijven niet lekker zitten?

Gestart door leons850, 04-04-2015 19:00:17

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Ik heb zoals de titel doet vermoeden een vraag over de stekkers op mijn LPI injectoren.

In deze stekkers zitten 2 kleine stekkertjes die om de 1 of andere reden bij mij langzaam een stukje naar boven klimmen... Dit resulteert in een slecht contact wat ik onder deel last ervaar als kleine hikjes.

Dit is de 2e keer dat ik dit heb, gisteren heb ik ze allemaal even nagelopen en bij cil 2 en 3 zaten ze weer zoals op onderstaande foto:

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Ik heb bij alle 5 de injectoren de bedrading vast gezet  met een ty-wrap zoals bijv op de lmm. Maar het lijkt niet helemaal te werken. Heeft iemand hier een goeie oplossing voor of ook ervaring mee?
Ik word er een beetje moe van en zou hier graag een stevigere oplossing voor willen hebben.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

haasje

De terminals (het binnenwerk van de connector) zit geborgt met een weerhaankje. Dit weerhaakje kan , afhankelijk van het type connector, of op de terminal of in het connectorhuis zitten. Als hij op de termonal zit kun je meestal hem weer iets naar buiten buigen met bv een mes, als de weerhaak in het connectorhuis zit is hij meestal lam en zul je nieuwe connectorhuizen moeten zien te vinden.

leons850

Ja klopt bij mij zitten ze op de connector niet de terminal.
ik heb ze inderdaad weer terug gebogen.
maar t blijft erg fragiel...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

haasje

Misschien dat die gasboer in wezep (ben de naam even kwijt) losse connectoren kan leveren

Sbv

haasje

)()()sT

The Demon

leons850

Citaat van: haasje op 04-04-2015 19:33:16
Misschien dat die gasboer in wezep (ben de naam even kwijt) losse connectoren kan leveren

Dat zou kunnen, maar dan krijg ik weer het zelfde fragiele systerm. Ik heb al eens geprobeerd of de stekkers van onze benzine injectoren er niet op passen omdat deze een stuk steviger aan voelen, helaas passen deze niet.

Citaat van: The Demon op 04-04-2015 19:50:33
Gelukkig niet boer Geert  :P

Boer Geert? ???

The Demon

Citaat van: leons850 op 04-04-2015 20:07:40
Gelukkig niet boer Geert  :P

Boer Geert? ???
Geile boer Geert van Boer zoekt vrouw. (Moet ik dan alles uitleggen?)

leons850

Citaat van: The Demon op 04-04-2015 20:16:19

Boer Geert? ???

Sorry, ik kijk zulke programma's niet.

The Demon

Citaat van: leons850 op 04-04-2015 20:23:46
Citaat van: The Demon op 04-04-2015 20:16:19

Boer Geert? ???

Sorry, ik kijk zulke programma's niet.

Ik ook niet maar de hele media staat er van vol dus.........

Ludo

Dat zou kunnen, maar dan krijg ik weer het zelfde fragiele systerm.

Lijkt me toch dat je dan iets verkeerd doet.
De pinnetjes mogen niet zo ver open staan, als je de stekker op een normale manier op de injector plaatst.

leons850

Citaat van: Ludo op 04-04-2015 20:57:11

Dat zou kunnen, maar dan krijg ik weer het zelfde fragiele systerm.

Lijkt me toch dat je dan iets verkeerd doet.
De pinnetjes mogen niet zo ver open staan, als je de stekker op een normale manier op de injector plaatst.

Daar zit wat in.
heb ze tot nu toe alleen maar los gehad bij deze problemen anders niet. Maar zie ik jou volgende week niet? ;D
Misschien een keer nieuwe stekkertjes in solderen.
Maar toch ga ik liever voor een meer solide oplossing.