brandstof principe schema

Gestart door jacobusdejong, 08-02-2005 21:07:40

Vorige topic - Volgende topic

jacobusdejong

Wie kan mijn helpen aan een principeschema van het brandstofcircuit van een volvo 850 GLE uit 94, het betreft het brandstofcircuit dus niet het elekronische gedeelte, de storing welke ik heb is dat nadat ik de motor uitschakel deze pas na 5 minuten weer aanslaat tijdens het starten in vermoed de accumulator of een terugslagklep welke tegenwerkt.
:-\ de motor loopt perfect, trekt als een leeuw, start koud prima, verbruik 1 op 14 op de snelweg, loopt alleen op benzine (nooit op lpg gelopen), maar als ik hem koud of warm uit zet moet ik ongeveer 5 minuten wachten wil hij bij een startpoging weer aanslaan, hij loopt dan ook gelijk netjes, soms wil hij eerder aanslaan maar gaat dan naar de 2000 rpm voor 1à2 seconden en slaat vervolgens weer af.
:-\

thuur

Schema zal vast wel iemand hebben hier..

Hoe is het gesteld met relais 103? Al eens vervangen/open gehad?

Trouwens: dat van die 1 op 14 mag je me eens voordoen, want dat krijg ik echt niet voor elkaar ;)

Gr 8)

elmarconi

Citaat van: thuur op 10-02-2005 22:47:17

Trouwens: dat van die 1 op 14 mag je me eens voordoen, want dat krijg ik echt niet voor elkaar ;)

80-90 km/u bumper-stayeren achter een grote vrachtwagen.  ;D
--
Autogas Inside . . .

jacobusdejong

bedankt voor de reactie, en de 1:14 is nwk a/d ijssel utrecht VV snachts op de cruise met 100 per uur, het verbaast mijn ook enorme maar hij haalt het al twee weken zonder gekke dingen, normaal is 1:9 als we rond de kerk rijden om het maar zo te noemen
:)

achtenvijftig

Maar even onder dit onderwerp: ik wil de terugslagklep (incl mof) van de benzinetank vervangen, hoe doe ik dat? Het stinkt af en toe naar benzine, vooral als de tank behoorlijk vol is. Er zijn geen gaatjes geboord, de benzinepomp lekt niet onder de achterbank (alles is droog), mijn carterventilatie is reeds op orde. Ik heb iets gelezen over een benzinedampvanger achter de voorbumper R, voor mij onduidelijk wat dit is. Sloop ik de hele tank er onder uit (hoe dan?) of kan ik dat op een simpelere manier oplossen, reeds hartelijk dank, groet Cees.

pwassink

Citaat van: achtenvijftig op 18-09-2007 21:55:52
Maar even onder dit onderwerp: ik wil de terugslagklep (incl mof) van de benzinetank vervangen, hoe doe ik dat? Het stinkt af en toe naar benzine, vooral als de tank behoorlijk vol is. Er zijn geen gaatjes geboord, de benzinepomp lekt niet onder de achterbank (alles is droog), mijn carterventilatie is reeds op orde. Ik heb iets gelezen over een benzinedampvanger achter de voorbumper R, voor mij onduidelijk wat dit is. Sloop ik de hele tank er onder uit (hoe dan?) of kan ik dat op een simpelere manier oplossen, reeds hartelijk dank, groet Cees.

De dampvanger zit achter de linkerkoplamp half in het scherm verstopt,
is een vrij forse kunstof bus met een aantal slangen eraan mogelijk dat er een van die slangen gaar is ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂