Piepende remmen bij lichtmetalen zomervelgen, maar niet bij stalen winterwielen?

Gestart door Ibanez, 09-04-2015 20:53:39

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Tsja, wat kan ik hier zelf nog aan toevoegen... Ik zal het eens een paar dagen aankijken en hopelijk blijft het gepiep weg. Alle theorieën ten spijt zie ik toch nog een mogelijke verklaring bij de nieuwe remblokken die zijn gemonteerd tijdens de winterperiode. Want waarom is het gepiep nu ineens gestopt, terwijl dit jaren niet het geval was? Daarbij is er ook nooit een verschil merkbaar geweest tussen de garage die een wielwissel heeft gedaan als dat net goed uitkwam, of ikzelf....

855T5+

Hier heb ik nog een tweetal foto´s toegevoegd
met demonstructie wat ik bedoelde met de kopse kantjes die contact maken met de klauw.
Volvo: Mutatis Mutandis

Bouke

Of gewoon kopervet gebruiken met montage op de raakvlakken, heb je ook geen piep.

855T5+

Citaat van: Bouke op 16-04-2015 07:09:30
Of gewoon kopervet gebruiken met montage op de raakvlakken, heb je ook geen piep.
Correct natuurlijk en uiteraard, maar dat kopervet kost mij 8 euro voor een lullig klein tubetje en een halve kilo wit keramisch remvet (Brezan) kost me 11 euro, vandaar dat ik van t kopervet afgestapt ben voor de remmen en heel dun voor het contactvlak tussen lm velg en schijf (roest t minder of niet meer) want zie je toch niet, maar voor trekhaak en andere zichtbare delen, zoals stuuruitslagbegrenzers, blijf ik kopervet gebruiken. Als iemand een goedkoop adres voor kopervet weet?

maruska

ik heb ooit een pot van een 400 gram gekocht voor een euro of 15.. gewoon bij de autozaak dacht ik
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

volvobug

Ooit eens een halve kilo voor een paar euro via ebay mee laten komen met een bestelling die ik toch al deed, wel altijd even opletten op de verzendkosten.

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=copper+grease&_sacat=0

Krijg het niet opgesmeerd joh  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70R^2

Ik zit ook nogsteeds met zo'n emmertje, al jaaaren. Dacht niet meer dan 10 euro betaald te hebben voor een kilo. ;D

855T5+

Mvh

XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

855T5+