alarm gaat steeds af

Gestart door GijsR, 08-02-2005 16:44:02

Vorige topic - Volgende topic

GijsR

Hallo allemaal,
Wie kan me helpen met het alarm van mijn S70R?
Het ding begint te pas en te onpas te loeien en dan vooral snachts..... er is dan niets aan de hand. Ik was laatst op vakantie in Zwitserland en daar ging het ding tot 3x per nacht af. Om gek van te worden.
Heb hem toen maar met de sleutel afgesloten.
Er zitten sensoren in de B-stijlen, en in het boekje lees ik dat ook de motorkap en kofferbak beschermd zijn tegen inbraak.
Heeft koude een invloed op het systeem?

Als iemand ervaring heeft met dit probleem hoor ik het graag.
Dan kan ik weer rustig pitten.
Groeten,

Gijs

janmulder

Is je accu wel OK? Het alarm gaat ook af als de accuspanning onder de 11,3Volt komt. Het kan ook een olieververs kaartje zijn wat aan het stuur hangt, en door wind (door ventilatieroosters) of verkeer wat langs rijdt beweegt. Ook kan je de intensiviteit van het alarm instellen.
Persoonlijk zou ik het motorkaplicht en de kofferbakverlichting even uitschakelen dan weet je het snel genoeg.

vr gr
Jan Mulder

Emiel

Ik had laatst hetzelfde met het alarm, kwam door het plotselinge temperatuurverschil, daar  'schrokken' de ultrasoonsensoren van. Heb ze vervolgens zo afgesteld dat ze minder snel reageren, bij jouw system moet dat volgens mij via de dealer gebeuren....succes.

Emiel

mathh

Heb ik ook al eens gehad met extreme koude. Heb hem toen niet op alarm gezet ::) Heb ook al vaker gehad dat een alarm slecht geïnstalleerd was. Er waren toen sensors vlakbij de ventilatie-openingen gemonteerd waardoor het alarm te pas en te onpas afging.
Het monteren van een alarm is trouwens een kunst op zich. Ik heb destijds bij mijn nieuwe Honda accord aerodeck een alarm door een gecertificeerd bedrijf laten inbouwen en kreeg een maand later een verzoek van het controle-instituut om een steekproef op de inbouw te laten doen. Met twee handen beetgepakt. De inbouw werd op 9 punten afgekeurd :o  
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

hessel v70r

ook een paar keer gehad, was het een heel klein mugje/vliegje in het interieur.