onderdeel nr 9135444 wie weet wat dat is ??? ( is de EVAP klep) wat doet die

Gestart door groen V70, 12-04-2015 16:37:02

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

https://imageshack.com/i/2q074pkj
Als net naast de pijp van de luchtinlaat kijkt zie je hem hangen.

groen V70

Oke  ik heb lopen zoeken dat nummer is dus van de beugel   :eusa_wall: :eusa_wall:

het onderdeel wat  daar in zit is de EVAP klep  9135444  eerste foto is dus niet goed gepikt, was wel de beugel maar niet de juiste klep.

nr 12  is de EVAP klep

nr 1 is het koolfilter

kan iemand de werking uitleggen ?
I have my Dream

V70R^2

De EVAP klep voert benzine damp af, naar dat k-filter, terug naar de tank, zodat het niet in de atmosfeer komt.

Aldus de theorie..

groen V70

Oke   bedankt voor de info,

ik heb ook nog even in Haynes boek gekeken en de EVAP klep wordt wel aangestuurd door de ECU  (motronic 4.4) alleen kom ik er niet uit of dat ook het
starten van de motor kan verhinderen als daar draadbreuk is ofzo.

blijft vreemd als ik aan die draden zit kan ik soms wel starten en soms niet, wordt vervolgd.
I have my Dream

)()()sT

V70R^2

Bedoel je de draden bij de EVAP klep? Dat je daar aan zit en hij wel/niet start?

De connector op deze foto bij mij was ook eens slecht (links van de evap klep, waar die gekleurde draden heel lopen), toen wilde die ook niet starten:

855T5+

Citaat van: V70R^2 op 14-04-2015 13:40:23
Bedoel je de draden bij de EVAP klep? Dat je daar aan zit en hij wel/niet start?

De connector op deze foto bij mij was ook eens slecht (links van de evap klep, waar die gekleurde draden heel lopen), toen wilde die ook niet starten:

http://i59.tinypic.com/15qxljk.jpg
Met deductie reductie: dit klinkt heel plausibel als oorzaak bij de topicstarter idd.
Volvo: Mutatis Mutandis

groen V70

oke ik ga nog eens verder zoeken ook de draden die daar in de buurt lopen eens goed onderzoeken

bedankt

OKe vanavond nog eens lopen zoeken op draad breuk,

Evap klep en bedrading doorgemeten alles oke

die vierkante stekker die naar de ecu loopt  oke,  andere kant op onder de accu,   het lijkt erop dat daar het probleem zit,  wordt vervolgd
I have my Dream