Diverse foutcodes ABS / Tracks

Gestart door cornelis-b, 05-04-2015 16:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cornelis-b

Sinds vandaag een paar rare storingen, na een rookpauze op een parkeerplaats viel een deel van de boardcomputer, de snelheidsmeter en het telwerk uit. ABS en tracs brandde ook. Voor de stop was er niets aan de hand. De wagen reed normaal dus hup naar huis om de wagen uit te lezen, onderweg bleek ook dat de richting aanwijzers niets meer deden. Thuis de wagen met VolFcr en Brickdiag uitgelezen en kreeg de volgende foutcodes:

314: ABS sensor rechts achter
311: Snelheidssensor
221: Snelheidssignaal

De codes gereset en een rondje gereden, de teller, snelheidsmeter werkte, de boardcomputer deed weer alles zoals het moet en de richtingaanwijzers deden het ook weer, de ABS / Tracs bleef uit, de auto weer aan de laptop gehangen en code 211 was weer terug.

Wie kan mij vertellen waar deze storingen vandaan komen, ze komen er niet vanzelf in?

Dit was met 855R


Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelNL

Als ze niet terug komen zal ik me er niet druk om maken. Ik weet niet wat code 211 is.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

maruska

klinkt bijna als een jitterende massa, of een die kapot aan het gaan is. snelheidssignaal komt bij ons van de sensor af toch ? weet alleen even niet uit het hoofd welke.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

2–1–1 Sensor linker voorwiel, signaal ontbreekt bij start.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html

cornelis-b

Kan het zijn dat deze storingen veroorzaakt worden door een ralle ABS controler?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Ik had deze code doordat de kabel bij het linkervoorwiel te strak kwam bij stuuruitdraai naar rechts (na een schokdemperwissel).
Even de kabel iets richting wiel getrokken en klaar.

cornelis-b

Duidelijk Ludo morgen maar even wiel er af maar het uitvallen van de snelheidsmeter, kilometerteller en BC? ABS / Tracks ging de laatste maand af en toe aan maar na 100 meter rijden was hij weer uit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

mm dat de meters uitvielen had ik dan weer niet.  :eusa_think:

maruska

snelheid komt dus van een van de sensoren af, wellicht linksvoor ? uitval meters was bij mij een slechte massa kabel tussen chassis en de massa ter hoogte van de voorkant van het blok. overigens viel bij mij toen de hele auto stil, kort daarna.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Wat ik helemaal vergeten ben te melden: Toen de snelheidsmeter was uitgevallen deed hij het wel als ik de rem in trapte, dan gaf hij wel de snelheid aan. Rem weer los snelheidsmeter weer "dood"
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Ik denk als eerste aan een ABS controller die ral wordt.

Kijk eerst maar eens bij die sensor linksvoor, ik kreeg laatst een storing 211 toen mijn ashoes gescheurd was door vet op de sensor.

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Dus toch de controller.
Mooi dat het opgelost is.  :D

cornelis-b

Was inderdaad de controller Ludo, zat vol met breuken in de tin en dan is het niet vreemd dat je allerhande rare foutmeldingen krijgt.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien